شیربرنج را با کدوحلوایی درست کنید

شیربرنج برای وقت‌هایی که دلتان یک غذای حسابی گرم می‌خواهد گزینه خیلی مناسبی است و برای بقیه اوقات هم انتخاب بی نظیری است! پس در اینکه آن را امتحان کنید شک نداشته باشید!

شیربرنج را با کدوحلوایی درست کنید

 شیربرنج با کدوحلوایی یکی از طعم‌های خاص و فوق العاده است که با یک بار خوردن آن حتما برای بارهای بعدی هم به این شیوه آن را درست خواهید کرد.

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
برنج

یک پیمانه

کدوحلوایی

1/5 پیمانه

شکر

یک پیمانه

شیر

2 پیمانه

آب

 4 لیوان

طرز تهیه:

در ابتدا برنج را خیس کنید تا نرم بشود.

کدوحلوایی را از وسط نصف کنید، تخمه‌های داخل آن را دربیاورید و پوستش را بگیرید و به قطعات کوچک آن را خرد کنید. آن را در مقداری آب روی گاز قرار بدهید تا بپزد. بعد از اینکه خوب پخته شد داخل مخلوط کن بریزید تا حسابی پوره شود.

برنج را هم در همین فاصله که کدوها مشغول پختن هستند با 4 لیوان آب روی گاز با حرارت ملایم قرار بدهید تا بپزد. وقتی برنج خوب پخت و کاملا دانه‌های آن له شد شیر و پوره کدوحلوایی را به آن اضافه کنید. اگر دوست دارید شیربرنج شما غلیظ باشد از یک لیوان شیر استفاده کنید ولی اگر طالب این هستید که رقیق‌تر میل کنید 2 لیوان شیر داخل قابلمه بریزید. وقتی کمی به غلظت افتاد شکر را کم کم اضافه کنید. با اضافه کردن هر مقدار از شکر طعم شیربرنج را بچشید تا شیرینی مطلوبتان را به دست بیاورید.

بعد از حل شدن شکر شیربرنج شما حاضر است. آن را داغ داغ در ظرف مخصوص سرو بریزید و با پودر دارچین یا شیره میل کنید. در این فصل که سرما روز به روز بیشتر می‌شود خوردن شیربرنج خیلی دلپذیر و جذاب است. با کدوحلوایی که آن هم مهمان فصل است طعم خاص و فوق العاده‌ای خواهد گرفت که حتما دوستش خواهید داشت.

منبع: راهنماتو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها