دبیر برگزاری روز نجوم: شهرداری نباید مانند بنگاه اقتصادی رفتار کند/ روز نجوم نباید شکل نمایشگاهی داشته باشد

سید مصطفی امام گفت: کمبود امکانات انجمن های علمی باعث می شود که متصدیان مجبور شوند با ارگانهایی مانند شهرداری و یا بخش های دیگر وارد مذاکره شوند.

دبیر برگزاری روز نجوم: شهرداری نباید مانند بنگاه اقتصادی رفتار کند/ روز نجوم نباید شکل نمایشگاهی داشته باشد

به گزارش خبرنگار گروه علمی خبر فوری ، در هفته جهانی نجوم به سر می بریم، هفته ای که در آن گروه های نجوم به قصد ترویج علم نجوم با تلسکوپ ها و ابزار نجومی خود به میان مردم می آیند و نجوم را ترویج می کنند.

روز گذشته اما نخستین روز تعطیل از هفته جهانی نجوم، به عنوان روز جهانی نجوم در ایران انتخاب شد، دبیر برگزاری روز نجوم اما در پایان مراسم به سوالات خبرنگار خبرفوری پاسخ داد.

سید مصطفی امام درباره روند برگزاری روز نجوم به خبرنگار خبرفوری گفت:روز نجوم، یک روز جهانی است و در هرکشوری توسط انجمن نجوم آن کشور برگزار می شود.

وی گفت: انجمن نجوم ایران هم در کشور ما زیر نظر وزارت علوم است و اعضای آن از اساتید دانشگاه هستند.

امام تاکید کرد: واقعیت این است که هفته نجوم بیست دوره است که برگزار می شود و این سالها فراز و فرود زیادی داشته است.

دبیر برگزاری این دوره روز نجوم درباره علت همکاری ارگان شهرداری با انجمن های علمی گفت: انجمن های علمی اما بدلیل کمبود امکانات ناچارند با مراکزی مانند شهرداری ها تعامل کنند.

این منجم در ادامه انتقاد کرد: واقعیتی که وجود دارد این است که مسئولان شهرداری امسال درکی از انواع برنامه های علمی مانند برنامه روز نجوم ندارند.

وی ادامه داد: کمبود امکانات انجمن های علمی باعث می شود که متصدیان مجبور شوند با ارگانی مانند شهرداری و یا گنبد مینا مذاکره کند.

مصطفی امام درباره علت انتخاب گنبد مینا به عنوان محل برگزاری روز نجوم گفت: شهرداری نباید مانند بنگاه اقتصادی رفتار کند، جایی مثل باغ کتاب و برج میلاد اعلام آمادگی کردند با برگزاری روز نجوم اما گنبد مینا، چون نهاد علمی کشور است ما ترجیح دادیم در همین جا برگزار کنیم.

مصطفی امام همچنین اشاره کرد: اشکال کار اینجاست که مدیرانی متصدی و مسئول اجرای کارهای علمی می شوند که درک درستی از آن ندارند.

وی درباره روند برگزاری جشنواره نسبت به دوره های قبل گفت: فلسفه روز نجوم تعامل است، تعامل با مردم و علاقه مند کردن آنها به علم نجوم. ما نمی خواهیم این مراسم ها شکل نمایشگاهی داشته باشد.

گفتنی است که مراسم روز نجوم در ایران همه ساله در تاریخ 31 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه برگزار می شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • منصور
    0

    سلام ما از کارمندان مرکز نجوم اهواز هستیم که به لطف عنایت وهمکاری مسئولین این مرکز تعطیل شد لذا کمال تشکر را از تمام کسانی که باعث تعطیلی این مرکز شدند بخصوص سازمان زیباسازی را داریم وخوشحالیم که چنین اشخاصی با این علاقه در راس امور قرار دارند وجود این افراد برای تعطیلی مراکز فرهنگی لازمه در ضمن روز جهانی نجوم مبارک

  • احسان
    0

    بعد از برنامه هم از شاهکار آفرینی منصرف نمیشن، در اینستاگرام گنبدمینا برنامه ی روز نجوم رو که با همکاری گروه ها و انجمن های مختلفی انجام شده به اسم خود گنبد مینا مصادره شده!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها