شرایط دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیونی چیست؟

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۳۰۰ زوج، تقاضای دریافت تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه شصتی را داشته‌اند، اعلام کرد: کسانی که شرایط دریافت وام را داشته‌اند ۱۲۰۰ زوج بوده که به بانک و معاونت روستایی معرفی شدند و بقیه ثبت‌نام کنندگان هم در دست بررسی هستند.

شرایط دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیونی چیست؟

انسیه خزعلی درباره ارائه تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت با کارمزد ۴ درصد، بیان کرد: در طرح وام ازدواج متولدین دهه ۶۰ ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، میزان وام ۵۰۰ میلیون است که سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان ‌برای خرید اقساطی جهیزیه و ۲۰۰ میلیون تومان وام اشتغال است. به عبارتی به زوج دهه شصتی به طور کلی ۵۰۰ میلیون تومان وام پرداخت می‌شود.

وی درخصوص نحوه شرایط دریافت این وام، توضیح داد: دارا بودن تابعیت کشور ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مجرد بودن زوجین و تاریخ تولد افراد در دهه ۶۰ در بازه تاریخی یک فروردین ۱۳۶۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۹ و تاریخ عقد زوجین از ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۲ تا ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۲ و دارا بودن حساب در بانک مهر، از شرایط عمومی متقاضیان دریافت تسهیلات است.

خزعلی با بیان اینکه تضامین تسهیلات‌گیرندگان براساس اعتبارسنجی سامانه ضمان بانک انجام می‌شود، اظهار کرد: به زوجین دارای شرایط بند الف این آیین‌نامه، تسهیلات اشتغال تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر طرح اشتغالی پرداخت می‌شود و سقف اعطای تسهیلات اشتغال به زوجین ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۶۰۰ نفر معادل ۲۳۰۰ زوج، تقاضای دریافت این وام را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که شرایط دریافت وام را داشته‌اند ۱۲۰۰ زوج بوده که به بانک و معاونت روستایی معرفی شدند و بقیه ثبت‌نام کنندگان هم در دست بررسی هستند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۵۰۰ زوج این وام را دریافت کرده‌اند و مابقی هم در حال طی کردن مراحل اداری هستند؛ برخی از زوجین معرفی شده امکان آوردن ضامن را نداشتند و برخی امکان پرداخت اقساط را و لذا انصراف دادند.

خزعلی درخصوص وضعیت پشت‌نوبتی‌های این وام گفت: اگر مسائل اداری و مدارک تکمیل شود کسی پشت نوبت نمی‌ماند چراکه سقفی که با معاونت روستایی و تامین اجتماعی کشاورزان و بانک مهر قرارداد بسته‌ایم، قابلیت پوشش‌دهی همه زوجین دهه شصتی روستایی را دارد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها