چرا "گربه مجید" در فضای مجازی تا این حد مشهور شد؟/یک مردم شناس: مسایل غیر طبیعی در فضای مجازی، به سخره گرفته می شوند

راه تازه ای پیدا شده است که ما را در فضای مجازی سرگرم کند، چرا یک گربه اینبار قربانی شوخی های ما شد؟ یک مردم شناس در ادامه علت هایی را بازگو می کند.

چرا "گربه مجید" در فضای مجازی تا این حد مشهور شد؟/یک مردم شناس: مسایل غیر طبیعی در فضای مجازی، به سخره گرفته می شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبر فوری ، این روزها داستان مجید و گربه های مشابه آن به حدی زیاد شده است که یک کارزار کمدی در فضای مجازی به سبب آن به راه افتاده است.

ماجرا از زمانی شروع شد که فردی احتمالا برای ایجاد محتوای طنز در شبکه اجتماعی خود با صدا زدن یک گربه به اسم مجید سعی کرد تا اذهان عمومی را به سمت این اتفاق غیر طبیعی معطوف کند.

این اتفاق هم مانند سایر اتفاقات و تصاویر در شبکه های مجازی سروصدا به پا کرد.

حالا یک مردم شناس در گفت و گو با خبرفوری از علت شیوع این شوخی اینبار با گربه می گوید: واقعیت اینجاست که مردم امروزه در فضای مجازی هرچیزی را باور نمی کنند.

محمدرضا ایمانی معتقد است: به همین سبب است که اتفاقات این سبکی بیشتر جنبه طنز پیدا می کند.

این مردم شناس همچنین ادامه می دهد: این مصداق ها صرفا متعلق به این بازی زمانی نیستند، این باورهایی این چنینی در طبیعت در گذشته هم وجود داشته است.

ایمانی اضافه می کند: این اتفاق نسبت به گربه پیشتر درباره یک هشت پا افتاده است. در دوران جام جهانی احتمالا به یاد می آورید که هشت پایی با حرکت به سوی پرچم یک کشور، به پیشگوی جام جهانی مشهور شده بود.

وی همچنین معتقد است: گاهی ما برای مشهور کردن خود دست به چنین کارهایی می زنیم، همین که بگوییم مثلا من با حیوانات ارتباط دارم و میخواهم جلب توجه کنم. این درحالیست که شما اگر یکبار به گوش یک گربه نگاه کنید هم متوجه خواهید شد که به دلیل ساختارش می تواند تا حد زیادی هر صدایی را بشنود و به آن واکنش نشان دهد.

وی در پایان می گوید: اینکه چیزی در فضای مجازی به سخره گرفته می شود به این معناست که تاثیر گذار نیست و یا غیر طبیعی است و جنبه دیگری ندارد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • محمدحسن معتمدی
    0

    کجا مردم باور کردند که گربه را مجید صدا کنی برمیگردد به خاطر اینکه اسمش مجید است؟ کجا مردم با اینکار خواستند نشان دهند که با حیوانات ارتباط دارند؟ :|

  • نوید
    0

    این مردم شناس نیاز به آموزش بیشتری داره.

  • م
    1

    تو رو خدا جلوی انتشار اینجور فیلمها و حرفها رو بگیرین ناسلامتی ما مسلمونیم، مجید یه اسم مقدسه این جور مسخره کردنها به جون اسمهای مقدس دیگه مثل اصغر و جعفر و جواد و ... افتاده استغفرالله

  • محسن
    0

    کمی مضحک است ما با دوستان هر اسمی به گربه بیچاره گفتیم نگاه کرد و واکنش نشون داد معلوم میشود که اصولا با صدای انسان و یا هر صدای نزدیک به خودش واکنش نشون میده و ربطی به اسم خاصی ندارد

  • ناشناس
    0

    واقعا برای کسانی که این جور فیلم هارو می گیرن و پخش می کنن متاسفم.کاملا مشخصه که دشمنان اسلام برای خراب کردن ذهن مردم نسبت به قرآن مجید دست به این حرکت زشت زده اند.که ما با دیدن قرآن به یاد موذی گری گربه بیفتیم.بیایید ما به پخش بیشتر این موضوع دامن نزنیم

  • بهار
    0

    واقعا جای تاسف داره شوخی هم حدی داره،اخه بااسم خداهم....

  • حسن
    0

    چرا وقتی موسسات دزدی به اسم بانک از اسامی مقدس برا دزدی در روز روشن استفاده کرده و می کنند واکنش نشان نمی دهید. کدام منکر بزرگتری است

  • f
    0

    خیلی چرت فرمایش کرده اند... حرفهای بی سر و ته و نا مفهوم... سر کاریه؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها