سناتور آمریکایی به دریافت رشوه از دولت مصر متهم شد

«رابرت منندز» سناتور معروف آمریکایی از ایالت نیوجرسی و همسرش به پذیرش رشوه از سه سرمایه‌دار مصری در این ایالت برای کارچاق‌کنی به نفع سرمایه‌گذاران مصری و دولت قاهره متهم شدند.

سناتور آمریکایی به دریافت رشوه از دولت مصر متهم شد

به گزارش  وبگاه العربی الجدید، دفتر دادستانی منطقه منهتن، منندز و همسرش را به دریافت رشوه مالی به ارزش صدها هزار دلار و شمش طلا در ازای استفاده از قدرت و نفوذ منندز به عنوان سناتور برای حمایت از سه تاجر و کمک به دولت مصر، متهم کرد.

نمایندگان دادستان می‌گویند که رشوه‌ها شامل دریافت پول، شمش طلا، پرداخت وام مسکن، خودروی لوکس و سایر اقلام ارزشمند است، بنابراین منندز و همسرش، نادین منندز، هر کدام با سه اتهام جنایی از جمله توطئه برای ارتکاب رشوه، کلاهبرداری و اخاذی روبرو هستند.

همزمان دفتر این سناتور دموکرات هنوز به درخواست‌ها برای واکنش به این اتهامات پاسخ نداده است، همچنین این اتهامات سه تاجر به نام‌های وائل حنا، خوزه اوریبه و فرید دبس را نیز در بر می‌گیرد. به گفته دادستان منهتن «وائل حنا» که اصالتا مصری است، مهمانی‌های شام و ملاقات‌هایی را بین منندز و مقامات مصری در سال 2018 ترتیب داده بود که طی آن مقامات مصری، سناتور آمریکایی را در مورد کمک‌های نظامی تحت فشار قرار دادند. دادستان همچنین به رسانه‌ها گفته است که «وائل حنا» در ازای آن، «نادین منندز» را در لیست حقوق و دستمزد شرکت خود گنجانده بود.

208f00b3ca1f4169a01bae5584b77817-1

رابرت منندز و همسرش

تلاش مصر برای جلب حمایت رابرت منندز پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا در سال 2017، به میزان 195 میلیون دلار از کمک‌های نظامی خود به مصر و سپس 65.7 میلیون دلار دیگر را به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور، قطع کرد و ادامه این کمک را منوط به بهبود وضعیت حقوق بشر دانست.

به گفته دادستان منندز در یک جلسه در سال 2018 اطلاعات محرمانه ای در مورد وضعیت کمک ها به وائل حنا داده بود. در کیفرخواستی که روز جمعه منتشر شد، آمده است که حنا برای یک مقام مصری پیامکی ارسال کرده و گفته است که «ممنوعیت استفاده از سلاح‌های سبک و مهمات به مصر لغو شده است».

طبق این گزارش ماموران فدرال خانه این سناتور آمریکایی را بازرسی کرده و شواهدی مبنی بر قراردادهای رشوه خواری از جمله بیش از 480000 دلار پول نقد پیدا کردند که بیشتر آن در پاکت‌ها جاسازی شده و در لباس‌ها و کمدها پنهان شده بود. آنها علاوه بر شمش طلا، یک خودروی لوکس نیز پیدا کردند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها