دل را محکم کن/ بسته ویژه روز نهم ماه مبارک رمضان

دل را محکم کن/ بسته ویژه روز نهم ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرفوری ؛ ماه مبارک رمضان ماه ویژه ای برای دعاست. دعـا بـه انـسـان قـدرت مـقـاومت در مـقـابـل چـالش‌هـاى زندگى را مى‌دهد. هر کس در دوران زندگى خود با حوادثى مواجه مى شـود و چـالش‌هـایـى پـیدا مى کند. دعا به انسان توانایى و قدرت مى دهد و انسان را در مـقـابـل حوادث مستحکم مى کند؛ لذا در روایت از دعا تعبیر شده است به سلاح. از نبى مکرم اسلام نـقـل شـده است که فرمود: 《أَ لَا أَدُلُّکُمْ عَلَى سِلَاحٍ یُنْجِیکُمْ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ یُدِرُّ أَرْزَاقَکُمْ》 اسلحه اى را به شما معرفى کنم که مایه ى نجات شماست ؛ 《تَدْعُونَ رَبَّکُمْ بـِاللَّیْلِ وَ النَّهَارِ فَإِنَّ سِلَاحَ الْمُؤْمِنِ الدُّعَاءُ》. در مواجهه ى با حوادث ، توجه به خـداى مـتـعال ، مثل سلاح برّنده اى در دست انسان مؤ من است. لذا در میدان جنگ ، پیغمبر مکرم اسـلام هـمـه کـارهـاى لازم را انـجـام مى داد؛ سپاه را مى آراست ، سربازان را به صف مى کـرد، امـکـانـات لازم را بـه آنـهـا مـى داد، تـوصـیـه هـاى لازم را به آنها مى کرد، اشراف فرماندهىِ خودش را اعمال مى کرد؛ اما در همان وقت هم وسط میدان زانو مى زد، دست به دعا بـلند مى کرد، تضرع مى کرد، با خداى متعال حرف مى زد و از او مى خواست. این ارتباط با خدا، دل انسان را مستحکم مى کند.

دعای روز نهم:

اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیبا مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَى مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِینَ.

ترجمه:

ای خدا مرا نصيبی کامل از رحمت واسطه خود عطا فرما و به ادله و براهين روشن خود هدايت فرما و پيشانی مرا بگير و به سوي رضا وخشنودی که جامع هر نعمت است سوق ده، به حق دوستی ومحبتت اي آرزوي مشتاقان.

در ادامه بخوانید؛

صوت جز‌ء نهم قرآن کریم با صدای مرحوم عبدالباسط

***

اوقات شرعی مراکز استان ها در ماه مبارک رمضان

***

آیا عطر زدن روزه را باطل می کند؟

***

نکات تغذیه ای بین افطار تا سحر

***

بخاطر امتحانات و کنکور می توان روزه نگرفت؟

***

۷نکته مطالعاتی برای دانش آموزان روزه دار ایام امتحانات

***

آیا روزه گرفتن برای مبتلایان به بیماری ام اس مضر است؟

***

با این نوشیدنی ها عطش خود را در ماه مبارک رمضان رفع کنید

***

خاطره امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان

***

ماه رمضان در کاظمین

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها