مودی به دنبال درمان «اعتیاد» هند به تسلیحات خارجی است

نخست‌وزیر هند اعلام کرد، این کشور به دنبال ساخت یک «اکوسیستم دفاعی» کاملا جدید است تا وابستگی خود به تسلیحات خارجی را کاملا از بین برده و نهایتا به یک صادرکننده تسلیحات مدرن بدل شود.

مودی به دنبال درمان «اعتیاد» هند به تسلیحات خارجی است

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، نارندرا مودی گفت: ما عادت کرده‌ایم که در ساده‌ترین محصولات نیز به کشورهای خارجی وابسته باشیم و مانند معتادان مواد مخدر، به محصولات وارداتی اعتیاد پیدا کرده‌ایم.

مودی در سمیناری که توسط سازمان نوآوری و بومی‌سازی نیروی دریایی هند (NIIO) و انجمن تولیدکنندگان دفاعی هند (SIDM) سازمان‌دهی شده بود، گفت که دولتش از سال ۲۰۱۴ بر آن شده تا «این چهارچوب فکری را تغییر» دهد و از آن زمان تاکنون نه تنها بودجه دفاعی هند را افزایش داده، بلکه اطمینان حاصل کرده است که بخش چشمگیری از این بودجه به «توسعه یک اکوسیستم تولید دفاعی» در هند اختصاص یابد.

او گفت: امروزه بخش عمده‌ای از بودجه‌ای که به خرید تسلیحات دفاعی اختصاص یافته صرف خرید از شرکت‌های هندی می‌شود. در ۴-۵ سال گذشته واردات دفاعی ما ۲۱ درصد کاهش یافته است. امروز با سرعت در حال تبدیل شدن از بزرگ‌ترین واردکننده تسلیحاتی به یک صادرکننده تسلیحاتی بزرگ هستیم.

مودی با ستودن "خوداتکایی مداوم و فزاینده" نیروی دریایی هند، گفت که هدف باید این باشد که در صدمین سالگرد استقلال هند «قدرت دفاعی هند به مدارج بی‌سابقه اعتلا یابد».

وی افزود: همینطور که هند تلاش می‌کند جای خود را در صحنه جهانی محکم کند، حملات مداومی از طریق دروغ‌پراکنی، اطلاعات نادرست و تبلیغات غلط علیه هند در جریان است. دفاع ملی دیگر به مرزهای کشور محدود نمی‌شود، بلکه بسیار گسترده‌تر است.

در حال حاضر روسیه، آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی از تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات هند به شمار می‌روند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها