در روزنامه گردی ۱۷ آذر ۱۳۵۸ می خوانید؛

ترور شهریار شفیق، پسر اشرف پهلوی در پاریس/ عکس

در شرایط فعلی به تبریز نخواهم رفت. این جمله که تیتر اول این شماره روزنامه بامداد امروز در ۴۴ سال قبل چنین روزی، شنبه ۱۷ آذر سال ۱۳۵۸ است اختصاص دارد به سخنان آیت الله شریعتمداری در ارتباط با آخرین اخبار و حوادث روی داده مربوط به طرفداران و مخالفانشان در قم و تبریز‌.

ترور شهریار شفیق، پسر اشرف پهلوی در پاریس/ عکس

وی گفته که نه من و نه امام خمینی در فکر مسابقه قدرت نیستیم و ما با ایشان اتحاد کامل داریم. آیت الله شریعتمداری درباره قانون اساسی جدید هم گفته اند که همه موارد قانون اساسی را نفی نمیکنم ولی در قانون اساسی ماده ای است که اختیارات ملت را سلب می کند‌. وی اشاره ای به این ماده از قانون نکرده اند. هاشمی رفسنجانی هم گفته است که از این پس با آیت الله شریعتمداری درباره مسائل آذربایجان مشورت خواهد شد. این روزنامه همچنین نوشته است که بدنبال تظاهرات بعلت اعتراض به واقعه خانه آیت الله العظمی شریعتمداری، رادیو تلویزیون، ادارات و فرودگاه تبریز در اختیار مردم قرار گرفت.

از دیگر خبرهای روزنامه می‌توان به اعلام نظر بنی صدر درباره قانون اساسی جدید اشاره داشت که گفته است قانون اساسی را نمی‌توان در شرایط غیرعادی اجرا کرد. و صادق قطب زاده وزیر امور خارجه هم‌ با انتشار اطلاعیه ای اعلام داشته که یک هیات بین المللی به پرونده جنایات آمریکا در ایران رسیدگی خواهد کرد و اینکه جنایتکاران رژیم سابق توسط راههای قانونی با قدرت تعقیب شده و دست اندرکاران رژیم گذشته اگر توبه کنند و بسوی ملت بازگردند از عفو امام برخوردار می‌شوند.

اما خبر داغ دیگر امروز روزنامه اختصاص دارد به ترور پسر اشرف پهلوی در پاریس که ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20231208_102012_656

پاریس- خبرگزاریها:

دیروز ظهر ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به وقت پاریس یکی از پسران اشرف پهلوی خواهر شاه مخلوع در پاریس به هنگام خروج از منزل مادرش در محله شانزدهم به ضرب دو گلوله یک جوان موتورسوار به قتل رسید. به گفته خبرگزاری فرانسه، هر دو گلوله به سر مقتول شلیک شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس ضارب کلاهخود موتور سیکلت سواران را به سر داشته و هنگام خروج مقتول به وی نزدیک و ابتدا گلوله ای به گردن وی شلیک و سپس گلوله دیگری به سر او خالی کرده است. مقتول انا کشته شده است.

به گفته خبرگزاریها نام مقتول مصطفی شفیق ۳۵ ساله متولد رباط در مراکش است.

یک مقام‌ وزارت کشور فرانسه که خبر را رسما اعلام‌ کرد توضیح داد که ضارب در بیرون منزل در انتظار خروج مقتول بوده و سپس فورا سوار بر موتور سیکلت ازمحل حادثه گریخته است‌. طبق گفته پلیس، مقتول به ملاقات خواهرش رفته بود و مادر وی در پاریس ساکن نیست.

IMG_20231208_102012_496

با توجه به اینکه اشرف دارای دو پسر به نام‌های شهریار و شهرام‌ می باشد هنوز مشخص نشده که مصطفی نام شناسنامه ای کدام یک از این دو است.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    ریشه از ترور شروع شد!!

  • ناشناس
    1

    امان ازانروزی که قاطل دسگیرشودواعتراف کندبه دستورکی این قطل راانجام داده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها