اگر می‌خواهید به گذشته سفر کنید؛ بخوانید

درک نحوه زندگی در فضا برای بسیاری افراد جالب است؛ در این بسته خبری قصد داریم جذابترین اتفاقات فضایی را ارائه دهیم.

اگر می‌خواهید به گذشته سفر کنید؛ بخوانید

سفر به زمان آینده همیشه در حال رخ دادن است. دانشمندان آن را در آزمایشات ثابت کرده‌اند و این ایده یک جنبه اساسی از نظریه نسبیت انیشتین است. تنها سؤال در مورد چنین سفری، این است که با چه سرعتی انجام می‌شود؟ اما سفر به گذشته چطور؟ نگاهی به آسمان، جواب این سؤال را خواهد داد.

کهکشان راه شیری تقریباً به اندازه ۱۰۰۰۰۰ سال نوری بزرگ و گسترده است. بنابراین، هزاران سال طول می‌کشد تا نور از دورترین ستاره‌ها در کهکشان راه شیری به زمین برسد. همین طور ستاره شناسان با اندازه گیری تابش زمینه میکروموج کیهانی، وضعیت کیهان را در دوره‌ای بیش از ۱۰ میلیارد سال پیش بررسی می‌کنند. در واقع، وقتی به نوری که از این فواصل بسیار دور به شما می‌رسد نگاه می‌کنید مانند این است که سال‌های بسیار زیادی به زمان گذشته سفر کرده‌اید! اما می‌توان بیشتر از این هم پیش رفت؟

هیچ چیزی در نظریه انیشتین وجود ندارد که سفر به گذشته را ناممکن کند، اما فرضیه بازگشت به گذشته، قانون علیت یا همان قانون علت و معلول را نقض می‌کند. وقوع یک رویداد در جهان باعث رخ دادن یک مجموعه پایان ناپذیر از رویداد‌های یک طرفه است. در همه این رویدادها، علت قبل از معلول رخ می‌دهد. برای درک مسئله، تصور کنید که یک مقتول که با گلوله تفنگی به قتل رسیده است، قبل از شلیک گلوله می‌میرد. این اتفاق، همان طور که می‌دانیم علیت را نقض می‌کند. بنابراین، بسیاری از دانشمندان، امکان سفر به زمان گذشته را منتفی می‌دانند.

اگر می خواهید به گذشته سفر کنید؛ بخوانید با چه وسیله‌ای به زمان سفر کنیم؟

برخی از دانشمندان هم ایده استفاده از سرعت بیشتر از سرعت نور را برای سفر به زمان گذشته پیشنهاد داده‌اند. آیا اگر زمان با نزدیک شدن سرعت جسم به سرعت نور، کند شود، آن وقت تجاوز از آن سرعت می‌تواند باعث جریان یافتن زمان به عقب شود؟ البته با نزدیک شدن سرعت یک جسم به سرعت نور، جرم نسبیتی آن افزایش می‌یابد تا جایی که در سرعت نور به جرم بی‌نهایت می‌رسد. حرکت یک جسم با جرم بی‌نهایت سریع‌تر از سرعتی که دارد، امکان ناپذیر است. تکنولوژی سرعت (Warp) می‌تواند از لحاظ نظری با پیش بردن یک حباب فضازمانی در عالم، از سرعت نور فراتر رود. اما حتی این ایده هم با هزینه‌های عظیم و انرژی دست نیافتنی همراه است.

اگر می خواهید به گذشته سفر کنید؛ بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • بی نام تا اطلاع ثانوی
    0

    عاره واقعا دلم میخواد به اون وقتی برگردم که اینترنت داشتیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها