کیف دوشی یا کوله‌پشتی، کدامیک برای خرید کیف مدرسه بهتر است؟

بهترین کیف برای خرید کیف مدرسه دانش‌آموزان، کیفی است که متناسب با اندام آن‌ها باشد و جیب و زیپ‌های مختلفی برای نگه‌داری لوازم مدرسه داشته باشد. درعین‌حال، زیبایی و کیفیت کیف مدرسه نیز از دیگر نکات مهمی هستند که در زمان خرید این محصول باید به آن‌ها توجه شود. در این مطلب به شما می گوییم که برای خرید کیف مدرسه کیف دوشی بهتر است یا کوله پشتی؟

کیف دوشی یا کوله‌پشتی، کدامیک برای خرید کیف مدرسه بهتر است؟

با شروع سال تحصیلی و آمدن ماه مهر، بازار پر از دانش‌آموزانی می‌شود که قصد خرید کیف مدرسه دارند. انواع مختلفی از کیف‌های مدرسه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد که کار انتخاب را سخت‌تر و البته هیجان‌انگیزتر می‌کنند. یکی از رایج ترین گزینه ها برای خرید کیف مدرسه، کوله پشتی است، خصوصا وقتی سن دانش آموزان از 10 بیشتر می شود، به همین خاطر والدین همیشه با این سوال رو به رو هستند که برای خرید کیف مدرسه، کوله پشتی بهتر است یا کیف دوشی؟ در این مطلب میخواهیم این دو کیف را باهم مقایسه کنیم، پس با ما همراه باشید تا دربارهٔ خرید کیف‌های دوشی و کوله‌های مدرسه بیشتر بدانید:

 

مزایای کیف دوشی

کیف دوشی یکی از انواع کیف‌ مدرسه است که در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی تولید و ارائه شده‌است. مزایای کیف دوشی عبارتند از:

  • شاید بتوان مهم‌ترین مزیت استفاده از کیف‌ها، را سبک بودن آن‌ها دانست. استفاده از کیف دوشی زمانی که تعداد کتاب‌های مدرسه کم باشد، یک گزینهٔ عالی خواهد بود، زیرا این کیف‌ها اندازه‌ مناسبی دارند و حمل و جابه‌جایی آن‌ها آسان است. به‌علاوه این کیف‌ها را در هر موقعیتی می‌توان استفاده کرد، زیرا به‌خوبی می‌توانند با هر استایلی هماهنگ باشند، بنابراین قرار نیست فقط کاربرد کیف مدرسه را داشته باشند.
  • بندهای کیف دوشی به گونه ای طراحی میشوند که موجب درد شانه و کمر کودک نشوند و به همین دلیل این کیف ها میتوانند گزینه ی ایده آلی برای خرید کیف مدرسه باشند. 
  • در زمان‌هایی که دسترسی به محتویات کیف برای شما ضروری است، کیف‌های دوشی بهترین انتخاب هستند. طراحی داخلی کیف‌های دوشی به‌گونه‌ای است که امکان حمل لپ‌تاپ یا تبلت به‌راحتی وجود دارد، بنابراین اگر در طول روز نیاز به استفاده از لپ‌تاپ دارید، کیف دوشی را انتخاب کنید.

مزایای کوله‌پشتی نسبت‌ به کیف دوشی

کوله‌پشتی‌ها کیف‌های سبک و راحتی هستند که می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی برای خرید کیف مدرسه دانش‌آموزان باشند. انواع کوله پشتی با توجه به کارایی آنها متفاوت هستند برای مثال، کوله‌پشتی مخصوص کوهنوردان با کولهٔ مناسب دانش‌آموزان بسیار متفاوت است. همین طیف وسیع کاربرد کوله‌ها، آن‌ها را در بین همهٔ افراد بسیار محبوب کرده‌است. برترین مزایای استفاده از کوله‌پشتی‌ها برای دانش آموزان به شرح زیر است:

·طراحی خوب و سازمان‌یافته

طراحی سازمان‌یافته کوله‌ها، یعنی طراحی جیب‌های بزرگ و کوچک یا زیپ‌های کاربردی که به شما کمک می‌کند تا دانش آموزان بتوانند به‌راحتی و بدون دردسر وسایل کوچک خود را در جای مخصوصی بگذارند تا در زمان نیاز، دسترسی راحتی به آن‌ها داشته باشند. با این‌که برخی از مدل‌های کیف دوشی نیز جیب و زیپ دارند، اما تعداد آن‌ها در کوله‌ها بیشتر است. بیشتر بودن متعلقات کوله‌ها به شما کمک می‌کند تا در زمان نیاز، به‌راحتی بتوانید وسایل خود را پیدا کنید.

·تحمل وزن بالا

یکی از مهم ترین مزایای کوله پشتی نسبت به کیف دوشی مدرسه، این است تحمل وزن بالای آن است که از بندهای آن نشات می گیرد. در خرید کوله پشتی مدرسه حتما توجه داشته باشید که بندهای آن پهن باشد تا وزن وسایل کاملا یکسان پخش شود. همچنین وزن کوله مدرسه و لوازم داخل آن نباید بیش از 10 درصد وزن کل کودک باشد. 

·حمل برای مدت طولانی

اگر وسایل خود را با کوله جابه‌جا کنید، می‌توانید آن را برای مدت طولانی‌تری نسبت به کیف دوشی حمل کنید. بدون آن‌که احساس ناراحتی داشته باشید. این مورد یک مزیت فوق‌العاده و کارآمد نسبت‌به کیف‌های دوشی است. هرچقدر که وسایل نیاز دارید می‌توانید در کولهٔ خود جا دهید، بدون آن‌که نگران جابه‌جایی آن باشید. خرید کوله‌ پشتی برای دانش‌آموزان بسیار ضروری به نظر می‌رسد، زیرا در بیشتر روزها، کیف دانش‌آموزان سنگین است.

1

برای خرید کیف مدرسه، کیف دوشی بهتر است یا کوله‌پشتی؟

اگر برای خرید کیف مدرسه بین کوله‌پشتی یا کیف دوشی، تردید دارید، نکاتی هستند که می‌توانند به شما برای خرید بهتر کمک کنند. بااین‌که این نکات به‌عنوان راهنما بیان شده‌است، اما بهترین کیف برای مدرسه محصولی است که شما با آن راحت‌تر هستید.

  • اگر همه‌کاره بودن کیف برایتان مهم است، قطعاً کوله‌پشتی‌ها انتخاب مناسب‌تری نسبت‌به کیف‌های دوشی هستند. کوله‌ها طیف کاربرد گسترده‌ای از مدرسه تا کوهنوردی دارند و از آن می‌توانید در همه‌جا استفاده کنید.
  • ظرفیت کوله‌ها نسبت‌به کیف‌های دوشی بیشتر است. باید بررسی کنید که به‌دنبال خرید کیفی هستید که ظرفیت بیشتری دارد یا این‌که سایز مناسب و کوچک کیف برای شما مهمتر است؟
  • امکانات کیف مورد مهم دیگری است که باید در خرید کیف مدرسه مدنظر قرار دهید. سبک جدید کوله‌ها دارای جای اختصاصی برای موبایل، تبلت و لپ‌تاپ و شارژر هستند که این مورد می‌تواند برای دانش‌آموزان مخصوصاً دانش‌آموزان پایهٔ دبیرستان کارایی داشته باشد.
  • ازآنجایی‌که دانش‌آموزان به‌طور منظم و روزانه باید کتاب و وسایل تحصیل خود را حمل کنند، کوله‌پشتی‌ها انتخاب مناسب‌تری نسبت به کیف‌های سردوشی هستند، چراکه وزن را به‌طور یکنواخت بین دو شانه تقسیم می‌کنند و حمل آن‌ها راحت‌تر است.

ویژگی‌های کیف مدرسه مناسب

فارغ از اینکه کیف دوشی یا کوله پشتی را به عنوان کیف مدرسه فرزندتان انتخاب میکنید، هنگام خرید حتما به نکات زیر توجه نمایید:

·هماهنگی با جثه دانش‌آموز

اولین و مهم‌ترین موضوعی که باید در زمان خرید کیف مدرسه به آن توجه کنید، هماهنگی کیف با جثهٔ دانش‌آموز است. خرید کیف‌هایی بزرگ‌تر از جثه و توان بدنی دانش‌آموز، به‌هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود، زیرا جابه‌جایی آن سخت می‌شود و به‌مرور می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند.

·جنس کیف

کیفیت جنس و هم‌چنین کیفیت دوخت کیف مدرسه، بسیار مهم است. به این دلیل که دانش‌آموزان قرار است که هرروز این کیف استفاده کنند، بنابراین خرید یک کیف باکیفیت خیلی بهتر از خرید یک کیف بی‌کیفیتی است که در طول سال دوباره مجبور به خرید شوید.

·کارایی

دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی نیاز به کیف‌هایی با کارایی‌های بیشتر دارند. برای مثال، کارایی کیف برای دانش‌آموزان پایه ابتدایی یک اولویت محسوب نمی‌شود. این در حالی است که دانش‌آموزان پایهٔ دبیرستان یا دانشجویان احتیاج به خرید کیف‌هایی با کارایی بالا دارند. خرید کوله‌ پشتی خارجی بهترین گزینه برای افرادی است که احتیاج به حمل لوازم زیادی دارند.

·طرح و رنگ

فقط کارایی داشتن کیف مهم نیست. طرح و رنگ مناسب و زیبای کیف نیز برای دانش آموزان مهم است، خصوصا بچه های دبستانی. تحقیقات نشان میدهند که شکل و رنگ کیف مدرسه و سایر لوازم تحریر کودکان میتواند آنها را به مدرسه ترغیب کند. حتما در خرید کیف مدرسه سلیقه فرزند خود را در نظر بگیرید. 

2

برای خرید کیف مدرسه کیف چرخدار بهتر است یا کوله پشتی؟ 

با دیدن کیف مدرسه چرخدار ناخودآگاه به یاد چمدان می افتیم. این کیف های چرخدار برای دانش آموزان پیش دبستانی و سال های اول دبستان جذابیت دارد و فشار حاصل از لوازم کیف را به حداقل میرساند زیرا دیگر نیازی نیست که کودک کیف را روی شانه های خود بیندازد. با این حال با توجه به اینکه کوله پشتی جنس محکم تری دارد، انتخاب بهتری نسبت به کیف چرخدار است. 

سخن پایانی

خرید کیف مدرسه زمانی سخت‌تر می‌شود که بازار شلوغ‌تر است؛ شلوغی بازار به معنای فرصت کمتر برای بررسی کیف است. برای حل این مشکل، خرید اینترنتی عاقلانه‌تر به‌نظر می‌رسد. سایت کیف پارک ارائه‌دهندهٔ انواع کیف‌های مدرسه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است. هیاهوی بازار را رها کنید و در خانه بهترین کیف مدرسه را خریداری کنید. به سایت اینترنتی پارک بگ (parkbag.com) سری بزنید. در فروشگاه کیف پارک انواع مختلف کیف های مدرسه با کیفیت، کارآمد و زیبا با قیمت مناسب به فروش میرسد. کافیست قیمت‌ها را باهم مقایسه کنید و درنهایت کیف یا کوله پشتی مدنظر خود را انتخاب کنید. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها