نیروگاه هسته‌ای آمریکا هدف جدید حملات سایبری

شنیده می‌شود که نیروگاه‌های هسته ای آمریکا هدف جدید حملات سایبری قرار گرفته است، بر اساس گزارشات موجود، در دو ماه گذشته هکرهای ناشناسی به چند شرکت کنترل کننده نیروگاه های هسته ای آمریکا حمله کرده اند.

نیروگاه هسته‌ای آمریکا هدف جدید حملات سایبری

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، بر اساس گزارشات موجود، در دو ماه گذشته هکرهای ناشناسی به چند شرکت کنترل کننده نیروگاه های هسته ای آمریکا حمله کرده اند. این اخبار که به صورت مشترک توسط سازمان امنیت ملی آمریکا و FBI منتشر شده، از تلاش هکرها برای نقشه برداری از شبکه کامپیوترهای نیروگاه های هسته ای ایالات متحده پرده برداشته است.

یکی از اهداف حملات اخیر، کمپانی «Wolf Creek» بوده که مسئولیت کنترل فعالیت های یک نیروگاه اتمی در ایالت کانزاس را بر عهده داشته است. گزارش مورد بحث همچنین چند کمپانی تامین کننده انرژی دیگر و مراکز تولید تجهیزات مربوطه را نیز به عنوان قربانیان حمله مذکور مورد اشاره قرار داده که البته جزئیات این موارد هنوز منتشر نشده است.

گزارش مورد اشاره همچنین بیان می کند که هیچ مدرکی مبنی بر نفوذ هکرها از کامپیوترهای کارکنان به سیستم های کنترلی وجود نداشته و بنا به اظهارات مقامات شرکت «Wolf Creek»، سیستم های عملیاتی به صورت جداگانه از شبکه کاربری سازمانی نگهداری می شوند.

علی رغم همه این موارد، حملات اخیر از اهمیت ویژه ای برخوردارند؛ زیرا هکرها کارمندانی را مورد حمله قرار داده اند که به سیستم های حیاتی دسترسی داشته و در صورت موفقیت حملات، فجایع زیست محیطی خطرناکی را به بار می آوردند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها