طرز تهیه یتیمچه ارومیه گیاهی

یتیمچه ارومیه یک غذای به صرفه و خوشمزه می باشد که با صیفی جات و سبزیجات مختلف تهیه می شود که طعم فوق العاده ی دارد و شما می توانید برای شام یا نهار تهیه کنید.

طرز تهیه یتیمچه ارومیه گیاهی

شما می توانید این غذای خوشمزه را به همراه نان تازه سرو کنید و یک غذای سنتی شهر اورمیه را در خانه تهیه کنید و می توانید به همراه ترشی فلفل و سیر ترشی میل کنید. این غذا چون از گوشت در آن استفاده نمی شود یک غذای گیاهی و خوشمزه است و برای کسانی که گیاه خوار مناسب نیست.

مواد لازم برای تهیه یتیمچه ارومیه

لوبیا سبز ۱۰۰ گرم
سیب زمینی ۴ عدد
پیاز ۳ عدد
بادمجان ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
رب ۱ ق مربا خوری
روغن به مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه یتیمچه ارومیه خوشمزه و سنتی و گیاهی با سیب زمینی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید بادمجان ها را پوست بگیرید و حلقه ای خرد کنید و داخل آب و نمک قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود و بعد آبکش کنید و بشورید و خشک کنید. پیاز و سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید.

 

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید سر و ته لوبیا سبز را بزنید و به انداز ۴ سانتی برش بزنید و داخل تابه به همراه کمی زردچوبه و روغن تفت دهید تا لوبیا از خامی خارج شود. در ادامه پیاز و سیب زمینی حلقه ای را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کمی مواد تفت بخورند و از خامی خارج شود.

 

مرحله سوم: پخت مواد

در ادامه باید یک قابلمه را بردارید و کف آن را کمی روغن ریخته و بادمجان و سیب زمینی و لوبیا و گوجه حلقه شده را روی هم قرار دهید و روی مواد آب بریزید و بگذارید ابتدا حرارت را زیاد کنید تا به جوش بیاید و بعد کم کنید و بگذارید تا مواد پخته شود.

مرحله چهارم: تهیه یتیمچه ارومیه

در ادامه باید رب را به همراه ادویه های گفته شده داخل یک تابه کمی روغن تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و به مواد یتیمچه ارومیه را اضافه کنید و هم بزنید و زمانی که چند قاشق آب داخل مواد مانده باشد یعنی یتیمچه ارومیه آماده شده است. 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها