طرز تهیه کیک با آرد سنگک و ماست

کیک با آرد سنگک یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک کیک دو رنگ فوق العاده نرم و پنبه ای می باشد که شما می توانید به سادگی این کیک را در منزل تهیه کنید. شما می توانید کیک با آرد سنگک را برای پذیرایی یا کیک صبحانه در خانه تهیه کنید زیرا بافت بسیار نرمی دارد.

طرز تهیه کیک با آرد سنگک و ماست

 به دلخواه می توانید مواد کاکائویی را به صورت مدل دار با مواد سفید بریزید و یا ابتدا مواد کاکائویی را داخل قالب بریزید و بعد لایه بعدی مواد را اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک با آرد سنگک

تخم مرغ ۴ عدد
شکر ۱ الی ۱.۵ پیمانه
وانیل نوک ق چای خوری
ماست ۱ پیمانه
روغن مایع ۲/۳ پیمانه
آرد سنگک ۲ پیمانه
پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
پودر قهوه ۱ ق چای خوری

طرز تهیه کیک با آرد سنگک و پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک یک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. قالب مورد نظر را چرب کنید.

 

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود، حتما طی هم همزدن با لیسک یا قاشق دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود، در ادامه باید ماست و روغن مایع را به ترتیب اضافه کنید.

 

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

مواد را باید در حد مخلوط شدن هم بزنید، از ارد باید ۲ ق غذا خوری سر خالی بردارید و بقیه را به همراه بیگینگ پودر الک کنید تا سبک شود و بعد به مایه کیک اضافه کنید و با دور کند همزن برقی بزنید تا یکدست شود. حالا مایه کیک را نصف کنید و به یک قسمت پودر کاکائو به قسمت دیگر ۲ ق غذا آردی را که برداشتید اضافه کنید و هم بزنید هر قسمت تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک با آرد سنگک

در ادامه باید کف قالب مورد نظر نصف مایه سفید رنگ را ریخته و بعد روی مواد پودر قهوه الک کنید و بعد مایه شکلاتی را بریزید و بعد مجدد مواد سفید رنگ و بد قالب را به مدت ۱ ساعت در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود.

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها