استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با تروریسم هسته‌ای

آژانس انرژی اتمی ژاپن از هوش مصنوعی برای تشخیص منشا و ویژگی‌های مواد هسته‌ای برجای مانده از اقدامات تروریستی هسته‌ای، استفاده می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی برای مقابله با تروریسم هسته‌ای

آژانس انرژی اتمی ژاپن در پی وقوع یک اقدام تروریستی، با درخواست پلیس، مواد هسته‌ای جمع‌آوری‌شده از صحنه را با استفاده از پایگاه داده‌های موجود در مورد خصوصیات این مواد، بررسی می‌کند.
این آژانس با توسل به این تکنولوژی زمان و مکان تولید مواد غیرقانونی و دیگر اطلاعات موردنیاز برای پیگرد جزایی را تعیین می‌کند.
به گفته مقامات ژاپنی، این آنالیزها تاکنون با اتکا بر قابلیت‌های پژوهشگران انجام می‌شد اما امید آن می‌رود که بتوان با استفاده از هوش مصنوعی، این فرآیند را تسریع کرد.
«یوشیکی کیمورا» از محققان آژانس انرژی اتمی ژاپن می‌گوید: «سرعت و دقت تشخیص مواد هسته‌ای با استفاده از هوش مصنوعی بالا می‌رود. ما بر روی این مسئله کار می‌کنیم و امید داریم که بتوان در آینده از این تکنولوژی در تدابیر مقابله‌ای در مواجهه با اقدامات تروریستی استفاده کرد.»
تصمیم ژاپن برای استفاده از هوش مصنوعی برای آنالیز مواد هسته‌ای برجای مانده از اقدامات تروریستی، هم‌زمان با آن گرفته شده که این کشور در آستانه برگزاری رقابت‌های المپیک و پارالمپیک 2020 در توکیو، با نیاز به ارتقای امنیت خود در برابر تروریسم هسته‌ای و دیگر تهدیدات، روبه‌روست.
نگرانی جامعه جهانی از آن است که تروریست‌ها به مواد رادیواکتیو دست یافته و از آن‌ها برای ساخت بمب کثیف (Dirty Bomb) استفاده کنند.


منبع: ایرنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها