ممنوعیت دسته‌روی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: به دلیل شیوع کرونا، امسال مراسم دسته روی وجود ندارد و در تاسوعا و عاشورای حسینی در خیابان‌های منتهی به حرم، به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

ممنوعیت دسته‌روی در خیابان‌های منتهی به حرم رضوی

سیدمهدی طباطبایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های ایام محرم گفت: در مراسم امسال و در ماه محرم و صفر اصل بر برگزاری جلسات مذهبی است لذا تاکنون ۴۵۰ هیئت مذهبی مجوز گرفته‌اند تا در ۷۲ نقطه محوری در نظر گرفته شده در شهر مشهد جلسات خود را برگزار کنند.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی بیان کرد: تعداد ۲۰۰ نفر تحت عنوان کمیته انتظامات و با لباس متحد الشکل از برگزاری مراسم مذهبی نظارت خواهند کرد و نسبت به اجرای پروتکل‌های بهداشتی تذکرات لازم را به هیئت‌های مذهبی خواهند داد.

وی افزود: به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در سال جاری مراسم دسته روی و برنامه‌های طبل و سنج وجود ندارد اما مقرر شده است تا در روز تاسوعا و عاشورا در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی از جمله خیابان طبرسی، خیابان شیرازی و خیابان امام رضا (ع) برگزاری مراسم مذهبی به‌صورت متمرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین خیابان نواب صفوی برای رفت و آمد نیروی‌های انتظامی و خودروهای آن‌ها خواهد بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها