طرز تهیه توپک گوشتی با سس و پاستا

توپک گوشتی با سس و پاستا خیلی خوشمزه است، اگر یکبار امتحانش کنید، همیشه در لیست غذاهایتان قرار خواهد گرفت.

طرز تهیه توپک گوشتی با سس و پاستا

مواد لازم:

پاستای مارپیچ: یک بسته

گوشت چرخ کرده: یک کیلو گرم

پیاز: یک عدد

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

جعفری خرد شده: یک قاشق غذاخوری

ماست: نصف پیمانه

سس مایونز: 2 قاشق سوپخوری

شیر: 2 قاشق سوپخوری

سس گوجه: 2 قاشق سوپخوری

سس سویا: یک قاشق غذاخوری

سرکه سیب: یک قاشق چایخوری

خیار شور: یک عدد

فلفل دلمه ای سبز: نصف یک عدد

نمک: مقداری

سیر: دو حبه

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا یک کیلوگرم گوشت چرخ کرده تازه را داخل یک کاسه بریزید سپس یک عدد پیاز رنده شده و 2 حبه سیر رنده شده، اندکی نمک و مقداری از جعفری خرد شده را به آن بی افزایید.

با دست شروع به ورز دادن گوشت نمایید تا جایی که همه مواد باهم مخلوط شده و مایه گوشتی یکدستی به دست بیاید.

از مایه گوشتی بردارید و در دست گوله کنید تا به شکل توپک های گوشتی کوچک در بیایند همه مواد را به این روش انجام دهید تا تمام شود.

یک تابه را روی گاز قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید و توپک های گوشتی را در روغن بریزید و آن ها را کمی تفت بدهید توجه داشته باشید که توپک های گوشتی سرخ نشوند یا نسوزند همین که کمی تفت بخورند کافی است.

سپس یک لیوان آب جوشیده را بردارید و داخل تابه حاوی توپک های گوشتی بریزید درب تابه را ببندید و حرارت را ملایم کنید تا توپک ها به مرور بپزند. حدودا 20-30 دقیقه زمان لازم است که با حرارت کم پخته شوند و مغزپخت گردند.

مرحله دوم:
در این فاصله به دنبال تهیه سس این غذا بروید که از هم نظر ظاهری و هم از نظر محتویات شبیه به سس هزار جزیره نام آشنا است. یک عدد خیارشور و نصف یک عدد فلفل دلمه ایی را ریز خرد کنید و کنار بگذارید. حالا باید از یک مخلوط کن استفاده نمایید و تمامی موادی که در ادامه گفته می شود پشت سر هم داخل مخلوط کن بریزید:

2 قاشق سوپخوری سس مایونز، 2 قاشق سوپخوری سس گوجه، یک قاشق چایخوری سرکه سیب، مقداری نمک و فلفل سیاه، نصف پیمانه ماست، 2 قاشق سوپخوری شیر و یک قاشق غذاخوری سس سویا.

مخلوط کن را روشن کنید تا همه مواد با چند دور تند باهم مخلوط شوند، سپس مخلوط کن را خاموش نموده و خیار شور و فلفل دلمه ایی خرد شده را به آن اضافه کنید و یک دور دیگر بگردانید تا باز همه مواد با هم ترکیب شوند.

درب تابه را باز کنید و سری به توپک های گوشتی بزنید آب درون تابه را اندازه کنید و اگر کم بود نصف فنجان دیگر آب اضافه کنید و در آخر سس رقیقی که دارید داخل تابه بریزید اندکی با قاشق گوشت ها را جا به جا کنید تا سس با آب و روغن درون تابه ترکیب شود، حرارت را کم نگه دارید و درب تابه را مجددا ببندید تا سس به خورد توپک های گوشتی رود و قوام بیاید.

مرحله سوم :
حالا به سراغ پاستا بروید سعی کنید از پاستای تخم مرغی زود پخت استفاده کنید، بهترین شکل پاستا برای این غذا پاستا مارپیچ است و یک بسته کافی می باشد.

یک قابلمه را تقریبا تا نیمه پر از آب کنید، اندکی نمک و مقداری روغن به آن بی افزایید و روی شعله بزرگ گاز قرار دهید تا به جوش آید و قل بزنید سپس یک بسته پاستای مارپیچ را به آن بی افزایید و اجازه دهید پاستا ها به طور کامل و صد در صدی پخته شوند. معمولا نشانه پخت پاستا این است که سنگین شده و به کف قابلمه می رود و حجم آن زیاد می شود، حتی می توانید یک عدد از آن را خارج کرده و امتحان کنید و از پخت آن اطمینان حاصل نمایید.

در این فاصله به سراغ تابه حاوی توپک گوشتی و سس بروید و اگر سس قوام آمده بود شعله گاز را خاموش کنید.

پس از پخت پاستاها قابلمه را بردارید و داخل یک آبکش برگردانید تا آب اضافی آن برود با کمی آب ولرم پاستاها را شستشو دهید تا نمک اضافی آن ها برود و از طرفی به هم نچسبند.

ظرفی که می خواهید غذا را در آن سرو نمایید بیاورید از پاستا بردارید و کف بشقاب بریزید سپس از توپک های گوشتی روی آن بگذارید با قاشق از سس آن بردارید و روی کل بشقاب غذایتان بریزید در آخر جعفری ساطوری شده و مقداری فلفل سیاه بپاشید

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها