کمین 3 مرد شیطانی برای مردان و زنان پیر در کنار عابربانک ها

باند 3 نفره کلاهبرداری میلیارد ریالی در دام پلیس افتاد.

کمین 3 مرد شیطانی برای مردان و زنان پیر در کنار عابربانک ها

سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار داشت: ابتدای اسفند ماه سال گذشته در پی وقوع یک فقره  کلاهبرداری  از فردی مسن در مرکز شهر تهران و دریافت شکایت، رسیدگی به موضوع  در دستورکار تیمی زبده از کاراگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیق از شاکی دریافتند؛ شاکی  پرونده جهت برداشت پول به عابر بانک مراجعه که به علت کهولت سن قادر به کار کردن با دستگاه ATMنبوده و در این هنگام شخص کلاهبردارکه در آن منطقه و محل بانک حضور داشته منتظر فرصت بوده وکارت وی را به بهانه کمک به وی اخذ  و پس از کارت به کارت کردن  مبلغی برای شاکی، کارت وی را با کارت دیگری که از قبل جهت انجام کلاهبرداری مهیا کرده بود جابجا و تحویل شاکی می دهد و به سرعت از محل متواری می شود.

این مقام ارشد  انتظامی در ادامه تصریح کرد: در ادامه شاکی بدلیل عدم مراجعه بعدی در ایام آتی متوجه تعویض کارتش نشده و پس از گذشت حدود یک ماه مجددا برای  انجام خرید به کارتش مراجعه  و  متوجه تعویض کارتش می شود که متعلق به او نمی باشد و طی این مدت مبلغی حدودا 300 میلیون ریال  از حساب وی به حساب دیگران انتقال یافته است.

سردار ولی پور گودرزی در ادامه بیان داشت: کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه با انجام تحقیقات میدانی و اطلاعاتی مستمر در سطح شهر تهران نهایتا موفق شدند یکی از مقاصد مبالغ انتقالی را شناسایی کنند و با پیگیری های مستمر و انجام تحقیقات اطلاعاتی موفق شدند هویت مالک حساب را شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی انتقال دادند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه عنوان کرد: متهم ابتدا خود را فروشنده منسوجات معرفی کرد، اما در ادامه با انجام بازجویی های مستمر وی ناگزیر لب به اعتراف گشود و اقرار داشت در کار خرید و فروش ارز می باشد و در این اثنا با همدستی شخصی مبالغی را دریافت می کرده و به ارز و طلا تبدیل می کرده است. کارآگاهان در ادامه با استفاده از روش های نوین کشف جرم مخفیگاه  متهم دوم پرونده را شناسایی و در یک عملیات پلیسی وی را  دستگیر  می کنند.

وی ادامه داد: متهم دوم پرونده پس از انتقال به پلیسی آگاهی اظهار کرد: کارت ها پس از کلاهبرداری از افراد مسن  از همدست  عضو سوم باند از سرقت می کرده اند.

سردار ولی پور گودرزی با اشاره به اینکه در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه سوم این باند نیز شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد افزود:  با دستگیری متهم سوم پرونده وی نیز به کلاهبرداری و همکاری با اعضای دیگر باند اعتراف کرد.

وی در پایان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را حدود 200 میلیارد ریال برآورد کرده اند ، خاطرنشان کرد: تاکنون 15 تن از مال باختگان از استان ها و شهرستان های مختلف شناسایی و متهمان با دستور قضائی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان قرار دارند.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها