یک استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم:

از دیدن ویدیوی درمانگاه قم متاثر شدم/ این‌ها نهی از منکر نیست، تسبیب به منکر و موجب نفرت است/ چنین برخوردی وهن به اسلام و روحانیت است

یک استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: وظیفه لسانی در نهی از منکر، جایی است که احتمال تاثیر داده شود و اگر احتمال تاثیر آن منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد.

از دیدن ویدیوی درمانگاه قم متاثر شدم/ این‌ها نهی از منکر نیست، تسبیب به منکر و موجب نفرت است/  چنین برخوردی وهن به اسلام و روحانیت است

آیت الله محمد قائنی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم به خبرنگاران گفت: اشخاص به خیال حسن نیت ممکن است کاری کنند، ولی حسن نیت برای انجام کار کافی نیست. به همین دلیل کسانی که می‌خواهند به وظیفه شرعی عمل کنند، قبل از انجام کار باید عالم باشند. یکی از شرایط نهی از منکر و امر به معروف، علم به معروف و منکر و دانش شرایط امر به معروف و نهی از منکر است و به صرف حسن نیت، ارتکاب هر کاری سزاوار نیست.

یک استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: وظیفه لسانی در نهی از منکر، جایی است که احتمال تاثیر داده شود و اگر احتمال تاثیر آن منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد؛ لذا اینکه می‌بینید خیلی از متدینین بی‌اعتنا از کنار بعضی از مظاهر منکر رد می‌شوند به دلیل این است که خودشان را مکلف نمی‌بینند. چون موضوع تکلیف، احتمال تأثیر است وقتی که احتمال تأثیر نمی‌دهند یک حالت عناد و تقابلی احساس می‌کنند، تکلیف را از خودشان ساقط می‌بینند و دیگر داعی ندارند به هر قیمتی برای دیگران ایجاد حساسیت کنند.

مشروح گفت و گوی خبرنگاران با آیت الله محمد قائنی در پی می‌آید:

ویدیوی قضیه درگیری زن جوان و یک طلبه در یکی از درمانگاه‌های قم را مشاهده فرمودید؟

بله، برخی خیال می‌کنند که نهی از منکر از این مسیر است، در حالی که این‌ها نهی از منکر نیست؛ بلکه تسبیب به منکر و موجب نفرت است؛ لذا خیلی اسباب تأثر است. ممکن است اولیای امر خیال می‌کنند با مجال و فرصت دادن به این اشخاص، مذهب و دین و شعائر ترویج می‌شود؛ در حالی که اینگونه نیست. بله متاسفانه ویدئو را دیدم و متأثرم شدم.

با توجه به سخنان یکی از نمایندگان مجلس در مورد کسر جریمه بی‌حجابی از حساب بانکی خانم‌ها و سخنان سردار جعفری در حمایت از امر به معروف در تئاتر شهر و ایستگاه مترو، و همچنین اتفاق ناگواری که برای یکی از خانم‌ها در یکی از درمانگاه‌ها قم توسط طلبه‌ای افتاد، از دیدگاه شما تبعات رفتار‌های سلبی و واکنش‌برانگیز در مورد حجاب چیست؟

تردیدی در اصل قضیۀ لزوم رعایت احکام شریعت نیست و مسئله امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف دینی اشخاص است. کلیات این‌ها امر مسلمی است و در آن تردیدی نیست، اما اینکه نحوه انجام کار و دعوت دیگران برای انجام معروف و نهی آنان از منکر، راه‌ها و شروطی دارد. اگر بنا باشد برخی از حرکات، عکس‌العمل‌های معکوسی داشته باشد، مصداق امر به معروف نیست، بلکه موجب نقض غرض است. ممکن است برخی از اشخاص که خیلی اطلاع ندارند، ولو با حسن نیت، احیاناً کار‌هایی انجام دهند، اما صرف حسن نیت و نیتِ خیر برای اجرای احکام و وظایف شرعی کافی نیست؛ بلکه باید خیر با شرایط خاص خود انجام گیرد. صرف نیت خیر موجب نمی‌شود که وظیفه دینی انجام گرفته شود.

همچنین ممکن است بعضی از آقایان گاهی با اغراض دیگری این کار‌ها را انجام دهند. مثلاً برای ثبت و مواردی از این قبیل، این‌ها دیگر ربطی به امر به معروف ندارد. اگر بخواهند از کسی در حال انجام منکر عکس بگیرند، برای اینکه آن را به یک اداره‌ای منتقل کنند این کار ممکن است عکس‌العمل‌های خوبی نداشته باشد و اشخاص به خاطر حیثیت‌شان منفعل شوند و عکس‌العمل نشان دهند، لذا نقض غرض است. باید هم افراد رعایت کنند و هم اولیای امر توجه داشته باشند و به کسانی که تحت امرشان هستند تذکر بدهند که از مسیر نامناسب برای وظایف دینی اقدام نشود و اگر اقدامی فاقد شروط مناسب خود باشد، وظیفه دینی محسوب نمی‌شود بلکه نقض غرض است و اساساً ممکن است خلاف وظیفه دینی مقرر، محقق شود.

 کسانی که اهل فضل هستند در پاسخ‌گویی ساکت نیستند، اما بعضی از اعمال به صرف پاسخ نیاز ندارد بلکه به یک توجیه اجرایی نیاز دارد

به نظر شما آیا عکس و فیلم گرفتن، ورود به حریم شخصی افراد محسوب می‌شود یا نه؟ و اینکه اگر کسی به بهانه عکس و فیلم گرفتن، به اندام، صورت، بدن یا مو‌های خانمی نگاه کند، آیا حرمت دارد یا نه؟

قطعاً عکس و فیلم گرفتن مجوز نگاه و نظر کردن به نامحرم نیست. چون ملازمه‌ای بین نهی از منکر و نگاه کردن به نامحرم نیست؛ لذا نباید به بهانۀ نهی از منکر، مرتکب حرامی شد یا به نامحرمی نگاه کرد. اگر نظر کسی به نامحرمی افتاد، به خاطر علم به ارتکاب منکر، باید تذکر لسانی دهد؛ این جای خود دارد.

ولی با توجه به اینکه طرف مقابل نامحرم است، تعمد به نظر به او، داخل مواردی است که تعمد نظر جایز نیست. ممکن است گاهی طرف مقابل عذری در این جهت داشته باشد، ولی غرض این است که مسأله نهی از منکر مستدعی ارتکاب منکر نیست. ممکن است کسی از باب «إِذَا نُهِینَ لَا یَنْتَهِین» بخواهد کاری انجام دهد، ولی باید مفاسد ارتکاب برخی از کار‌ها را هم در نظر گرفت. یعنی صرف اینکه یک کاری جایز هم باشد، این‌طور نیست که در هر کار جایزی مصلحت باشد که بالفعل انجام بگیرد.

غرض از نهی از منکر ردع دیگران است و اگر طرف مرتدع نمی‌شود نباید به او فحش داد یا به او تعرض کرد. اگر طرف مقابل مرتدع نمی‌شود فوقش این است که ما دیگر تکلیفی نداریم.

وظیفه لسانی در نهی از منکر، جایی است که احتمال تاثیر داده شود و اگر احتمال تاثیر آن منتفی باشد، نهی از منکر دیگر موضوع ندارد؛ لذا اینکه می‌بینید خیلی از متدینین بی‌اعتنا از کنار بعضی از مظاهر منکر رد می‌شوند به دلیل این است که خودشان را مکلف نمی‌بینند. چون موضوع تکلیف، احتمال تأثیر است وقتی که احتمال تأثیر نمی‌دهند یک حالت عناد و تقابلی احساس می‌کنند، تکلیف را از خودشان ساقط می‌بینند و دیگر داعی ندارند به هر قیمتی برای دیگران ایجاد حساسیت کنند.

برخی از آقایان معتقدند چنین برخوردی وهن به اسلام و روحانیت است. دیدگاه شما چیست؟

قطعاً همین‌طور است. عرض کردم خیلی اوقات بعضی از مسائل به دلیل جهل اتفاق می‌افتد. اشخاص به خیال حسن نیت ممکن است کاری کنند، ولی حسن نیت برای انجام کار کافی نیست. به همین دلیل کسانی که می‌خواهند به وظیفه شرعی عمل کنند، قبل از انجام کار باید عالم باشند. یکی از شرایط نهی از منکر و امر به معروف، علم به معروف و منکر و دانش شرایط امر به معروف و نهی از منکر است و به صرف حسن نیت، ارتکاب هر کاری سزاوار نیست. مخصوصاً نسبت به یک روحانی که متوقع از روحانی این است که دانش عمل به وظیفه را هم داشته باشد.

مردم و شخصیت‌ها از حوزه علمیه و بزرگان گله‌مندند که چرا برائت خودشان را از این افراد و چنین صحنه‌هایی اعلام نمی‌کنند. به نظر شما آیا حوزه و بزرگان ساکت هستند؟

در مواردی که مباحثی مطرح می‌شود و از حوزه سوال می‌شود و حوزه در معرض پرسش قرار می‌گیرد، کسانی که اهل فضل هستند در پاسخ‌گویی ساکت نیستند، اما بعضی از اعمال به صرف پاسخ نیاز ندارد بلکه به یک توجیه اجرایی نیاز دارد. یعنی کسانی که متولی امر هستند باید توجیه‌کنندۀ افرادی باشند که تحت حیطه اجرای آن‌ها و اوامر آن‌ها هستند و الا من گمان نمی‌کنم که حوزه در وظیفه‌ای که دارد، نکول و تعللی داشته باشد.

البته بنا نیست که درباره همه چیز، حوزه بوق و کرنایی کند. اگر نسبت به موضوعی از موضوعات شرعی سوال می‌شود، حوزه پاسخ می‌دهد و اگر ابهامی وجود دارد ابهام را رفع می‌کند، اما اینکه کسی در قضیه‌ای خطایی کرده، برخورد عملی با او از وظایف حوزه نیست بلکه از وظایف متولیان امر است.

به عنوان استاد حوزه، چه توصیه‌ای به معممین جوان دارید تا گاهی احساسات‌شان به هر دلیلی بر عقل و فهم‌شان غلبه نکند.

آقایان اهل علم و جوانتر‌ها که می‌خواهند به وظیفه خودشان عمل کنند باید با مشورت و با سوال از بزرگتر‌ها کار خود را انجام دهند. همچنین می‌توانند در عمل، سیره بزرگان را در قضایا مد نظر قرار دهند. بزرگانی که برخی از برخورد‌ها را نمی‌کنند و بعضی از تندی‌هایی که از بعضی‌ها دیده می‌شود انجام نمی‌دهند، معنایش این نیست که به وضع جاری راضی هستند بلکه نسبت اوضاع جاری گله‌مند و ناخشنود هستند.

منتها حداقلِ نهی از منکری که نسبت به اهل معصیت وجود دارد یعنی «أدنى الانکار أن تلقى أهل المعاصی بوجوه مکفهرة» را دارند و نسبت به گناهان متأثرند، اما، چون احساس می‌کنند که با تذکرات عملی و نهی از منکرات به صورت لسانی در مواردی و شرایطی نمی‌شود تاثیرگذار بود لذا سکوت می‌کنند؛ و الّا بزرگان اینطور نیست که نسبت به وظایف دینی بی‌اعتنا باشند.

بنابراین، جوان‌تر‌ها باید از بزرگ‌ها الگو بگیرند. اینگونه نباشد که به اصطلاح معروف «کاسه داغ‌تر از آش» باشند و بیش از آنچه وظیفه دینی است، به خیال خود کاری انجام دهند و ممکن است احیاناً به دیگران معترض باشند. جوان‌تر‌ها باید اقدام خود را منوط کنند به سوال و دنبال کردنِ مسائل توسط کسانی که اهل اطلاع و دانش هستند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 171
  • ناشناس
    19

    بله درسته وقتی ناهی منکر با قلب متنفر از عامل منکر اقدام به ارشاد میکند نتیجه آن انتقال همان تنفر به فرد عامل میشود و منکر اشاعه می یابد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      120

      انسان‌هایی که دین را قبول ندارند از خدا هم متنفر هستند چه رسد به عامل منکر!!!
      وقتی که شما به خواست خداوند احترام نمی گذارید آیا امر به معروف فایده ای دارد؟؟
      آن طلبه نمی‌داند
      نمی‌داند که کسی که راه بطلان را انتخاب کرده با هیچ تشویق و تنبیهی به راه راست برنخواهند گشت
      اگر می‌دانست چنین نمی‌کرد

    • ناشناس
      146

      مگرقرار است تکنولوژیها(موبایل ،اینترنت،دوربین مداربسته)فقط دراختیاردشمنان باشدباید بااین ابزارهمه چیز را فاش کرد(فساد، بی حجابی،اختلاس ,نابودی محیط زیست،فقرو...) تاکور شودهر آنکه نمیخواهد ببیند

    • ناشناس
      16

      9:19 باز زور و اجبار نميشه دین رو به مردم تحمیل کرد چه برسه به حجاب چرا که هزاران امام و پیغمبر آمدن اگه به زور بود الان همه مسلمون بودن

    • ناشناس
      99

      قانون رعایت کردن ربطی به قبول داشتن تو یا نداشتن تو ندارد بلکه یک چیزی جمعی هست

  • ناشناس
    14

    با سلیطه گری قانونی و ارعاب و جریمه فقط منکر اشاعه می یابد و عملا کار زیرزمینی شیرین تر میشود.حجاب اگر سیاسی نمیشد زنان را همچنان با چادرهای رنگی و گل گلی زیبا در خیابان می دیدید مانند هند و پاکستان !

    نظرات شما -
    • علی
      17

      دوست عزیز ..چادر نمازی تمام خانم‌های ایرانی گلدار و رنگیه چون نماز خواندن با چادر سیاه طبق بسیاری از روایات منقول کراهت داره.

  • ناشناس
    19

    افرین حاج اقا،حرف حق رو زدی به قول شاعر: جانا سخن از زبان ما می گویی!!🙄🤔😳

    نظرات شما -
    • تهران نیا
      15

      ما از دیدن دلار 7 تومنی که شده 60000 تومن متاثر و داغان و نابود شدیم
      ما از اینکه مردم فقیر ترترتر شدن و دنبال آشغال میگردن متاثر میشیم
      ما ازینکه سیستان رو سیل میبره و همه نگاه میکنن متاث
      ر میشیم
      ما ازینکه عرامت جنگ را از عراق نمیگیرن چون .... متاثر میشیم

      در ضمن
      اون آخوند محترم خاهشا اصلن سمت تهران و بیمارستانهای شمال تهران و تفرجگاههای تهران نیان
      چون اگر بیان چیزایی میبینن که
      درمانگاه قم در برابرش خیلی محجبه هستند

    • ناشناس
      50

      چه مقایسه مسخره و حتی غلط

  • ناشناس
    6

    حرفتان مهم نیست عملتان مهم است...

  • محمد
    76

    روحانی آگاه ,عالم وخداترس,بزرگ وباشرف

  • ناشناس
    24

    اقایون روحانی همانطور که چشمشون را روی فقر و تورم حداکثری و اختلاس بی سابقه دراین دولت ومجلس انقلابیشون بستن همانطور هم چشمشون را روی حجاب ببندن

    نظرات شما -
    • رحمانی همدانی
      4

      روحانیت بیچاره چکار کنه پولدار ها دارند کیف می‌کنند و این بیچاره آخوند ها دارند فحش آنرا میخورند

  • ناشناس
    79

    خدا را شکر علما و اساتید بفکر جلوگیری از ایجاد وهن به مبانی برامدند و به تکلیف خود عمل کردند و رسانه نیز منتشر کرد حافطان دین باید اساتید برجسته و خدا ترس حوزه باشند و از اسلام و اعتقادات دفاع کنند نباید کنار بکشند روش امام را که صراحت و صداقت از طلبگی تا ارتحال بود الگو قرار دهند تا جلوی انحراف افکار و ایجاد احزاب و فرقه و گروههای انحرافی را بگیرند

  • جواد
    12

    یاد پروین بخیر.محتسب مستی به ره دیدو گریبانش گرفت مست گفت ای دوست این پیراهن است افسار نیست گفت مستی کین چنین از سر در افتادت کلاه گفت در سر عقل باید بی کلاهی عار نیست...

  • پیغام سروش
    18

    اصلاً نهی از منکری در کار نبوده.
    مگر فیلم و عکس گرفتن از ناموس مردم نهی از منکر است ؟!
    قشنگ دارید تیشه به ریشه می زنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      108

      دارد بساط بی حیاها را هزینه سازی می کند که راحت می چرخند در جامعه و هرکس غیرت داشته باشد باید همین کار را انجام دهد عکس گرفتن و ارائه به مقام قضایی بدون درگیر شدن و تذکر دادن

    • ناشناس
      2

      دقیقا حرف شماست که این جماعت متوهم ساندیسی نمی فهمن با فیلم از مردم میخوان به دین دعوتش کنن!!! حتی نمیفهمن اصل موضوع چی بوده که به بی حیایی ربطش میدن شعور فقط لازم دارن

  • علی
    13

    به نظر من خود علما و حکما باعث این هنجار شکنی شدن وقتی صحبت از ظلم ستم میشه علما در خواب به سر می برن وقتی هر از حجاب میشه همه بیدار ای کاش برای اختلاسم علما و فضا پیگیر بودن امان از مفت خوری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      گل گفتی حرف حق راگفتی برادر بعداز عکس وفیلم وجریمه اگرجواب نداد احتمالا تنبیه بدنی مثل طالبان بستن به فلک

  • رزمنده دفاع مقدس
    12

    لطفا مردانه بگو آیا جریمه 3میلیون تومانی کار درستی است .شماها اگر جلوی دزدی نابرایری اختلاس وتورم ومسکن مردم واشرافی گری وثروت اندوزی حاکمان را حل کنید حجاب خودجوش درست می شود

    نظرات شما -
    • حسین
      13

      اون جریمه 3تومنی ربطی به بی حجابی نداره صرفا منابع درآمدی جدیدی میخوان تعریف کنن، از زمان دولت رییسی درآمدهای مالیاتی به شدت افزایش دادن. این سه میلیون هم قراره بدون اجازه صاحب حساب برداشت بشه. بالاخره کشور خرج داره تحریم ها کمر دولت شکونده.

    • ناشناس
      14

      شما مطمین هستید درست میشه؟
      تو همین مدت اخیر ببینید که بعضی ها چطور سواستفاده میکنن.
      اونایی که پول دار هستن چرا رعایت نمیکنن؟

      میگید جریمه کار درستی هست ، سوالم اینه که رها کردن کار درستی هست؟؟؟

  • آقایون بشتابید
    82

    آقایون زود باشین مثل همیشه از حقوقتون دفاع کنید 🤩
    خانم‌ها که ساکت دارن زندگی شونو میکنن
    ولی این وسط حق شما آقایون داره از بین میره⁦
    آخه حجاب زنان چه منفعتی برای شما داره؟🙄
    پس بشتابید و از بی‌حجابی دفاع کنید آخه اگه جامعه به بی‌حجابی و ولنگاری کشیده بشه چیزای خوب خوب قسمت همه تون میشه پس بشتابید کامنت بگذارید. 🤩😆😁😁

    نظرات شما -
    • ناشناس
      25

      آقایونی که اینجا کامنت می‌گذارند به شدت مخالف مهریه زن و حقوق زن در خانواده هستند و اما به همان شدت موافق بی‌حجابی زنان هستند و مبارزه می‌کنند با هر کس که از حجاب دفاع کنه!و خدایی نکرده خدایی نکرده به زن بی‌حجاب تعرضی کنه
      عجبا😆😂😂🤩😁

    • ناشناس
      20

      اون کثافت فاسدی که چشمش ناپاکه از دختر خودش هم نمی گذره من مربی پرورشی بودم چه چیزا که ندیدم و نشنیدم کاری هم به جامعه نداره زمان شاه فساد و فحشا با وجود بی حجابی بیشتر بود یا الان که دختر باکره کمتر دیده و پیدا می شود فقط پنهان کاری دردی را دوا نمی کند.

    • ناشناس
      21

      باشه باو تو درست میگی

    • مسافر زمان
      1

      اره گل گفتید وعالی ولی شما نگران این موضوع نباشید همسر شما سهمی ندارد چون سهمش باجناق است
      همه مردان مثل پدر وهمسران شمانیستند

    • ناشناس
      0

      نه که دین تو کامله و هیچ خطایی ازت سر نمیزنه کاملا پاک و مطهری!!!!!!

  • ناشناس
    19

    مقصر صد درصد روحانی بود یک بچه گرسنه بود داشت کنار ستون شیر میداد دو هر کسی مسول اعمال خودش سه مگه نمیگید دیدن نامحرم حرام چرا با گوشی این بنده خدارا که به ناچار به بچه گرسنه شیر میداد فیلم گرفت اصلا نباید نگاه میکرد این همه آدم یکی نگاه نمی‌کرد فقط روحانی داشت فیلم می‌گرفت حضرت علی ع دیده گفت ندیدم با آبروی شخص بازی نکرد خجالت داره

    نظرات شما -
    • یک مادر
      69

      پارسال در درگیری‌ها بدون علت به یه خانم محجبه حمله شده بود و شما مردان بی‌دین از اون وحشی‌ها دفاع می‌کردید
      اون زن چه گناهی داشت؟؟؟؟
      داشته به سمت خونه ش میرفته
      آیا او زن نبود؟؟؟
      چرا از او دفاع نکردید؟؟
      زن با زن چه فرقی داره؟؟؟؟
      شما همه دردتون ترکیه کردن ایرانه
      پس بیخود ژست دفاع نگیرید
      خیلی ها مادر هستن پس در اجتماع هر غلطی رو انجام میدن؟؟؟؟
      یا فاحشه گری می‌کنند؟؟؟
      این همه مادر بچه شیر میدن زیر شال و چادر
      کسی هم نمی‌بینه مشکلی هم بوجود نمیاد
      پس لطفاً ناهنجاری این خانم رو توجیه نکنید

    • ناشناس
      75

      زنان زیادی بچه شیر میدن از قدیم تا به امروز در همین جامعه ، اما در حضور دیگران زیر چادر یا شال
      نه کسی میبینه نه مشکلی بوجود میاد
      لطفاً گناه این زن رو توجیه نکنید
      می‌دونم شیفته زنان بی‌حجاب هستید
      ولی اونقدر که این روحانی رو مقصر دونستید یک بار شد کار زشت و ضد فرهنگی اون خانم رو زیر سوال ببرید و محکوم کنید؟؟؟؟

    • هموطن
      64

      توی فیلم دقت کنید این بیچاره اصلا از اون خانم فیلم نگرفته چون اختلاف جهت دارند و گوشی به سمت خانم نیست.

    • ناشناس
      57

      اولا اونجا آسانسور بود.
      دوما مادرای دیگه هم به بچشون شیر میدن ولی هم قانون و هم ارزش ها رو رعایت میکنن.
      نکته بعدی اگه خانم رعایت میکرد که این ماجراها نبود.
      چرا از خانمی که رعایت نکرده انتقاد نمیشه؟
      نکته بعدی این مکان عمومی هست نه خصوصی ، دوربین مدار بسته هم داره فیلم میگیره.
      نکته آخر این همه خانم را بر فرض بر فرض از این خانم عکس گرفته شده؟

    • ناشناس
      19

      تمام مدت فیلم هیچکس به این خانم بی حجاب نگاه نمی کرد مگر این روحانی وبعدهم مشغول فیلم برداری، خانم ها هرجا دیدیدیک روحانی وارد می شود رعایت کنید

    • ناشناس
      46

      اگر فیلم اصلی را با دقت نگاه کنید دوربین سمت کسی نیست اصلا معلوم نیست فیلم یا عکس گرفته باشد حتی ماهرترین عکاس هم در اون جهت نمی تونن از روبرو عکس بکیره

  • ایرانی
    14

    حق عکس گرفتن نداشت، باید عذرخواهی کند...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      اصلا معلوم نیست که عکسی گرفته باشد چون گوشی را درآورد نشان دهد یک خانم از دستش دزدید برد که روحانی رفت ازو بگیرد

  • کاربر
    44

    اگر این فیلم را با دقت دیده باشید این طلبه اصلا سمت گوشی اش به اون خانم نیست چون اون گوشه دیوار است و این به سمت دیگری است. بعدش ام اگر دقت کنید وقتی میخاد گالری را بهش نشان بده یه زن دیگه گوشیش را میقاپه

  • ناشناس
    51

    من مادر دو فرزند هستم و تجربه شیردهی در مکان‌های عمومی رو هم دارم اگر قصد شما توجیه رفتار ناشایست اون خانم است سخت در اشتباهید
    البته آن طلبه محترم کار درستی انجام نداد و بی‌تجربگی کرد
    اما مقصر اصلی آن خانم محترم بود
    من هم بارها و بارها پیش آمده در راهروی بیمارستان و اتوبوس و حتی خیابان فرزندم گریه کرده و همونجا مجبور به شیردهی شدم اما با رعایت هنجارهای جامعه ام
    بسیار ساده است اگر شما چادر یا حتی شالی بر سر داشته باشید آن را روی بالاته می‌کشید و فرزندتان را شیر می‌دهید
    به همین راحتی
    آیا خیلی سخت است؟؟؟
    لطفاً توجیه نکنید
    من خودم مادر هستم کار خانم اصلا درست نبود
    ما ایرانی هستیم و در یک جامعه اسلامی
    البته آقای طلبه هم میتونست از یک خانم محجبه درخواست کنه که بروند و به اون خانم تذکر دهند
    به همین سادگی نیازی به عکس یا عکس‌العمل ایشان نبود
    بهتره از همون بچگی به فرزندانمون یاد بدیم حیا و عفت عمومی رو رعایت کنند همون‌طور که گذشتگانمون نسل به نسل به ما یاد دادند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      خانومه اصلا بچه شیر نمیداد
      من ویدئو رو دیدم
      داره بچه رو تکون میده
      بچه اگه در حال شیر خوردن باشه که تکونش نمیدن

    • مسافر
      0

      چقدر شما خوبید اخه باهوش موضوع شیر دادن بچه نیست موضوع حجاب و اون شخص چشم ناپاک هست هزاران مرد دیدم که وقتی میبینند خانمی در هر حالت دارد به طفلش شیر میده طرف دیگری نگاه میکنند که ان بانو راحت باشد فرقی ندارد چادری باشد یا حجاب اختیاری مردان جامعه باید نگاهشان را درست کنند خدابدادتان برسد کجا وکی بخاطر زدن سوزن جوالدوزی رادر بدن فروکند این مثال فراموش نکنید شما متدنین بسیار از این‌مثالها در کتابها وکلاسها برایمان گفته اید

  • ناشناس
    22

    مصداق امر به منکر و نهی از معروف است اینگونه عمل کردن

  • ناشناس
    39

    آدرس غلط نده برای مجازات کردن کاری درست و به جا کرد و هم حلال هست و هم قانونی

    نظرات شما -
    • مجید
      13

      برای کسایی که تا یه زن بی حجاب میبینن دست و پاشون شل میشه معلومه حجابم باید خانوم ها داشته باشن عجیب نیست شما طرفدار حجاب اجباری هستید

    • به مجبد
      0

      اتفاقا امثال تو هستید که ندید بدیدید وگرنه مردان دیگه که مثل تو فکر نمی کنن توی خیابون هم دیدم اصلا به زنها زل نمیزنن شما چشمهاتون ناپاکه

  • ناشناس
    18

    شما این زن را که به بچه اش شیر می‌دهید دهد با زنی که در غزه به بچه اش شیر می دهد مقایسه کنید. اگر اسرائیلی این کار را می کرد فردا همان زن را می آوردید ایران و به آن لقب قهرمان می دادید. ضمنا از بچه‌ شیر خوار این زن خجالت بکشید. شما گفتید بچه بیارید این هم یه اذن رهبری بچه آورده و داره با بدبختی بزرگ می کنه. لطفا این خانم را بیارید تلویزیون و از اون معذرت بخواهید. فدای همه زن ها و دختران و مردان با غیرت مملکتم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      فعل حرام را توجیه نکنید

    • ناشناس
      32

      زنان بی‌حجاب مانند قدیسه شدن
      چقدر فدایی دارن
      برم بی‌حجاب شم
      مردان واسم غش و ضعف کنم😂😂😂⁦☺️😆

    • ناشناس
      13

      چه مقایسه غیر منصفانه

  • رابی
    12

    منظورت کدام برخورد زننده است؟
    مسئولان گفتند که این اتفاق طرح و برنامه ریزی موساد بوده.

  • ناشناس
    22

    تو از حرامات رخ داده توسط آن خانم و اطرافیانش متاثر نشدی؟!!

  • ناشناس
    5

    بقول ... برای راحتی ورفاه وآسایش خودتون همه در قم ومشهدجمع میشوید برید به مناطق دوروشهرهای فاسد مردم را راهنمایی کنید اگه راست میگید

  • ناشناس
    41

    آفرین به آن روحانی غیرتمند که دغدغه داشت برای مجازات کردن متخلف

  • ناشناس
    23

    فرهنگ غلط بدحجابی ، جامعه رو خراب میکنه

    نظرات شما -
    • مجید
      11

      تو رو سننه شما مفهوم مقدس آزادی رو نمیفهمید

  • فری
    12

    دنیا عوض شده دیدگاهها عوض شده آدم خودش بایداختیار انتخاب دین و اعتقادات خودش رو داشته باشه به نظر من فقط اعتقاد به خدا و خوبی داشته باش دین ضرورتی نداره کی می دونه در همچین عصری خواست خدا چیه ؟خیلی وقته پیامبری نازل نشده که خبر از خواسته خداوند با توجه به شرایط زندگی در همچین دنیایی .

  • ناشناس
    2

    قربان حرف حق گو !شما قبل از دیروز کجا بودید؟ الان دیر نیست؟

  • ابوالپشیمان
    3

    خود روحانیت شان امر به معروف ونهی ازمنکر رو تنزل داده به رعایت حجاب !!! درحالیکه کاربرد اصلی این شعار مربوط به نظارت بر حکمران ‌و زمامدار‌درجامعه مسلمین است ! قبل از انقلاب که اینطورمی گفتند !!!!

  • محمود
    7

    نهی از منکر و امر به معروف شرایط دارد ابتدا بستر و فرهنگ
    سازی گردد تفهیم آموزشی شود در هیچ کجای دنیا ودر هیچ مکان و زمانی با زور نمی‌شود خیلی از امور را اجرایی کرد وارد حریم خصوصی افراد نمی‌شود وارد شد بی حجابی کار خوبی نیست لیکن راهکار خاص خودش را داردجامعه ملتهب و عصبانی است شاید

  • ناشناس
    3

    الان ویدیو چه ربطی داشت به نهی از منکر!!!
    بنده خدا طلبه نهی از منکر کرد؟؟؟
    آقا شما زنگ کدوم طبقه رو زدی؟

  • محب جوادیپور
    10

    سلام! من فقط یک مصرع شعر در پاسخ حرفای و دور از واقعیت و فرصت طلبانه این شیخ را می آورم: ای بی خبر بکوش تاصاحب خبر شوی...!؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      شیخ بی گناه بود اصلا فیلم و عکس نگرفته تذکر نداده

  • حمید
    14

    ابتدا موضوع را از نگاه قانون بررسی می‌کنیم در محیط عمومی ، از ارتکاب تخلف ، گرفتن فیلم و عکس جایز و قانونی است ،، مثل فیلم گرفت از دزدها، نزاع،سرقت ،و....
    سپس باید بگوییم بی حجابی حرام شرعی و حرام سیاسی است ،،،بی حجابی در جامعه ما علاوه بر اینکه گناه است ، باعث تقویت سیاسی دشمن نیز میشود ،،،بی حجاب با اختلاسگر چ دزد فرقی ندارد ،،آن یکی دزد مال مردم است ، و این خانم دزد اعتقاد مردم

  • من
    19

    حاج‌آقا !!! حوزه و روحانیونی امثال شما یک ساله مردید؟!!! اعلام موضع نباید بکنید دربرابر شیوع فحشا و منکرات و افعال حرام در جامعه اسلامی؟!!!! الان زبانتان تازه گشوده می شود و سریع اعلام برائت میکنید از طلبه ای که در نهایت مظلومیت ،هیچ گناه و بی قانونی را مرتکب نشده؟!!!
    تقبل الله اسلام گوشه ی حجرتان که آمریکا برایش دست و پا میشکند!.....
    اونوقتی که امام خمینی احتمال تاثیر دید در روح این مردم،و با انقلابش ، روحانیت را عزت بخشید امثال شماها در خواب هم نمی دیدید که یک طلبه میلیون ها انسان را در مسیر اسلام آورد و شاه را بیرون اندازد،چون احتمال اثر این امر به معروف امام در دوره تماما سیاه پهلوی ،قطعا صفر بود....اما او فقط از خدا ترسید و این جایگاه امن را برای شما روحانیون ایجاد کرد، آنوقت شما از چه میترسید با این موضع گیری ها؟!،الله اعلم..

  • زهرا
    16

    خیلی جالبه از کی خیابون و درمانگاه مکان و حریم خصوصیه؟
    زنی که در مکان عمومی بی حجاب می‌شود و تمام افرادی که حضور دارند و دوربین ها رصدش می‌کنند ابایی از عکسش دارد؟
    یا خرید یا خودتون را به خریت زدید
    پروفایل و اینستا چنین سلیطه های بی چاک و دهانی پر است از حتی عکسهای مراسمات خصوصیشان.
    آنوقت وحشی یک عکس می‌شوند؟!!!!!!!

  • ناشناس
    4

    اینو بدونید فرهنگ یک ملت حکومت پذیر نیست....

  • ناشناس
    5

    احسنت . چه دقیق ونکته سنجانه .

  • ناشناس
    16

    اولن ک قانون مشکل داره باید مثل قدیم همه رعایت کنن و هرکی رعایت نکنه راه ندن ب ادارات و کارای دیگه بعدم شماها ک روحانی هستید چقدر ترسو شدین ک ایراد از کار طلبه میگیرید از قانون گذاری ایراد بگیرید ک چرت قانون گفته و از اون خانم بی حیا من خودم خانم هستم نمیشه با این بی حیاها حرف زد تا وقتی بترسید از اینها اینها تو کشور پا میگیرن والا ما ک خانم هسیم از این سلیطه ها ترس داریم تا کی میخوایین با این روش مثلن رای یا نظر مساعد جلب کنید

  • امیر
    18

    چی میگه اون روحانی اصلا مقصر نبود زاویه گوشی را نگاه کنید اصلا سمت اون خانم نیست ولی اون خانم جو سازی کرد و هم توهین کرد هم بی احترامی و هم کتک زد روحانی اصلا مقصر نبود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      برو مصاحبه کیهان با دوست ملا رو بخون
      تا ببینی
      فیلم جدید که کاملتره رو هم ببین

  • علی
    28

    ماگشتِ ارشادرامی خواهیم.✌️/ماامنیت درکشورمان رامی خواهیم.✌️/مابی حجابی رابه هیچ عنوان نمی خواهیم.

  • علی
    6

    سالیان سال است در تلویزیون ایران فیلم خانم سرپتی و پا پتی پخش می شود،.
    حالا خانم بچه دار باشی. بیمار هم باشی. شیر به بچه اش بدهد. آنطور ک معلوم آقای همراه هم ندارد. طلبه نادانی کرده.

  • ناشناس
    11

    البته فیلم را دقیق نگاه کنید مشخص نیست که عکس یا فیلم گرفته باشد چون زاویه گوشی طرف زمین است تا طرف روبرو.

  • گرگعلی
    7

    کاش بفکرنون مردم بودیدبجای این فشارهای بیجابخدازن جوان میشناسم که برای 20یا30هزارتومان تن فروشی میکنه مسیولین بی غیرت

  • آ
    5

    اونی که گفته بساط بی غیرتی کودکی که میره تو سطل زباله برا ۱لقمه نون چرا غیرتت اجازه نمیده بری براش سینه چاک کنی فقر ریشه همه فساد است و کسانی که باعث فقر شدن و مغزها را شستشو میدن با افکار پوچ وارد جامعه تون کردن ریشه اصلی فحشا درجامعه هستن

  • مهدی
    13

    کسی که بی حجابی رو انتخاب میکنه دیگه نباید این چیزا براش مهم باشه الان از هرجا رد بشی دوربین هست در خونه ها،بانک،خیابان توی همه دوربینا فیلم و عکست هست اون دعوا فقط به خاطر این هست که اون آقا روحانیه وبهش حس تنفر دارن

  • پژمان
    16

    خب همین احتمال اثر بهانه خوبی شده که بی حجابی و بی حیایی بدتر شود و شگفتانه تر اینکه حوزه علمیه هم همانند اینترنشنال عمل می کند آدم یاد داستان دزد و صاحب خانه می افتد که همه همسایه ها صاحب خانه را سرزنش می کردند که چرا مواظب نبودی ووو صاحب خانه گفت به نظر شما دزد هم مقصر بوده یا نه.؟؟فعلا که در این قضیه و مورد قبلی سطل ماست هم ناهیان منکر مقصرند ای ننگ بر شما که لقب استادی حوزه را یدک می کشید و از منکر حمایت می کنید.

    نظرات شما -
    • مرتضی از ملایر
      6

      خوب نتیجه کاراتون و ببین به نظرت با این کارهای که قبول داری تعداد دیندارها بیشتر میشه روش پیامبر این شکلی بود واقعیت رو بپذیر مگه توی مردم زندگی نمیکنی مردم الان به آخوندها بیشتر احترام میزارن یا قبلا

  • مم
    4

    آخرش نفهمیدیم روحانی مقصره یا خانمه؟چقد دارید نفی میکنید چقد تظاهر.اقا کارت اشتباهه به شما چه ربطی داره که فیلم گرفتی .شاید هم نگرفته انشالله که اینطور باشه.ولی اگه روحانی فیلم گرفته باشه باید و حتما مجازات شه.چه دلشون خوشه.هر غلطی کردن به حساب نیاریم

  • مرتضی از ملایر
    5

    هرکسی و توی قبر خودش میزارن شما هیچ کجا نه شنیدیت که پیامبر یا حضرت علی توی کوچه و خیابان به حجاب و لباس مردم گیر داده باشند اسلام در ایران داره تبدیل میشه به دین خشونت علیه زنان و مردان وخود خدا هم به پیامبر گفته شما دین و ابلاغ کن دیگه کاری به انجام دادن یا ندادنش نداشته باش بقیش با من اینا بجای خدا هم حرف میزنن وهم قانون درست میکنن و همه داریم می‌بینیم که نتیجه این رفتارها فاصله گرفتن حتی متدینین از اسلام هست به امید کمی تعقل

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      خب یزید رو هم تو قبر خودش میگذاشتن چرا امام حسین قیام کرد؟؟؟
      امام حسین فرمود من برای احیای دین جدم رسول خدا و امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم
      ایمانت رو قوی کن برادر......

  • بهلول
    3

    دشمن دانا به از دوست نادان😁

  • ناشناس
    2

    در آمریکا کسیکه ویدیو آن سیاهپوست را برداشته بود ؛ و ما برای آن صحنه روزها نوشتیم و شمع روشن کردیم و اسم خیابان را
    بنامش کردیم ( بگذریم که میگفتند آن سیاه پوست چه کاره بود ) پس چرا نه ما و نه رژیم جنایتکار آمریکا ؛ آن صحنه بردار را مواخذه نکرد ؟!!!!
    چه

  • منتقد
    10

    اگر این پیام واقعا از طرف شما که روحانی هستی باشه..واقعا روحانی نیستی..شما رفتار وقیحانه خانم های بیشرم رو که هر غلطی از دهنشون در میاد رو با چه چیزی توضیح می دی...انقدر مماشات کردید که خانومای بیشرم با لباس اتاق خواب میان بیرون

  • رضا
    4

    سلام حاج آقا،این خودسرهای آتش به اختیارچنان تیشه به ریشه اسلام زدند که حرمت اسلامیت هم ازبین رفته،دقیقا عمل اینها دوستی خاله خرسه است،به حکومت

  • ناشناس
    5

    گذاشتن جریمه واسه ی ججاب ها انسان و یاد قوانین قروت وسطایی میندازه

  • علی حیدری
    11

    چرا همه به سمت ضد انقلاب غش کردند ؟ بزرگ کردن یک اشتباه ولو از روی نادانی این همه باج دهی به ضد انقلاب دارد؟.که با بهانه های جور واجور وارد شده و اگر این هم نبود هزران بهانه در راه است ، درد فقط این نیست این ها در پی بهانه های بی شمارند که همه دهن ها قفل کنند و.....

  • ناشناس
    3

    این رفتارها به مشابه دوستی خرس است برای نظام همان سنگ بر سر کوبیدن خرس

  • ناشناس
    7

    این استاد درس خارج فقه بدون مطالعه و نادانسته حرفی زده است
    امر به معروف و نهی از منکر تکلیف الهی انسان است
    احتمال ودعدم احتمال امری علی السویه است
    اگر یقین به عدم تاثیر وجود دارد می توان از منکر گذر کرد

  • فریور
    2

    با سلام اگر قرار باشد از حساب بی حجاب مبلغی کم شود این عمل میدانید یعنی چه یعنی شما مجاز هستید لخت‌در خیابان بروید و پول بپردازید والسلام

  • یحیی
    2

    موضوعاتی مثل اقتصاد
    اختلاس های کلان
    کجابایدگفته شود؟

  • محمد
    9

    از کجا معلوم که این طلبه داشته عکس میگرفته،ثانیا زمانی که طلبه راضی میشود که مبایلش را نشان دهد ان خانمی که به این طلبه حمله میکند و موبایل را میقاپد کیست؟
    البته اگر ثابت شود که طلبه از این خانم عکس گرفته کار خیلی زشتی انجام داده.

  • ناشناس
    8

    به این استاد قائنی باید گفت. شما غیرت و ایمان جلوی فساد و بی حجاب را نداشتید ولی آن روحانی در قم داشت خودت را ببشتر از این مفتضح نکن. خدا اینطور ذات افراد را آشکار می کنه

  • ناشناس
    7

    ازجاهل تا دانا متاسفانه میگن کار روحانی اشتباه بوده بابا چرا این همه می‌ترسید مگه چه غلطی میخوان بکنن
    گزک دادید دست زنهای بی‌حیا که حتی به زبان هم امر به معروفشون کنن دادبیدادوسلیطه گری درمیارن مومن که نباید این همه بترس مثلا آخوندها نماد مسلمان وشیعه هستن اما چقده میترسند

  • ناشناس
    5

    امثال شماها که فقط تو درس خارج نظر میدید بهتر چیزی نگید، خود شما در خصوص بفرمائید حجاب چکارکردید؟

  • م ا
    1

    اخه کی اون زنک به بچه میخواست شیر بده،خوبه که فیلمو دیدین

  • مرتضی
    3

    زنی بیخیال از همه جا و با فکر پریشان بچه ای را میبرد درمانگاه ،بچه مال اوست و یا برای مادرش و خواهرش و دختر عمه اش را علم کرده اید که چه بشود،؟ یهو متوجه میشود فردی در حال فیلمبرداری از اوست، خب اگر بی عفت بود حتما برخورد نمیکرد، برخورد کرد چون مثل همه زنهای سرزمین من پاک هست و عفیف .افراد یکه به ایشان ناسزاها را نسبت میدهند از خدابترسند ، روسری بر سر نداشتن این بانو دلالت بر فلان و فلان و فلان ندارد،با آبروی یک مسلمان و آنهم چشم بسته و با حرف این و آن آتش به گورمون نریزیم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      اگر خانمه بی عفت بود برخورد نمی‌کرد؟؟؟؟؟
      شما یا خیلی ساده ای یا خودت رو به سادگی زدی
      اون زن نگران عکس بی‌حجابش نبود که اگر اینطور بود با این وضعیت وارد جامعه نمیشد
      او نگران برخورد قانون بود آقای دانا!!!!

  • محمدباقر
    2

    اگر منظور از احتمال تاثیر، اون تاثیر فوری و عینی باشه که این حاجاقا تفسیر می‌کنن، پس لابد امام حسین(ع) بیخودی خودش و خانوادشو به کشتن داد.

  • بابک گیلانی
    14

    سلام.پیامهارا مطالعه کردم.درخصوص بی حجابی باید عرض کنم عملی بر خلاف قران.احادیث.قوانین وعرف ونیز بر خلاف ارزشها وباورهای باستانی ما ایرانیان مسلمان است.هچ مرد وزن مومن ومیهن پرستی بی حجابی را تایید نمی کند.اگر اسلامیت را کلا کناربگذاریم براساس ایرانیت نباید از بی حجاب وبی حجابی به اسم ازادی وغیره حمایت کنیم.در ایران باستان زنان بی حجاب نبودند.لطفا کتاب "تاریخ ملل " ویل دورانت را بخوانید.خیلی از کشورهای منطقه ادعای اسلامی گری دارند اما بیشتر شعایر اسلام مانند پوشش وحجاب را نابخرادنه کنارگذاشته اند.اگر نماز.'روزه وحجاب راحذف کنیم ویا سلیقه ای عمل نماییم دیگر چیزی از اسلام ناب بجا نمی ماند.بعد از تحقیق فهمیدم ان طلبه ابتدا بطور محترمانه تذکر لسانی داده است وبعدا تظاهر به تصویربرداری نموده تا او خحالت بکشد.امابحای عذر خواهی از مردان وحتی زنان باغیرت. شروع به فخاشی وقلدری کرده است.نتیجتا به عنوان یک حقوقدان ان زن بی حیا را مجرم میدانم ومحکوم است.ضمنا نظر این استاد حوزه نیز قابل قبول نیست.واضح است این بی حجابان ومردانی که حامی انها هستند فقط دنبال براندازی نرم وتضعیف نظامند.این را بفهمید.در پایان اگر کسی اسلام قبول ندارد باشه ایرادی نداره ، اما باید قانون کشوررا درمورد لزوم مراعات حجاب در اماکن عمومی رعایت کند والامجرم است وباید تاوان بدهد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بجای پای منبر نشستن چند تا کتاب معتبر بخون
      1- ایرانیان باستان مسلمان نبودن زمان عمر به مردم ایران اجبار شد
      2- میهن پرستی هیچ ربطی به حجاب نداره به اعتقاد ربط داره
      3- نماز و روزه ای که گفتی، گیرم حجاب رو به زور تحمیل کردی مگه نماز و روزه اینهمه مردمو میتونی بفهمی که انجام میدن یا نه؟! پس حرفت خیلی احمقانه است
      4- تو باور داری دین و اعتقادت درسته و تحریف نشده اونی هم که به دین تو نیست همینجور باور به دین خودش داره
      5- دین اگر با مرز بندی تعیین میشد -که تو میگی ایران اسلامی - توی همون عربستان میموند بجای دیگه نمیرسید!! پس دلیل نمیشه هرکی تو ایران بدنیا اومد یا برزگ شد مسلمون باشه
      6-در گذشته در همه جای دنیا مردان و زنان لباسشون پوشیده بود و سرهارو هم میپوشاندن پس نمیتونی فقط پوشش زنان گذشته رو به زنان امروز تحمیل کنی وگرنه خودتم باید مثل گذشته لباس بپوشی نه پیراهن و کت و شلوار غربی و...!
      7- حتما از مخت استفاده کن چون حرفات خیلی داغونه!

  • داوود
    3

    انقدری می دونم یک گندی زده اند دو نفر در کشوری که هرجا میری اسلام نمیبینی، و کل مملکت به سخن دراومدن، فساد و رانت و گرونی را درست کنید عوض این حرفت

  • رضا
    1

    خوبه حکم بی حجابی در درمانگاه وقفی امام زمان عج هم گفته شود

  • ناشناس
    2

    فقر و فحشا تو خیابون داره بی داد می کنه بعد شما دنبال زیر بغل مار هستید

  • عزتی
    10

    بی حجابی و بی بندوباری هیچ ربطی به دزدی و اختلاس و فقر ندارد اینکه می گویند مردم بخاطر وضع بد اقتصادی بی حجابی را گسترش می دهند کاملاً نادرست است ، در این صورت باید نتیجه بگیریم که در اروپا و آمریکا فقر بی داد می کند که همه لختند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اولا مردم همچین حرفی نزدن حرف مفت نزن
      دوم برای بی حجابی خدا هیچ مجازاتی تعیین نکرده ولی برای همه اونایی که تو اسم بردی مجازات سخت تعیین کرده

  • رضا
    1

    از این فرد مصاحبه شوند می‌پرسیدید چقدر در جریان ریز ماجرای اتفاق افتاده هستند که بعد اظهار نظر کنند.

  • ناشناس
    4

    چه عجب ، فهمیدین یک روحانی هم میشه اشتباه کنه وباید تنبیه بشه دیگه بقیه اینکارها را نکنن

  • فرهاد
    3

    در قرآن و احادیث آنقدر که به غلبه بر نفس عماره اصرار شده بر حجاب نشده شرم آور است عده آئی هیز و چشم چران و هرزه عرضه ندارن غلبه برونفس عماره خود کنن و از بانوان میخوان خودشونو بپوشونن هرگز خداوند شما هرمزگان را به بهشت نخواهد برد تا فرمان خداوند است در آتش دوزخ سوزانده خواهید شد

  • مظفری
    7

    اساتید حوزه بهتر است با طناب ضد انقلاب توی چاه نروند و به درسشان برسند.
    دو قطبی شدن یعنی همین که یک عده تایید و یک عده تکذیب کنند.
    حواسمان نباشد به راهی قدم خواهیم زد که براندازان میخواهند.
    لطفا اینگونه عکس و فیلمها را دور بریزیم و بایکوت کنیم دشمن یک روز با مهسا یک روز هم با این موضوع در صدد بهم ریختن اوضاع کشور است کمکشان نباشیم

  • ناشناس
    5

    مبلغ اسلام آمریکایی

  • علی
    2

    عقل هر انسان روشنفکر و آگاهی هم همین که این آیت الله گفته میگه . خوب شرح مفصلی داده احسنت اینها از اسلام بدون سیاست می‌گویند و واقعی اینست.

  • ناشناس
    3

    کاسبان دین وحجاب!
    التماس تفکر

  • سج
    3

    من خودم یه انسان مذهبی هستم و هیچوقت زور اجبار و قانون اجبار کار رو درست نخواهد کرد... باید دین و مذهب جذابیت داشته باشه تا مردم خودشون برن سراغ دین.... ولی امروزه متاسفانه کسانیکه بالا نشستن و دستورات خدا و قران رو فقط برای مردم میخواهند و بچه مردم رو برای هفت میلیون حقوق میفرستن سوریه برای کشته شدن و شهید شدن و فرزندان خودشان در خانه و خارج کشور خوب اینجور مردم زده میشن....

  • ناشناس
    10

    آقاجون مگه قرآن نمیفرماید درچیزی که علم نداری اظهارنظر نکن،روحانی نه عکس گرفته ونه فیلم،اون خانم بیخودی چون به خودش شک داشته عصبانی شده ،خداازش نگذره

  • باران
    1

    دیگه کار از بی حجابی گذشته علنا بی بندو باری تو جامعه بیداد میکنه..یک روز روسری برداشتند..بعد دامن پوشیدند الان هم روز به روز دامنها کوتاهتر میشه وبعد....

  • ناصر
    0

    امر به معروف و نهی از منکر شرایط داره که خود علما خوندن و کاملا متوجه هستن اینجور حرکات بعضعا جامعه را تیکه پاره میکنه همون چیزی که دشمنان در انتظارش هستن واقعا احساسی عمل کرده بعضعا سکوت بهتره

  • محمد
    1

    باسلام قطعا با اینگونه سخنان مماشات بعضی از آیات اعظام لا عبالی گری وپیشرفت حنجار شکنان بیشتر خواهد شد

  • ناشناس
    0

    بنده از روی تفکر و تحقیق این حرف را میزنم یک روزی میاد که همه به خودمان میگوییم که ما چقدر ساده و نادان بودیم که به مسایلی همچون بی حجابی و فحشا و منکر آنچنان حساسیت نشان می‌دادیم در صورتیکه خالق این هستی آنچنان رئوف و مهربان است که اصلا دنبال این قضایا نیست و توجه به امور مردم و دستگیری از مردم بسیار حائز اهمیت تر برای اوست و با اینکار بی حجابی و فحشا و منکر خود به خود حل میشود

  • به ناشناس ۱0:51
    1

    این تکنولوژی رو که داری با آب و تاب ازش حرف میزنی همون دشمن ساخته!!!

  • ناشناس
    1

    بزرگوارا که نظر میدین
    معاون درمانگاه فرار کرده خارج از کشور فیلم پخش کرده اینترنشمال این آقایان کل فیلم بازبینی رو ندیدن قضاوت میکنن و فتوا میدن روحانی داره قبض فیش اینترنتی رو میبینه میاد بابهت نشون میده زن دوم میقاپه
    فیلم مستند لحظه به لحظه دقت شده رو تو آپارات ببینید لطفا قضاوت با ندونستن نکنید فیلم کامل رو ببینید
    سواد رسانه وای که براحتی همه رو میشه گول زد ماه رمضانه استغفار کنید ده بار فیلمو ببنید متوجه میشید کاملا نقشه از قبل طراحی شده است

  • ناشناس
    1

    همه دین شناس شدن خخخخخخ

  • ناشناس
    2

    بله استاد عزیز.جنابعالی اگر تو حوزه شاگرد درست تربیت کرده بودی ایشون امر به معروف و نهی از منکر یاد می‌گرفت. هرچند هنوز اصل قضیه معلوم نیست.

  • ناشناس
    1

    چرا علمایی که قرار است به داد اسلام برسند سکوت کرده اند؟!!

  • ناشناس
    3

    هیچ کسی فیلم و عکس نگرفته من چندین بار بدقت فیلم اینترنشنال را دیدم اصلأ زاویه گوشی شیخ به طرف زن نیست
    ندیده‌اند و نظر میدهند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      https://www.khabarfoori.com/fa/tiny/news-3061553

  • محمد صالحی
    0

    حالا که گندش در امده هیچ کس جرات دفاع را ندارد.

  • هادی
    3

    این آقایان راازکجاکشف می کنید چرادرسایر وقایع وحوادث داخلی وخارجی وازجمله شهادت تعدادی از طلبه هایی که بدست هنجارشکنان ضرب وجرح ویاشهیدمی شوندموضع گیری نمی کنند!!!!

  • ابوالفضل
    3

    کار ایشون نه غیر قانونی بوده نه غیر شرعی ،تصویر برداری از جرم‌ مشهود جرم نیست
    یه عده مذهبی صورتی دوباره دارن تو این جریان به معاندین سواری میدن حالا این صورتی می‌خواد آخوند باشه یا عوام مهم نیست
    از طرفی وقتی یه عده حتی آخوندش، از شرایط امر به معروف هیچ چیز نمی‌دونن‌لطفا نظری هم ندن

  • و ص
    1

    تناقضدرفرمایشات اقایان باعث این گسیختگی شده بالخره امربه معروف ونهی ازمنکر واجب یانیست تکلیف رامشخص کنید

  • حسین
    4

    سلام
    انسان تعجب می‌کنه از این علما
    اون طلبه اصلا اقدام به امر به معروف ویا نهی از منکر نکرد
    اون خانم بی‌حجاب یک مرتبه به سمت آن طلبه حرکت کرد و او را مورد فحاشی قرارداد چطور ما میخواهیم جواب امام زمان را بدهیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      https://www.khabarfoori.com/fa/tiny/news-3061553

    • ناشناس
      0

      برو این خبر رو بخون تا بفهمی امر به معروف کرد یا نه

  • حسین
    0

    در این اتفاق چه راحت جای قاتل و شهید توسط یک روحانی عوض میشود!

  • ناشناس
    4

    بحث تذکری نبود یه زن با سلیطه گری حق بقیه رو گرفته حالا استاد می گن جایی باید باشه که تاثیر داشته باشه . تاثیر چی ؟
    دوما امام حسین هم که دید تاثیر نداره صلح می گرد

  • رضا
    2

    آقای قائنی، سلام علیکم، متاثر از این هستم که، افرادی آگاه در علوم دین و شرع مقدس اسلام همچون شما، به دلیل حفظ اعتقادات و پایبندی به ماهیت ناب تعالیم اسلام و پرهیز از گناه می باید در حوزه ها بمانند، و گروهی نا آگاه از بطن اسلام، دنیا پرست وجاهل !!!؟ یادمان باشد: بنی امیه، آل عباس، آل زبیرو...، هم به نام خدا ،ورسول برحقش خطبه میخواندن، نماز بر پا مینمودند، خود ومبلغینش را عین تعالیم و کلام خدا فرض میکردندو...، اما درباطن!!! وچه درست فرمود خداوند سبحان: و مکرو مکرالله خیروا ماکدین! زمان آنست که وعده خداوند تعالی محقق شود، و پرده حجاب از روی چهره و اعمال بسیاری از، !! کنار رود ، با آنکه خداوند ستار است! وگواه بر این مدعا، بر ملا شدن هر روزه و واقعیتهای رفتار، عملکرد وتعهد! این آقایان!! که به جای! به دنبال دشمن، دشمن به هرنحو میخواهند مانع افشا نیات، و سلوک!! خود باشند. شیخی به زن ف.. گفتا پستی... هر لحظه به دام دگری پیوستی.... زن گفت که شیخ هر چه تو گوئی هستم.... لیک آنچه تو مینمائی هستی؟؟!

  • ناشناس
    0

    این استادی ایشان خالی شدن جیب مردم اهمیت نداردچرابایدبه خصوصی آرین قسمت کارکردن دست رسی داشته باشندوبه محض حکم قاضی حساب مردم مسدودشودمردم توان صرفه جویی وپس اندازهم ندارند پس اندازوحتی قرض درآمدمحسوب شده و مالیات ازآن کسرمی شودحتمابه پول مرگ برآمریکاوطلا تبدیل شود

  • عبدالوحاب
    1

    ن حاج اقا این چ حرفیه،اجازه بدید ،موج بی ارام باشد،چرا مخالفت؟

  • محسن
    2

    حضرت استاد شما که اینگونه به راحتی نظر می دهید و قضاوت کرده اید آیا از اصل جریان خبر دارید یقین دارید که آن طلبه فیلم گرفته یا نه. من فیلم کامل را که دیدم صحنه ای که نشان از این کار باشه را ندیدم

  • محسن
    2

    سلام علیکم آنطور که تو فیلم نشان می دهد وتوضیح می دهد واون طلبه جوان نیز می خواهدبانشان دادن گوشی به حاضرین اثبات کند اصلا فیلمی از بی حجاب گرفته نشده است که بخواهیم اون طلبه را به نقض حدود امر به معروف ونهی ازمنکرمحکوم کنیم اول باید مراجع ذیربط رسیدگی کنند سپس اظهارنظر انجام گردد درثانی تا مسئولین امر خود به مسئله حجاب وبی حجابی ورود نکنند جامعه همیشه ملتهب خواهد شد.

  • لیلیوم
    1

    کار اون مرد اصلا صحیح نبوده مردم بیشتر متنفر میشن از این برخوردهای نامناسب منم بچم مریض باشه ممکنه بدون مانتو روسری کفش از خانه بزنم بیرون کار درستی نکردن

  • مهدی
    0

    با زور تهدید نمیشه کسی رو مومن کرد اخلاق پیامبر مردم رو به اسلام جذب کرد نه شمشیرش وقتی از امامان معصوم یاد می‌کنیم اولین چیزی که به ذهن میرسه اخلاق و مردم داری هست نه زور و تهدید و نگاه از بالا

  • رضا
    0

    درود بنده در جایی دیگر مفصل نوشتم ولی حداقل به عنوان یک حقوقدان بنظرم رسید پاسخ آقای گیلانی را که خودشون را از اهالی حقوق معرفی کردند عرض کنم اولا سوالات زیادی در این ماجرا و واقعه رخداده مطرح می‌باشد اما فعل و رفتار روحانی از حیث شرعی و دینی و عرفی و قانونی مطلقا وجاهت نداشته چون اولا مکان و زمان و وضعیت مخاطب جهت امر به معروف و نهی و تاثیر آن بسیار مهم است مثل آنکه شما در مکانی مثل زنی که در ازدحام فشرده جمعیتی روسریش مدام از سرش میفتنه و یکی در آن موقعیت به ایشون امر به معروف کند یا عکس بگیرد !!!خب پاسخ مشخص است یا در عزای مادر دختر در آن موقعیت آشفته حیران روسری مدام از سرش رها میشه آیا در آن موقعیت کسی بیاد به ایشون حتی تذکر لسانی بده به نظر شما چه اتفاقی خواهد افتاد ؟!! حال مادر با نوزاد در آغوش گرفته در درمانگاه با بیماری روحی و یا احیانا جسمانی در آن وضعیت حاد و متالم و نابسامان به قصد درمان و مداوا حجابش به بی‌حجابی تبدیل میشود حال به نظر شما که کتاب ویل دورانت را به قیاس معرفی کردید !!! و خود را حقوقدان چرا شرایط آن مادر و شرایط بیماری و روحی و موقعیتی مادر را ملحوظ نظر قرار ندادید بله همانطوری که بی حجابی در ملا عام که با قصد انجام پذیرد جرم است فیلمبرداری و عکس گرفتن هم از اشخاص بدون رضایت آنها طبق قانون جرم است حتی اگر شخص در حال ارتکاب جرم باشد چون وسیله هدف را توجیه نمیکند ضمن اینکه مرجع تشخیص و اقدام بازدارنده هم آن روحانی نیست بلکه قوه قضاییه و ظابطین هستند ثانیا اولین مرحله امر به معروف تذکر لسانی هست نه فیلمبرداری پنهانی !!! ثالثا امر به معروفی که امام حسین پیش از جنگ با یزید بیان فرمودند ارتباطی به امر معروف و نهی از منکر حجاب نداره و آن موضوع و اهداف و مرادش چیزی دیگریست و نمیتوان آنرا با واقعه فعلی خلط مبحث کرد و آخرین کلام هیچوقت نه زور و زر و نه تزویر و نه مجازات‌های شدید در هیچ جای دنیا و رو آدمها و مجرمین نه تنها هیچ تاثیر اصلاحی اجتماعی نداشته بلکه اثر معکوس داشته برای مثال مبارزه با مفاسد یا مبارزه با مواد مخدر و قاچاق که از اول انقلاب بدترین مجازات یعنی اعدام اعمال شد و میشود ولی چه شد بیشتر و بیشتر بطوریکه معتادان ما در کشور با کمبود مواد مواجه شدند یعنی کثرت معتادان هر روز بیشتر جوانان ما جذب این ماده افیونی میشوند و نیز مفاسد اخلاقی و اجتماعی که علی ماشاالله من متعجبم آقای گیلانی لطفا توجه کنید صرف خواندن ملاک نیست درک مفاهیم و قیاس درست ملاک است و استدلال درست که شما خیلی از موارد را نه تنها مطالعه نداشتید بلکه در این حد از تلقی از موضوع هم راه را بیراهه رفتید و مشخصات با تعصب دینی به قضیه نگاه کردید حقوقدان باید با بیطرفی داوری کند نه مغرضانه چرا که در فضاو.ت قانون و اخلاق و و عرف و موقعیت و عوامل تاثیر گذار و شان و شخصیت و انگیزه و علل مخاطب و واقعه باید لحاظ شود و سپس هر یک مورد آنالیز قرار بگیرد نتیجتا هر دو مرتکب جرم شده اند یکی بی حجابی و دیگری فیلمبرداری غیر مجاز و بدون اذن و سپس انتشار آن که مسبب اصلی روحانی بوده اگر نبود آن فیلم منتشر نمیشد و این همه وایرال نمیشد و گناه مومن را نباید انتشار داد که خود گناه نابخشودنیست نتیجه آنکه هر دو مستوجب مجازتند ولی رفتار روحانی و گناهش صد برابر بیشتر از آن مادر بیمار می‌باشد عامل انتشار و این همه هجمه و تضعیف شاخصه های اخلاقی و شرعی شده است

  • عیسی
    0

    متاسفانه تنها منکر جامعه ما شده حجاب زنان اگه این آمران به معروف راست میگن برن واز مسئولین خوانواده هایشان فیلیم بگیرند که دائم در حال سفر به اروپا و کانادا هستن.ببینم جماعت دارن . فقط واسه زنها و دختران بی دفاع زرنگ هستن

  • ناشناس
    0

    احسن استاد امر به معروف و نهی از منکر در واقعیت بسیار ظریف و تخصصی است و متاسفانه بی علمی و ساده انگاری باعث این ناهنجاری وبسیاری از ناهنجاریها شده

  • سعید
    1

    دیدگاهها را خواندم، غصه ام بیشتر شد، چرا که اکثریت افرادی که زحمت نوشتن نظرشان را داشتند، بدور از تحقیق و علم به حقیقت ماجرا بوده، این خانم فاقد حجاب، خاله کودک بوده نه مادرش! و تبلیغ بی حجابی و ایجاد جنجال و ارسال فیلم به شبکه های وابسته از سالهای گذشته ماموریت اول بهائیت!!! و مهمتر اینکه بعضی روحانیون میخواهند با ژست روشنفکر مابانه جلوه کردن، خود را موجه جلوه دهند که فقط به مزاج بیگانگان خوش خواهد آمد، حضرت آقا بی حجابی را خلاف شرع دانستند. رعایت حجاب را هم شرعی و هم قانونی و لذا نه فقط دستگاه قضایی و پلیس که همه با فرمول مجلس به خواب رفتند! بلکه همه شهروندان مسئول و باید پاسخگو باشند، و مطمئناً آثارش را در در هر صورت در زندگی خودتان خواهید دید.

  • مجید
    0

    درود بر شرف این عالم
    واقعا چه قدر زیبا و با توجه به علم فقه توضیح داد نشان از سواد بالای این روحانی دارد

  • فاطمه
    1

    خودش میگه باید با علم حرف زد اما بدون دانش کافی دارد صحبت می کنند.فضای اجتماعی برای در سلامت ماندن همگان باید دارای قانون باشد و باید مردم از بی قانونی و گناه در مقابل خدا و همگان شرم و ترس داشته باشند شما می خواهید ترس از خدا و مومنین نباشد تا افتخار به گناه کنند

  • ناشناس
    1

    این آقا در حال پرونده سازی برای یک خانم بوده ، فیلم برداری از منکر با حسن نیت! کار کاملا غلط بوده کاری بدتر از منکر خانم، هدف از عکاسی از خانم نامحرم چه بوده،، کار آنقدر غلط بوده که هر کی فیلم صحنه عمومی را نشر کرده بازداشت کردند.

    نظرات شما -
    • با فاطمه الزهرا س..
      2

      اگه مشکلی نداره این اخلاقی رفتار خانم .با این وضع تو جامعه

      چرا خودش میکشه به خاطر عکس گرفتن

      اگه یه پسر بی بند وبار هم بود ازش با عشوه ناز میگزفت یه چشمک هم قاطی میکرد ابنجوری میکرد ؟


      ما هنوز قدر این روحانیت را نمیدانین

      من چند سال تو مجتمع طلاب بودم

      حقوق دکتراسون ۳ملیون و۸۰۰پارسال بود ...میدونید چقدر دارت تو راه دین سختی میکشن..


      .تو هر شغلی ادم خوب وبد هست ولی اکثریت بیایید ببینید ....

      ....من برا موفقيت طلاب وروحانیت مظلوم کشورم که بعضی مبگن میخورن. ولی بیشتر فحش وناسزا میخورن

      دعا مبکنم واز خدا مبخوام فرمانده مهدی به زودی ظهور کنه وسید علی عزیز وسربازاش کمک کنه

    • ناشناس
      0

      هر کسی وارد حوزه میشه از همون روز اول حقوق می گیره
      ولی کدوم دانشجو حقوق می گیره؟ شاید پول هم بده.
      حتی دانشجوی دکترا هم حقوق نمیگیره

  • محمدی
    0

    اگر بی حجابی رواج پیدا کرده و مسجدها کاملا خالی شدن و جوان ها بی نماز شدن و عرق خور شدن ، قطعا مقصرش شما روحانیت هستید چرا که ترویج زیبایی دین بدست شماست پس شما ندونم کاری و کم کاری کردید

  • با فاطمه الزهرا س..
    2

    سلام
    اول اینکه ایشون دادن پیامک قبض میبینن
    وعکس در کار نیست
    دوم اینکه شمایی که از اختلاس و...
    صحبت میکنید اینا هنه بر میگرده به مادر وچدر واربیت فرزند
    وفضای جامعه

    مادری که ناخن کاشته وبدون غسل ا جنابت وحیض داعم به فرزندش شیر میده غذا درست میکنه

    وقتی بیرون هست دل مردای خانواده را میلرزونه با بد حجابیش و.باعث از هم پاشیدگی خانوادگی میشه😭

    وفکر مردایی را همش درگیر میکنه شاید زن مردی به زیبایی ایشون نباشه یا ارایشی بلد نباشه مثل اون



    تعجب میکنن از این ت روحانی
    امر به معروف ونهی از منکر واجب هست واجببببببب...مثل نماز😇

    این بنده خدا که کاری نداشت 🙄

    از همه ی خواهران هم وطنم در خواست دارن عاجزانه

    قلب امام زمان عج را نرنجانید
    با یک حادثه‌ای کوچک از بین میریم. ما ابد در پیش داریم. توفیق توبه به هرکس داده نمیشه. الان ببهترین زمان هست

    بگید خدایا من برگشتم به سمتت مطمعن باش خوا بغلت میکنه وکمکت میکنه






    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      پس لطفاً آقایون هم با شلوار کردی بیان بیرون شاید یک زنی مرد خوشتیپ و خوش لباس ببینه و دلش بلرزه و بگه کاش شوهر من هم این شکلی بود

      این چه منطقیه آخه
      زن و شوهری که همو دوست دارند همه جوره همو دوست دارن اگر هم همو دوست ندارن که اون زندگی نیست

      مثلا اگر مادری یک بچه خوشگلتر از بچه خودش ببینه دلش میلرزه و میخواد بچه ش رو عوض کنه؟

  • ندا
    3

    امثال این عالم روحانی چرا فقط به این طلبه مظلوم گیر دادن برای کاری که نکرده ؛؛ متأسفانه این همه مدت زنهایی بی حجاب و بی حیا تو خیابان ظاهر چرا صدا ازشون در نمیاد هیچ کدام آن زن بی حیا رو محکوم نکردند فقط گیر دادن به طلبه بی گناه ........

  • عبدالله
    1

    این‌ خانم یک هنجارشکن اجتماعی‌بود
    اگه کار اون آقا هم خدا می‌دونه اگه ظاهرا درست نباشه
    کار این خانم خودش جرم هست.
    توی مملکت‌اسلامی زندگی می‌کنه نون و آب اینجا رو می‌خوره از امنیت اینجا استفاده می‌کنه بعد دهن‌کجی‌هم می‌کنه.
    این‌نمونه زنان خیلی حق‌الناس به گردنشونه.
    پایه‌های زندگی مردم رو سست کردن.
    ان‌شاالله که هدایت بشن.
    و‌لی در صورت ادامه‌ی عمدی بنا به احادیث
    اینان در جهنم جاودانند.

  • مجتبی شهسواری
    0

    دوستان عزیزحرف این عالم ربانی تاحدودزیادی درست است وامربه معروف ونهی ازمنکرشرایط وزمان خاص خودرامیطلبدمثلا؛اگرمیزان رای گیری وانتخابات مادرکشوربالاباشدوحضورمردم درمراسم سیاسی ومذهبی که هردوباهم هستندبالاباشدواکثریت حجاب رارعایت کنندزمینه مبارزه بابدحجابی مناسب است ومثل دیگران دئودورانت ازخانه بیرون رفتم ودرطول این دوساعت گشتن دونفردربیرون سیگارمیکشدن ویک دخترپانزده ساله تخمه میخوردکه جلوی من انرادجیب پنهان کردوبقیه مردم شان ماه مبارک رمضان وروزه خواری نکردن درملا عام راحفظ میکردندکه این مسئله مهم خودباعث نزول نعمتهای خداوندبرماودورشدن بلایاازجمع مردم شهروکشورمان است.

  • مجتبی شهسواری
    0

    دوستان عزیزاسلام برملیت ماارجعیت داردچراکه انقلاب کردن شهداوبسیاری ازکسانیکه ازدوران طاغوت برایمان خودودیانتشان استوارمانده اندبرای اجرای اسلام واحکام قران وحفظ ایین اسلامی انقلاب کردندوخون دادندوهنوزهم هستندوگرنه دوران طاغوت پهلوی باکسافت کاریهای علنی اش بوددیگرجشن ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ایرانی هم توسط خاندان پهلوی اجراشد.برای شخص من اسلام برملیتم ارجعیت دارد.

  • آرین
    0

    درود بر شرف این بزرگوار

  • حامد
    0

    واقعا زندگی برای افراد مومن داره روز به روز سخت تر میشه یه عده میان میگن چون مشکلات اقتصاد جامعه زیاده پس دین و اسلام رو ولش کن. حالا فقط حجاب مشکل شماست. واقعا یهودی ها و مسیحی ها در جنگ جهانی اول و دوم با دینشون اینطور برخورد نکردن که ما داریم امروز برخورد می‌کنیم من اسنپ کار میکنم تا یه روزی بخور نمیری بدست بیارم اونم تو رشت ولی میبینم جامعه رو که داره باطل میشه و دقیقا همه بدی ها به هم ربط داره مشروب حلال میدونن، حجاب رو مسخره میکنن، رابطه نامشروع رو تفریح برای یه لحظه، طلاق رو راحت و حق مسلم، نزول رو باعث پیشرفت، ظلم رو زرنگی، سیگار و سگ گردونی رو مدرن و در پایان هم اگه بلایی بیاد سرشون میگن چرا سر من آخه این بلا اومد خدا. خمینی کجاست؟

  • سهراب
    0

    زنده باشی حاجی ارادتمند حاج حسین سهرابی

  • احمد
    0

    شکارچی دنبال شکار بوده.ربطی به نهی از منکر بی‌حجابی نداشته.ولی طعمه دریده از آب در آمد و همه چیز خراب شد.گوشی این بابا باید خوب چک بشه

  • رحمانی همدانی
    0

    این بنده خدا هم میخواهد خودش را معروف کند ی جوری بحث میکند انگار اون بنده خدا حاج آقا ی در درمانگاه روحانی نبوده

  • احمدرستگار
    0

    آقای قائنی .سکوت وحرافی های بی معنی شما باعث شد که جامعه به فحشا کشیده شود .توجیهات شما کوبیدن روحانیت با اختلاس است .شما در جامعه نیستید .کنج‌عافیت نشستی وخبر نداری در جامعه چه میگذرد .لب فرو بند وبه معارف فکر کن .عاقبتی هم هست

  • قاسم
    0

    نه از منکر .ای خودش دار .شما رفتین مجلس عروسی .اینجا همه اریش کرد تیپ زدن .هم مردن هم زن.حتله یک روحانی بیاد جلو درب های بگه خواهر من .روسری درست کن.عمه ما دیدیم .در مجلس عروسی روحانی زیاد دید نمیشه .ولی مجلس عزای امام حسین هسته .بله آخوند میر بالای منبر ای زن ای مردم امام حسین برای دین برای حجاب شهید شد .بله اینجا جای این حرفها کمک. راهنمای هسته .وقتی بزرگان گفتن هر حرف جای هر نقطه مکانی برای اینه

  • ناشناس
    0

    یکبار با خودتون (منظورم با مذهبیهاییست که خودشان راخیلی راستین میدانند) فکر کردید چرا طرفداران پیامبر از یکنفر به میلیاردها رسیده اما طرفداران شما هروز کم تر وکم تر میشود؟ بنظر بنده ایشان با محبت قلبها راتسخیر میکرد اما شما میخواهید بزور دگنک وجریمه وبرخورد قهری دین را بر مردم حقنه کنید

  • ناشناس
    0

    دشمن دانا به ز نادان دوست.حکایت همین طلبه است.

  • ناشناس
    0

    کاملادرسته.اینهاامربمعروف نیست.اینگونه رفتاهای یعنی سرتاگردن توکون مردم کردن وکنجکاوشدن طرف فضول.میخادببیندمردم صحبانه یانهاریاشام چی خوردند.وچی براادم فضول میددبیرون

  • ناشناس
    0

    چرا نمی گویید وقتی مادری که بچه شیر ده دارد را اینگونه سمی میکنید و اعصابش را داغون میکنید که الان در خانواده اش خدا میدونه چه اوضاع و احوالی شده !!!!حق الناس است ،این آخوند باید جوابگوی این حق الناس هم در این دنیا و هم آن دنیا باشد .آقا،شما بدن یه انسان را لرزانده اید ،پس باید پاسخگو باشی،آقا شما با آبروی یک انسان بازی کرده ای پس پاسخگو باش در محضر الهی .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها