طراحی سایت مزون چه مزایایی دارد؟

یکی از کسب و کار‌های مهم دنیای امروز فروشگاه‌های آنلاین هستند که هر کالا یا خدماتی در آن‌ها خرید و فروش می‌شود.

طراحی سایت مزون چه مزایایی دارد؟

حتماً شما نیز تعدادی از فروشگاه‌های آنلاین را می‌شناسید و شاید از آن‌ها خرید هم کرده باشید. مزایای زیادی در ارتباط با این کسب و کار‌ها وجود دارد و برای همین تعداد مشتریان چنین مارکت‌هایی رو به افزایش است. نقش فضای مجازی در صنعت مد بیش از هر صنعت دیگری قابل مشاهده است، به طوری که میزان سود شرکت‌ها در این زمینه به خدمات آن‌ها در اینترنت بستگی دارد.

به بیان ساده‌تر می‌توان گفت اگر کسب و کار شما با صنعت مد در ارتباط است، حتماً باید به فکر یک وب سایت باشید و برای خدمات اینترنتی سرمایه‌گذاری کنید. امروزه افراد به دنبال طراحی سایت شخصی هستند و بدیهی است در شرایطی که زندگی ما به اینترنت گره خورده است، طراحی سایت مزون یا فروشگاه آنلاین لباس یک نیاز اساسی برای کسب و کار‌های مربوطه می‌باشد.

حال می‌خواهیم به مزایای کسب و کار‌های آنلاین مرتبط با لباس بپردازیم و بدانیم چه ویژگی‌هایی باید در طراحی سایت مزون وجود داشته باشند تا مشتریان بیشتری جذب شوند.

ساخت وب سایت برای مزون
همان‌ طور که می‌دانید مزون‌ها در زمینه مد فعالیت می‌کنند و کالا‌هایی مانند انواع لباس، اکسسوری، کیف، کفش و … ارائه می‌نمایند. با این حال کار مزون با فروشگاه لباس تفاوت دارد، برای مثال معمولاً مزون تنها بر روی یک موضوع تمرکز کرده و در همان زمینه به مشتریان خدمات می‌دهد. یک مزون لباس عروس را در نظر بگیرید که در آن می‌توانید انواع لباس و کفش عروس را انتخاب کنید یا اینکه مزون مانتو تنها روی همین کالا تمرکز می‌کند و معمولاً تنوع محصولات محدودی دارد.

یک نکته مهم درباره مزون این است که از هر نوع لباس یا کفش یا هر چیز دیگری تعداد محدودی تولید و فروخته می‌شود. با در نظر گرفتن تمام خصوصیات مزون متوجه می‌شویم طراحی سایت مزون تا چه حد بر این کسب و کار تاثیر خواهد داشت. اگر مزون شما یک وب سایت حرفه‌ای داشته باشد، دامنه مشتریان گسترده‌تر شده و دیگر محدود به منطقه جغرافیایی نیست. همچنین می‌توانید با استفاده از این وب سایت جدید‌ترین محصولات را به مشتری‌ها از راه دور معرفی کنید. در ادامه به مزایای بیشتری درباره طراحی سایت مزون می‌پردازیم.

ویژگی‌های وب سایت مزون
برای اینکه وب سایت مزون بتواند بازدهی خوبی داشته باشد، لازم است ویژگی‌هایی در آن پیاده‌سازی شوند. طراحان وب سایت در هوراوب معتقدند که برای طراحی هر وب سایت ابتدا باید از پرسونای مشتریان اطلاعاتی بدست آورد تا نیاز آن‌ها به خوبی به کمک وب سایت رفع شود. بنابراین ویژگی‌هایی که در طراحی سایت مزون در نظر گرفته می‌شوند عبارتند از ویژگی‌های فنی و ویژگی‌های رابط کاربری سایت که در ادامه به توضیح آن پرداخته ایم:

ویژگی‌های فنی سایت مزون

● بایستی سایت مزون به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان ممکن بر روی گوشی همراه مشتریان بارگذاری شود، زیرا تقریباً همه کاربران در اینترنت کم حوصله هستند و به هر وب سایت بیش از چند ثانیه فرصت نمی‌دهند. البته این نکته درباره کاربرانی که برای بار اول از سایت بازدید می‌کنند، بسیار بیشتر از مشتریان قدیمی سایت مزون صدق می‌کند.

● در طراحی سایت مزون باید به یک نکته دیگر هم توجه کرد اینکه قالب وب سایت به صورت ریسپانسیو طراحی شده باشد تا ظاهر آن بر روی انواع گوشی همراه، تبلت و لپتاپ‌ کاملاً حفظ شود. سایت‌هایی که ریسپانسیو نیستند، برای کاربران زحمت ایجاد می‌کنند به طوری که حتی یک اسکرول ساده هم قابل انجام نیست.

● تیم کدنویسی هوراوب از بهترین تکنیک‌ها برای ایجاد گالری عکس بر روی وب سایت استفاده می‌کنند، که برای کسب و کاری مانند مزون بسیار اهمیت دارد. گالری عکس‌ها باید بر اساس سلیقه مدیریت مزون بوده و در عین حال بهترین کارایی را داشته باشد.

ویژگی‌های رابط کاربری سایت مزون

● همان‌ طور که قبلاً هم گفتیم باید برای طراحی سایت به پرسونای مشتریان توجه کرد. برای مثال ممکن است مخاطبان سایت مزون از هر قشری باشند، پس سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربر با هر میزان از مهارت بتواند با آن ارتباط برقرار کرده و به هدف خود برسد. اگر قرار است در سایت ویژگی مانند پرداخت آنلاین قرار دهیم، لازم است این فرآیند به آسان‌ترین شکل انجام شود تا مشتری را گمراه نکند. اگر کاربر پس از یک یا دو بار آزمون و خطا به هدف خود نرسید قطعاً به سرعت سایت را ترک می‌کند.

● بهتر است بخش‌های مختلفی در سایت مزون وجود داشته باشد تا کاربر در اولین نگاه به سمت هدف خود هدایت شود. بخش‌های ضروری در یک سایت فروشگاهی شامل اطلاعات تماس، آدرس، امکانات پرداخت آنلاین، گالری محصولات، بخش نظرات، معرفی محصولات و … می‌باشند.

یک پیشنهاد: اگر صاحب کسب و کار یا شغل خاصی در زمینه مد و پوشاک نیستید، ولی تمایل دارید درباره سبک زندگی، پوشش، فعالیت‌های روزمره و … مطالبی منتشر کنید؛ می‌توانید با طراحی سایت شخصی به این هدف برسید. بسیاری از اینفلوئسر‌هایی که در شبکه‌های مجازی فعالیت می‌کنند، در کنار اکانت اینستاگرام یک سایت شخصی هم دارند. قطعاً طراحی سایت شخصی امکانات گسترده‌تری نسبت به شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار می‌دهد و به نوعی شناسنامه برند شخصی شما خواهد بود.

مزایای سایت مزون
در بخش‌های ابتدایی درباره تفاوت مزون با فروشگاه‌های لباس نکاتی را ذکر کردیم. گفتیم که معمولاً مزون‌ها در محدوده منطقه جغرافیایی خود فعال هستند و مشتریان خاص خود را دارند. با این حساب اگر برای مزون خود به فکر طراحی سایت باشید، قطعاً تأثیرات آن را در زمان کمی حس خواهید کرد. تعدادی دیگر از مزایای سایت مزون به شرح زیر است:

● بسیاری از مزون‌ها مانند مزون لباس عروس، محصولات حساسی عرضه می‌کنند که تمیز بودن لباس در آن‌ها اهمیت فراوانی دارد. حال اگر هر مشتری واقعی و غیر واقعی در زمان بازدید از مزون به سراغ لباس‌ها برود، قطعاً لباس شفافیت و زیبایی خود را از دست خواهد داد. اما اگر تصویر همه لباس‌ها در گالری وب سایت موجود باشد مشتری از راه دور هم می‌تواند لباس‌ها را ببیند و انتخاب کند، سپس برای پرو به مزون بیاید.

● اگر تعدادی از مشتریان مزون مشتریان دائمی باشند، نیاز نیست برای معرفی محصولات جدید هر بار با آن‌ها تماس بگیرید. کافی است تصاویر لباس‌ها یا وسایل جدید را در وب سایت قرار دهید و با یک پیامک مشتری را به بازدید از آن دعوت کنید.

● قطعاً طراحی سایت مزون یک گام مهم برای پیشرفت کسب و کار شما است، زیرا به مشتریان نشان می‌دهد شما در کار خود حرفه‌ای و به روز هستید.

● اگر در سایت مزون قسمتی را برای نظرات مشتریان و کاربران در نظر بگیرید، به روش موثر‌تری از سلیقه آن‌ها مطلع می‌شوید. به این ترتیب کالا‌های بعدی مزون، پر طرفدار‌تر بوده و مشتریان بالفعل بیشتری خواهید داشت.

در دنیای امروز که زندگی انسان‌ها به میزان زیادی با اینترنت گره خورده است، دیگر لازم نیست درباره اهمیت طراحی سایت صحبت کنیم زیرا این موضوع تبدیل به یک نیاز حیاتی برای هر کسب و کار شده است. حتی افراد هم به طراحی سایت شخصی علاقه دارند تا بتوانند فعالیت‌های مورد نظر خود را بهتر پیش ببرند. متخصصان هوراوب تاکید می‌کنند یکی از اهداف مهم وب سایت، معرفی محصول، کالا یا ایده شما است، پس باید با کمک یک تیم حرفه‌ای این کار را انجام دهید.

71

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها