درآمدی نجومی و عجیب برای هواوی

 Huawei Technologies امروز گزارش‌های مالی خود در سال 2018 را منتشر کرد که در این گزارش شاهد افزایش 19.5 درصد درآمد در مقایسه با سال 2017 هستیم.

درآمدی نجومی و عجیب برای هواوی

میزان درآمد این شرکت در بخش گوشی‌های هوشمند در مقایسه با سال قبل 25.1 درصد رشد داشته است. براساس این گزارش درآمد فروش بسیار بالا بوده و عدد آن 721.2 میلیارد یوان، معادل 107.3 میلیارد دلار بوده است. این اولین باری است که میزان درآمد هوآوی در طول یک سال مرز 100 میلیارد دلار را رد می‌کند.

علاوه‌براین میزان سود شرکت نیز در مقایسه با سال قبل‌تر، یعنی 2017 افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش هوآوی با افزایش 28 درصدی سود خالص، رقم آن به 8.8 میلیارد دلار در سال 2018 رسیده است. این درحالیست که در 2017 تنها 0.4 درصد رشد را در مقایسه با 2016 شاهده بودیم. بدون شک سال گذشته ، سال فوق العاده‌ای برای این کمپانی چینی بوده است.میت 10 و میت 20 هوآوی
باوجود موفقیت، در حال حاضر این شرکت نظارت شدید درخصوص نگرانی‌های امنیتی دولت چین است. کشورهای خاصی مانند ایالات متحده و چند هم پیمان این کشور تصمیم گرفتند تا از تجهیزات هوآوی در شبکه‌های مخابراتی و زیرساخت‌های خود استفاده نکنند. چیزی که هوآوی سال‌هاست در این کسب‌وکار فعالیت دارد. در اوایل ماه مارچ هوآوی اعلام کرد که از دولت ایالات متحده به‌دلیل کنار گذاشتن فناوری‌های این شرکت و آسیب رساندن به شهرت آنها بدون اثبات این موضوع که آیا هوآوی واقعاً تهدیدی علیه امنیت ملی به حساب می‌آید، شکایتی تنظیم کرده است.

در سال 2016 هوآوی به عنوان بخشی از اهداف جاه‌طلبانه خود اعلام کرده بود که در سال 2021 به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل خواهد شد. در ماه جولای سال 2018 این شرکت با تصاحب جایگاه اپل، دومین برندی شد که بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده است، اما سامسونگ همچنان در جایگاه نخست قرار دارد. با این نرخ پیشرفت بدون شک هوآوی می‌تواند به برترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود اما باید دید که باوجود موانع سیاسی که پیش روی این شرکت است، این اتفاق چه زمانی می‌افتد؟

منبع: سخت افزار مگ

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها