معصومه ابتکار: برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها رایزنی می‌کنیم/ 30درصد از پست‌های مدیریتی باید به زنان برسد

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ابتدا درخصوص بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها گفت: ازسوی دولت رایزنی‌های لازم جهت حضور بانوان در استادیوم و ورزشگاه‌ها و هماهنگی‌های لازم با نیروهای اجرایی و انتظامی، در حال انجام است.

معصومه ابتکار: برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها رایزنی می‌کنیم/ 30درصد از پست‌های مدیریتی باید به زنان برسد

رئیس سابق سازمان محیط زیست در گفت و گو با خبر فوری،اظهار کرد: امیدواریم این مشکل هرچه زودتر با رعایت تمامی الزامات حل شود و موانع این مسأله مرتفع گردد. ازطرفی مواردی داشته‌ایم که خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها حضور یافته‌اند. خانم‌ها بایستی به نوبه‌ی خودشان از اماکن ورزشی استفاده کنند.

وی به عدم حضور یک زن به عنوان وزیر در کابینه دولت دوازدهم اشاره نمود و اظهار داشت: آقای رئیس جمهور تلاش خودشان را در جهت انتصاب بانوان درحوزه‌های مختلف انجام دادند؛ اما بنا به هر دلیلی در این مقطع، این اتفاق را شاهد نبودیم. امیدوار هستم با نگاه خوبی که آقای روحانی و مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسأله دارند، این مسأله هر چه زودتر محقق شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین اضافه کرد: البته طبق ابلاغ دستورالعمل شورای اداری، باید تمام وزارتخانه‌ها 30 درصد از پست‌های مدیریتی را تا پایان دوره دولت دوازدهم، به خانم‌ها تحویل دهند که این مهم، گام مهمی است تا فضا برای ورود بانوان در عرصه‌های مدیریتی تسهیل شود.


وی خاطرنشان کرد: عملاً در نقاط مختلف کشور، حضور خانم‌ها پررنگ‌تر شده است؛ انتخاب خانم‌ها در شورای سلامی شهرهای مختلف نشان‌دهنده‌ی این موضوع است. یک گزارش از منطقه خاش در استان سیستان و بلوچستان دیدم که در چندین مورد، بانوان در آنجا ریاست شوراهای روستایی را بر عهده گرفته‌اند که نشان‌دهنده‌ی یک سرمایه اجتماعی قوی است.


معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده پیرامون احتمال حضور زن در دو وزاتخانه‌ای که همچنان وزیر ندارند، افزود: در این مورد آقای رئیس جمهور پس از مشورت، به بررسی همه جوانب می‌پردازند. الان نمی‌توانم راجع به چنین مسأله‌ای به طور قطع و یقین اظهار نظر کنم اما آنچه که مهم است باید یک نگاه متعادل نسبت به حضور زنان در عرصه‌های اجتماعی داشته باشیم. خدمات دولت باید برای آقایان و بانوان به طور یکسان باشد.

معصومه ابتکار گفت: نباید دختران مناطق محروم و حاشیه‌نشین کشور، از تحصیل محروم شوند که این موضوع نشان می‌دهد، شکافی بین حضور زنان و مردان در آموزش و پرورش وجود دارد. طبق آمار دختران ما دچار کمبودهایی در بحث ورزش هستند که باید سعی کنیم کمبودها را برطرف کنیم.


وی در پایان عنوان کرد: خوشبختانه ماده صد و یک برنامه ششم توسعه، برای همه دستگاه‌ها الزام کرده است تا نگاه متعادل به پدیده جنسیت داشته باشند. باید فاصله‌ها و شکاف‌های موجود در آمار را به حداقل برسانیم.

33

حجم ویدیو: 19.00M | مدت زمان ویدیو: 00:05:32 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حيدر
    0

    چه معنی داره كه زنها برن در ورزشگاه آقايان و بخواهند نامحرم را تماشا كنند . ظاهرا بعضيها با احكام شرعی و دينی بيگانه اند . ثانيا آقايان هيچ احتاجی به تشويق يا تماشاچی زن ندارند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها