طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

سوپ کلم بروکلی برای سرماخوردگی یکی از سوپ های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. در زمان سرما خوردگی خوردن سوپ برای بهبودی بیشتر و درمان آن نقش بسیار مهمی دارد و سوپ های میکس شده یکی از بهترین گزینه ها هستند زیرا هضم آسانی دارند و می توانید به راحتی میل کنید، در این دوران شما می توانید انواع سوپ ها را آماده کنید و برای این که تنوع ایجاد دهید و از خواص خوب کلم بروکلی نیز بهرمند شوید پیشنهاد می شود این سوپ را تهیه کنید.

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی

کلم بروکلی برای درمان التهاب و عفونت ها یکی از بهترین گزینه ها می باشد زیرا سرشار از مس، روی، بتاکاروتن، ویتامین ث است و شما می توانید با خوردن این سوپ از این ویتامین نیز بهرمند شوید.

مواد لازم برای تهیه سوپ کلم بروکلی برای سرماخوردگی بدون مرغ

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
سیر ۲ حبه
کلم بروکلی ۲۰۰ گرم
شیر ۱ پیمانه
آرد ذرت ۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه زردچوبه

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی برای سرماخوردگی مقوی و ساده با شیر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید سیب زمینی را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید، سایز خرد کردن مهم نیست زیرا قرار است در انتها همه مواد میکس شود و بعد پیاز خرد شده و سیر پوست کنده و کمی نمک و فلفل سیاه را داخل یک قابلمه بریزید و روی آن ۲ پیمانه آب جوش بریزید و بگذارید تا بجوشد و سبزیجات نرم شود.

 

مرحله دوم: افزودن کلم بروکلی

کلم بروکلی را خرد کنید و چندین بار داخل آب سرد ریخته و آبکش کنید و به اندازه های ریز تری خرد کنید تا مواد راحت میکس شود و بعد از حدود ۱۰ دقیقه که سبزیجات پخته شدند باید کلم بروکلی را اضافه کنید و دوباره زمان دهید تا مواد بجوشد و آب اضافه آن کمی کشیده شود.

 

مرحله سوم: میکس کردن مواد

به سوپ کمی نمک بزنید و بعد از این که سیب زمینی و کلم بروکلی نرم شدند قابلمه را از روی حرارت بردارید و با کمک گوشتکوب برقی مواد را خوب میکس پوره کنید و یا می توانید داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و سوپ را پوره کنید.

مرحله چهارم: پخت سوپ کلم بروکلی برای سرماخوردگی

در ادامه شیر را داخل یک قابلمه ریخته و به آن آرد ذرت را اضافه کنید و هم بزنید و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود و صبر کنید تا کمی غلیظ شود و بعد باید به مواد سوپ پوره شده اضافه کنید و مجدد قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد به دلخواه با خامه سرو کنید. 

منبع: پارسی دی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها