نگران وضعیت ۳ میلیون زن سرپرست خانوار هستیم/ سازمانی مشخص برای پیگیری مسائل بانوان وجود ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نگران وضعیت ۳ میلیون زن سرپرست خانوار هستیم.

نگران وضعیت ۳ میلیون زن سرپرست خانوار هستیم/ سازمانی مشخص برای پیگیری مسائل بانوان وجود ندارد

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که امروز (سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اکثر نقاط کشور با برف و باران همراه بود.

وی با بیان اینکه مردم ما در اولین ساعات راهپیمایی حضور چشم گیر داشتند، افزود: حضور جامعه زنان در راهپیمایی امسال مشهود بود و همچنین شاهد حضور کودکان، نوجوانان و جوانان بسیاری نیز بودیم.

شریعتمداری ادامه داد: در خصوص پیگیری مشکلات حوزه زنان تصویب قانونی مدون و ایجاد کارگروه برای پیگیری فعالیت حوزه زنان امری مطلوب است.

وی با بیان اینکه در معاونت امور زنان به علت نبود یک سازمان مستقل برای زنان و خانواده دچار ضعف هستیم، تصریح کرد: این ضعف با برگزاری جلسات هماهنگی حل نمی‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شورای عالی اداری این امر زمینه رسیدگی دارد و در تصویب قانون در مجلس باید توجه به امور زنان توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه ۴۰ سال دوم انقلاب نباید مانند ۴۰ سال اول باشد، افزود: یک دستگاه ستادی در حوزه بانوان می‌تواند با قدرت مسائل این حوزه را پیگیری کند.

شریعتمداری ادامه داد: ما احتیاج به تهیه یک اطلس جامع از وضعیت زنان سرپرست خانوار در بخش‌های گوناگون داریم.

وی با بیان اینکه ما از وضعیت ۳ میلیون زن سرپرست خانوار نگران هستیم، گفت: نبود یک سازماندهی منظم، آسیب‌های موجود را بیشتر می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اگر این سازمان به صورت فیزیکی تشکیل نشود، ما به تشکیل این سازمان به صورت مجازی احتیاج داریم، افزود: اطلاعات روشنی از وضعیت زنان جامعه در وزارت تعاون وجود ندارد.

شریعتمداری گفت: وجود تفاوت‌ها و اقلیم‌های مختلف در جامعه ما ایجاب می‌کند اطلس روشنی در مورد امور زنان و خانواده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در شمال کشور اشتغال فصلی زنان در جامعه روستایی بیشتر از مردان است، ادامه داد: در زمان طاغوت نیز جامعه زنان با پیشرفت‌های علمی که داشتند همیشه در صدر قله‌های رفیع بودند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه اکنون دستمزد بر مبنای کسر حق بیمه برای بیمه شدگان زن و مرد برابر شده است، گفت: این درحالی است که در گذشته این قانون وجود نداشت.

وی با بیان اینکه فاصله‌های سنی در مبنای دستمزد حق بیمه زنان بیش‌تر از مردان است، گفت: این امر نشان می‌دهد که زنان در حوزه اشتغال در جایگاهی هستند که حقوق آن‌ها بالاتر از مردان است.

شریعتمداری گفت: مشاغل خانگی زنان مورد توجه نیست، اما در مشاغلی که کد بیمه دارند، در بعضی از فاصله‌های سنی این حقوق بیشتر از مردان بوده است. همچنین در کل این آمار برای بانوان بیشتر است.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۸ اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است، گفت: اختصاصا در مورد این امر اقدامی نمی‌بینم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها