طرز تهیه بیسکویت با رویه کنجد و سیاه دانه

کنجد یکی از خوردنی های بسیار مقوی و دارای فواید زیادی برای سلامتی ما انسانهاست که هم از دانه و هم از روغن آن زیاد استفاده می شود و سرشار از مواد مغذی و سودمند برای بدن می باشد.

طرز تهیه بیسکویت با رویه کنجد و سیاه دانه

مواد لازم:

کره: 70 گرم

شکر: 1/3 لیوان

ارده: 1/4 لیوان

زرده تخم مرغ: یک عدد

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

رنده پوست لیمو: یک قاشق چایخوری

آرد: یک لیوان

کنجد: یک قاشق غذاخوری

سیاه دانه: یک قاشق غذاخوری

وانیل: مقدار کافی

طرز تهیه:

مرحله اول:

ابتدا و برای شروع کار 70 گرم کرده نرم شده در دمای اتاق را داخل یک ظرف می ریزیم و به ان 1/3 لیوان شکر ریز دانه و یا پودر قند اضافه می کنیم و مواد را با همزن برقی خوب مخلوط می کنیم. در صورت تمایل می توان برای تهیه بیسکویتها مواد را با غذاساز با هم مخلوط کرد.

مرحله دوم:

سپس 1/4 لیوان ارده را به مخلوط شکر و کره در مرحله قبل اضافه می کنیم و با همزن و یا غذاساز آنها را خوب مخلوط می کنیم.

سپس یک عدد تخم مرغ را که آن را از نیم ساعت قبل از یخچال بیرون گذاشته بودیم تا هم دمای محیط شود را داخل یک ظرف شکسته و زرده و سفیده آن را از هم جدا می کنیم و زرده تخم مرغ را همراه با یک قاشق چایخوری رنده پوست لیمو و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با مقدار کافی وانیل با مواد خمیر بیسکویت مخلوط می کنیم تا یکدست شود و همه مواد قاطی شوند.

مرحله سوم:

سپس 1/4 لیوان ارد را الک کرده و آن را به مواد مرحله قبل اضافه می کنیم و مواد خمیر بیسکویت را خوب مخلوط می کنیم تا حالت پودری پیدا کند.

اکنون خمیر بیسکویت با رویه کنجد و سیاه دانه اماده شده است و فقط باید در مواد رویه خمیر غلتانیده شود.

بیسکوییت با رویه کنجد و سیاه دانه

مرحله چهارم:

سپس خمیر تهیه شده در مرحله قبل را با کمک کاغذ روغنی خوب رول می کنیم و ان را به صورت لوله ای در می اوریم و روی کاغذ روغنی یک قاشق غذاخوری کنجد ویک قاشق غذاخوری سیاه دانه را ریخته و با هم خوب مخلوط می کنیم و خمیر رول شده بیسکویت را روی مخلوط کنجد و سیاه دانه می غلتانیم تا همه جای خمیر به این مواد آغشته شود و خمیر بیسکویت پر از سیاه دانه و کنجد شود. سپس خمیر آماده شده را به فواصل دلخواه با چاقو می بریم.

البته می توان در صورت تمایل خمیر این بیسکویت را به شکلهای دیگر نیز مانند مستطیل و ...نیز در اورد.

مرحله پنجم:

سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی می گذاریم و شیرینی های برش خورده را کف سینی فر و با فاصله از هم می گذاریم.

سپس سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 180 درجه سانتی گراد برای مدت 15 دقیقه می گذاریم تا بیسکویتها بپزند و اماده شوند.

بیسکوییت با رویه کنجد و سیاه دانه

مرحله ششم:

سپس وقتی بیسکویتها پختند و آماده شدند، سینی را از فر در آورده و بعد از سرد شدن شیرینی ها را از روی کاغذ روغنی بر می داریم و آنها را در ظرف مناسبی می گذاریم و این بیسکویتهای خوشمزه را برای عصرانه همراه با چای و یا قهوه می خوریم و یا آن را برای مهمانی ها درست می کنیم و با این بیسکویت از مهمانها پذیرایی می کنیم.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها