موهیتو را به این روش درست کنید

موهیتو یکی از نوشیدنی های خوش طعم و فوق العاده است که بیشتر در فصل تابستان برای جلوگیری از گرمازدگی استفاده می شود.

موهیتو را به این روش درست کنید

نوشیدنی موهیتو طعم های گوناگونی دارد که متداول ترین نوع آن موهیتو نعنایی است که طرفداران زیادی دارد و برای جلوگیری از عطش در فصول گرم سال بسیار مناسب می باشد پس با خبر فوری همراه باشید تا طرز تهیه موهیتو را به شما آموزش دهیم.

روش اول برای تهیه موهیتو:

در این روش برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه تابستانی از شکر استفاده شده است.

مواد لازم برای موهیتو نعنایی:

شکر :یک و نیم پیمانه
برگ نعنا :دو پیمانه
لیمو :یک عدد برا ی تزیین
آب گازدار یا سودا :8 پیمانه
آب :سه پیمانه
شربت لیمو :دو پمانه
آب لیمو :یک پیمانه

دستور تهیه موهیتو نعنایی:

ابتدا برگ های نعنا را از ساقه جدا کرده و داخل تشت آب سرد بریزید و سپس آن ها را از آب خارج کرده و داخل آبکش بریزید و کنار بگذارید . بعد از پاک کردن آن باید دو پیمانه برگ نعنا داشته باشید . در این میان شکر را با دوسوم آب ترکیب کرده و برای 5 دقیقه در مایکروفر قرار دهید . بعد از 5 دقیقه مخلوط آب و شکر را از مایکروفر خارج کرده و برگ های نعنا را به آن اضافه کنید و برای 5 دقیقه کنار بگذارید تا عطر نعنا با شربت ترکیب شود . بعد از 5 دقیقه برگهای نعنا را از آب خارج کرده و با دست فشار دهید تا عصاره آن خارج شود سپس آن را کنار بگذارید.

در این مرحله آب باقی مانده را به مخلوط آب و شکر و نعنا اضافه کرده و آب لیمو و شربت لیمو را هم بریزید و همه مواد را با هم مخلوط نمایید . در مرحله آخریک عدد لیمو را برش های نازک بزنید و به همراه چند عدد برگ نعنا و مقداری یخ داخل یک تنگ بریزید و شربت را به آن اضافه کنید . در آخر آب گاز دار را افزوده و بعد از یک هم زدن آن را داخل لیوان بریزید و سرو نمایید . میتوانید یک برش از لیمو را برای تزیین لبه لیوان قرار دهید .

منبع: نمناک

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها