لحظه به لحظه قتل عام خانواده مهابادی/ جنایتی که وحشت به جان همه انداخت

با گذشت سه روز از قتل اعضای یک خانواده در روستای قم‌قلعه مهاباد در استان آذربایجان‌غربی و دستگیری دو مظنون در رابطه با این جنایت، تحقیقات پلیس آگاهی در خصوص کشف انگیزه این جنایت همچنان ادامه دارد.

لحظه به لحظه قتل عام خانواده مهابادی/ جنایتی که وحشت به جان همه انداخت

خانواده بهمن ماندگار لنگرودی‌ که 3 فرد مسلح او، همسر و مادرش را به قتل رسانده‌اند، روزهای سختی را می‌گذرانند.‌ آنها می‌خواهند بدانند چه کسانی و با چه هدفی سه عضو خانواده‌شان را کشته‌اند. در ورودی محل جنایت  پلمب  شده و هیچ‌کس به آن رفت‌وآمد ندارد.

صدای پریسا محمدی، خواهر ناتنی بهمن پر از خش است. او می‌گوید در عزای آنها آن‌قدر شیون‌ کرده که صدایش ‌گرفته است: مادرم چند روزی به خانه برادرم رفته و قرار بود صبح روز جنایت به خانه برگردد، اما هرگز برنگشت. ساعت یک و هفت دقیقه نیمه‌شب بود که خواهر وسطی‌ام‌ گفت بیایید که مادر را گلوله‌باران‌ کرده‌اند.

خودم را از مهاباد به‌سرعت به خانه برادرم رساندم. همه‌جا غرق خون بود. سه فرد مسلح صورت‌های‌شان را پوشانده و دستکش داشتند. برادرم دو پسر شش‌ماهه و هشت‌ساله داشت. محمد پسر هشت‌ساله‌اش می‌گفت عمه من بیدار بودم که آنها آمدند، اما چون زیر پتو بودم من را ندیده بودند. زن‌داداشم داشت میران را شیر می‌داد، مادرم می‌خواست برای خواب آماده شود و برادرم هم مشغول بازی با گوشی‌اش بود.

در خانه چون در یک کوچه بن‌بست است و کسی واردش نمی‌شد، باز بود. برادرم که ناگهان متوجه حضور فردی در خانه شده بود، جلوی در رفت ‌که از همان‌جا به او شلیک‌ کردند. برادرم کمی عقب‌عقب آمد و بعد بین هال و پذیرایی روی زمین افتاد.

به مادرم هم  تیراندازی  کردند که روی مبل افتاده بود. زن‌داداشم در حالی ‌که میران را در آغوش گرفته بود، به سمت پنجره فرار کرد، اما او را هم با گلوله زدند. برادرم و همسرش را با کلاشینکف و مادرم را با کلت کشته بودند. حتی برادرم با چند شلیک اول هنوز زنده مانده بود که رحم نکردند و دوباره به او گلوله زدند. میران شش‌ماهه هم به خاطر جراحت روده‌اش قرار است صبح روز سه‌شنبه جراحی شود.

او در مورد این‌که  سارقان مسلح  اشیایی از خانه  سرقت  کرده‌اند، ادامه می‌دهد: زن‌داداش و مادرم هیچ طلایی همراه‌شان نداشتند و زن برادرم هم طلایی در خانه نگه نمی‌داشت‌ که سرقت شود، اما افراد مسلح تمام مدارک شناسایی از کارت ملی تا عابربانک هر سه نفر را با خودشان برده‌اند و حتی کیف مادرم هم نبود.

آن‌طور که خواهر داغدیده می‌گوید، دایی‌شان ‌که همسایه بهمن است، آن سه نفر را دیده بود. دایی‌ام می‌گوید می‌خواستم بخوابم ‌که صدایی شنیدم. در را که باز کردم، دیدم یک نفر با کلت جلوی در ایستاده و به من ‌گفت برو تو و من هم از ترس به خانه برگشتم. او البته شلیک‌ها را ندیده بود، اما می‌گفت دو نفر از افراد مسلح قدبلند بودند که یکی‌شان کلت داشت و یکی هم کوچه را می‌پایید، اما نفر سوم‌، در خانه به برادرم، همسرش و مادرم شلیک ‌کرده بود.

بیشتر بدانید: جزئیات قتل عام خانواده بهمن ماندگار لنگرودی در مهاباد/ به نوزاد 7 ماهه اش هم رحم نکردند

سه روز قبل از این جنایت، زن‌داداشم فرد مشکوکی را در کوچه دیده و به همسایه‌ها گفته بود شوهرم در خانه نیست، شما را به خدا مراقبم باشید تا اگر اتفاقی افتاد به دادم برسید. چهار ماه قبل هم مادرم با چشم‌های خودش دیده بود که فرد ناشناسی به خانه برادرم سرک‌ کشیده و وقتی فهمیده بود او در خانه نیست، از آنجا رفته بود.

الان دو نفر  دستگیر  شده‌اند، اما هنوز مشخص نیست همان دو نفری باشند که شب جنایت به خانه برادرم رفته بودند.به گفته خواهر داغدیده، پلیس آگاهی هنوز مشغول تحقیق روی زوایای مختلف این پرونده است: انگیزه جنایت هنوز معلوم نیست.

بعد از این اتفاق، هیچ‌کدام آرامش نداریم و به‌شدت ترسیده‌ایم؛ از محمد هشت‌ساله تا دایی ۷۰ ساله‌ام. امیدوارم قاتلان‌شان هرچه زودتر دستگیر و به سزای جنایت‌شان برسند.

پوراکبر، دادستان مهاباد نیز در مورد این جنایت گفت: بنا بر گزارش ارسالی به دادستانی، یکشنبه ساعت حدود یک و هفت دقیقه بامداد افراد مسلحی به خانه یکی از ساکنان روستای قم‌قلعه وارد شده و بلافاصله پس از ورود اقدام به تیراندازی کرده‌اند که در اثر آن صاحبخانه، مادرش و همسرش در دم به قتل رسیده و فرزند کوچک صاحبخانه نیز مورد اصابت قرارگرفت‌ که به مرکز درمانی منتقل شد.

با وصول این خبر، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان و تیم ویژه‌ای از کارآگاهان مرکز استان، بازپرس وشخص بنده در محل حضور یافته و تحقیقات انجام شد. فرضیه‌های مختلفی درخصوص این‌که چه کسانی وباچه انگیزه‌ای مرتکب‌جنایت شده‌اند، مطرح است.

تحقیقات قضایی وانتظامی درحال انجام است وبه محض حصول نتیجه اطلاع‌رسانی تکمیلی صورت‌خواهد گرفت.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • نسرین
    1

    امنیت داریم، گرونی هم نداریم ، درنتیجه همه چی آرومه ،اینها تبلیغ رسانه های معاند !😪 است

  • ناشناس
    0

    کار دزد نیست...
    قتل عام خانوادگی می‌تونه نشانه کینه عمیق باشه

  • ناشناس
    1

    بالاخره معلوم نشد خانواده مقتول اصالت لنگرودی و گیلانی داشتند یا کرد مهابادی؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      چه فرقی میکنه؟! توی این گیر و ویر شما کلید کردی روی قومیتش! کوته فکر

    • ابی از خاتم
      6

      مغزت نمیکشه. فامیلیش پسوند لنگرودی داره. نه اینکه اهل لنگرود باشه. خدا هم تورو شفا بده هم اونایی که لایکت کردن. ببین با کیا شدیم 80 میلیون...

  • ناشناس
    0

    بیشتر به پرونده‌های سیاسی میخوره که بدونه مشخص شدن موضوع بسته میشه این آقا مقتول چکاره بوده

    نظرات شما -
    • رابی
      0

      ماجرا کمی بودار است.

  • ناشناس
    0

    ایران شده جی تی آر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها