محققان توانستند ۱۲ ژن عامل سرطان سینه در زنان را شناسایی کنند

محققان می‌گویند در بررسی و شناسایی سرطان سینه در زنان به گام مهمی دست یافته‌اند.

محققان توانستند ۱۲ ژن عامل سرطان سینه در زنان را شناسایی کنند

رویترز نوشت: ۱۲ ژن سرطان سینه که در زنان آفریقایی تبار شناسایی شده‌اند، ممکن است روزی به پیش‌بینی بهتر خطر ابتلا به این بیماری کمک کنند و تفاوت‌های احتمالی ریسک بیماری را از زنان اروپایی تبار برجسته کنند چرا که مطالعات برای شناسایی جهش‌های ژنتیکی مرتبط با سرطان سینه قبلاً عمدتاً بر روی زنان اروپایی متمرکز شده بود.

یافته های جدید توسط مرکز پزشکی دانشگاه وندربیلت در نشویل از بیش از 40000 زن آفریقایی تبار در ایالات متحده، آفریقا و باربادوس، از جمله 18034 مبتلا به سرطان سینه به دست آمده است. براساس آنچه محققان در مجله Nature Genetics نوشته‌اند این تحقیق به وضوح نشان داد که عوامل ریسک سرطان سینه در زنان آفریقایی و اروپایی متفاوت است. به گفته محققان، یکی از جهش‌های تازه شناسایی‌شده به‌ویژه با این بیماری مرتبط است که «به ندرت» در زمینه ژنتیک سرطان مشاهده می‌شود.

طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، زنان سیاهپوست در ایالات متحده قبل از 50 سالگی دارای نرخ بالاتر سرطان سینه، بروز سرطان های سخت تر سینه و 42 درصد بیشتر مرگ و میر ناشی از سرطان سینه نسبت به زنان سفیدپوست هستند. محققان با افزودن ژن‌های تازه شناسایی شده به ژن‌های سرطان سینه شناخته شده قبلی مانند BRCA1 و BRCA2 که با این بیماری در همه جمعیت‌ها مرتبط هستند، ریسک‌هایی را شناسایی کردند که به طور قابل‌توجهی دقیق‌تر از ابزارهای موجود است.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها