رئیس‌ جمهور ونزوئلا: مردم فلسطین ۷۵ سال است که با نسل‌کشی روبرو بوده‌اند

رئیس‌ جمهور ونزوئلا گفت که مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال است که قربانی «نسل‌کشی» بوده‌اند و آنچه را که تجربه می‌کنند را می توان «هولوکاست» نامید.

رئیس‌ جمهور ونزوئلا: مردم فلسطین ۷۵ سال است که با نسل‌کشی روبرو بوده‌اند

نیکلاس مادورو امروز چهارشنبه از جامعه جهانی به دلیل «سکوت» در برابر جنگ ویرانگری که رژیم صهیونیستی به مدت سه ماه علیه فلسطینی‌ها به راه انداخته است، انتقاد کرد.

به گزارش آناتولی، مادورو افزود: «هیچ‌کس شک ندارد آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد یک نسل‌کشی است.»

وی تأکید کرد که «هولوکاست» که یهودیان تحت حاکمیت آدولف هیتلر و نازی‌ها در معرض آن قرار گرفتند، در حال حاضر توسط مردم فلسطین تجربه می‌شود.

مادورو با بیان اینکه فلسطینی‌ها بیش از ۷۵ سال است که با «نسل‌کشی» مواجه بوده‌اند، از «نخبگان اروپایی» به دلیل سکوت آنها در برابر کشتار و بمباران فلسطینیان بی‌گناه انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا از دادگاه‌های بین‌المللی خواست تا برای پایان‌دادن به آنچه فلسطینی‌ها از آن رنج می‌برند، تدابیری اتخاذ کنند و یادآور شد که «مردم فلسطین در معرض وحشیگری کامل در چشم جهانیان قرار دارند.»

وی خاطرنشان کرد که به دلیل رویدادهای اخیر در فلسطین، جشن کریسمس در زادگاه حضرت عیسی مسیح در شهر اشغالی بیت‌لحم در کرانه باختری برگزار نشد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر (دهم آذر) بار دیگر از سرگرفته شد.

وزارت بهداشت غزه عصر سه‌شنبه در هشتاد و هشتمین روز جنگ اعلام کرد که شمار شهدا به ۲۲ هزار و ۱۸۵ تن رسیده است.

این وزارتخانه همچنین آخرین آمار مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را ۵۷ هزار و ۳۵ تن اعلام کرد.ش

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    میدانی فلسطین کجاست یا گفتن این حرفها را بزن دو میلیون بشکه بنزین برات میاوریم هیکل

  • 🐜
    0

    اگر مردی نیرو اعزام کن ب غزه و فلسطین!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها