تلاش پنهانی سامسونگ برای اغوای اپل و گوگل به توسعه موبایل تاشو

در حالی که هنوز دو هفته از معرفی گلکسی فولد نگذشته و برخی از احتمال انحصار در زمینه نمایشگرهای تاشوی موبایل خبر می‌دادند، سامسونگ با ارسال چندین نمونه پنل به گوگل و اپل از آمادگی خود برای همکاری با آنها خبر داده است.

تلاش پنهانی سامسونگ برای اغوای اپل و گوگل به توسعه موبایل تاشو

سامسونگ توانایی تولید ۲.۴ میلیون پنل تاشو در سال را دارد

نشریه کره ای ETNews با استناد به منابع آگاه مدعی شده که سامسونگ دیسپلی مجموعه ای از نمایشگرهای تاشو را به اپل تحویل داده است. این مجموعه شبیه گوشی های تاشو طراحی شده و ابعادی برابر ۷.۲ اینچ داشته اند که تنها ۰.۱ اینچ از سایز گلکسی فولد کمتر است.

سامسونگ در زمینه تولید نمایشگر برای شرکت های بزرگ سابقه دور و درازی دارد و پیشتر هم تامین پنل های آیفون را بر عهده داشت. ظاهرا کره ای ها از شراکت با اپل رضایت دارند و به همین خاطر در پی توسعه این همکاری به حوزه های جدید هستند.


بر اساس گزارش مذکور سامسونگ دیسپلی به دنبال ایجاد انحصار در حوزه نمایشگرهای تاشو نیست و در عوض قصد دارد به فروشنده اصلی این بازار تبدیل شود. ظرفیت تولید این شرکت فعلا به ۲.۴ میلیون پنل تاشو در سال محدود شده اما در صورت تقاضا می تواند این میزان را به ۱۰ میلیون پنل هم برساند.

رقیب اصلی کمپانی کره ای در این زمینه هواوی است که در زمینه چیپست های کایرین از درآمد فروش تراشه به شرکت های دیگر صرف نظر کرد و بعید نیست همین سیاست را در مورد نمایشگرهای تاشو نیز ایفا کند.

از طرف دیگر اپل هزینه و زمان زیادی را صرف تحقیق و توسعه آیفون های تاشو کرده و ثبت پتنت های پیاپی نیز نشانگر این امر است. با این حل کوپرتینویی ها حداقل تا سال آینده وارد چنین پروژه ای نخواهند شد؛ بنابرین هرگونه مشارکت با سامسونگ هم تا آن زمان عملی نخواهد شد.

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها