مریخ در دستان بانویی هندی‌تبار

این دختر‌ هندی - آمریکایی در ناسا چه می‌کند؟

نخستین کسی که فرود موفقیت‌آمیز مریخ‌نورد پرسی را روی سیاه سرخ خبر داد، سواتی موهان، راهنما و یکی از مسئولانی است که عملیات مریخ‌نوردی ناسا ۲۰۲۰ را رهبری می‌کند.

این دختر‌ هندی - آمریکایی در ناسا چه می‌کند؟

سواتی موهان این روزها بیش از هر جای دیگر در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در پاسادنای کالیفرنیا حضور دارد. او دانش‌آموخته مقطع دکترای هوا و فضا در MIT است و جزیی از جامعه کوچک هندی- آمریکایی‌های فعال در ناسا به شمار می‌آید.

این زن هندی - آمریکایی از یک‌سالگی همراه خانواده‌اش از بنگلور به آمریکا مهاجرت کرده و در ۹ سالگی وقتی اولین اپیزود مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا را دیده، به موضوع فضانوردی علاقمند شده و آن را به صورت آکادمیک دنبال کرده است. او از سال ۲۰۱۳ تا امروز با پروژه مریخ ۲۰۲۰ ناسا همکاری می‌کند.

موهان عملیات فرود پرسی بر مریخ را یکی از متفاوت‌ترین پروژه‌های فضایی توصیف می‌کند؛ تنوع نژادی و جنسیتی در این پروژه آن را متفاوت‌ کرده است. پیش از عملیات مریخ ۲۰۲۰، مردان سفید پوست بیشترین حضور را در پروژه‌های ناسا داشتند. اما حالا این پروژه‌ها با تنوع نژادی و جنسیتی بیشتری انجام می‌شود. در واقع زنان و رنگین‌پوستان اعم از زرد و سیاه و … در پروژه‌های ناسا فعال‌تر شده‌اند.

امروز بیش از ۱۷هزار کارمند در ناسا فعالیت می‌کنند. از این تعداد ۷۲درصد سفید، ۱۲درصد سیاه، ۸درصد آسیایی - آمریکایی، ۷درصد لاتین، یک درصد سرخپوست و کمتر از یک درصد بقیه نژادها هستند.

منبع: شرق

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ابی
    0

    پس کو میگفتن سی درصد ایرانیه؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اینا خو خیلی چیزا میگن ما ک نباید باور کنیم ایرانی هرجا میره برا عشق و حال میره نه کار

    • خ
      0

      سلام ابی خان در گوگل سرچ کن درصد و حتی مشخصات دانشمندان ایرانی شاغل در ناسا را میتونی ملاحظه کنی...ناشناس هم تفکرات احمقانه خودشو داره خب...

  • م
    0

    چ زن چ مرد درصد هوش تعیین کننده س چ تیتر خبری هست

  • ناشناس
    0

    داره بیل میزنه سر زمین کشاورزی کار میکنه حده ا قل تیتر درست انتخاب کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها