اختصاصی خبر فوری:

سرمایه‌گذاران خارجی در راه بازار سرمایه ایران / برجام پلی برای جذب سرمایه‌های خارجی

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: امروز به یمن امضای برجام، کشور در مسیر تعاملی سازنده با جهان قرار دارد.

سرمایه‌گذاران خارجی در راه بازار سرمایه ایران / برجام پلی برای جذب سرمایه‌های خارجی

به گزارش خبرنگار خبر فوری، چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه و نهمین نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور هم اکنون در کیش آغاز به کار کرد.

در این همایش که با حضور جمع کثیری از دولتمردان و معاونین رئیس جمهور برگزار شده است،‌ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور ، مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد، عبدالناصرهمتی رئیس کل بیمه مرکزی، شاپور محمدی،‌ معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، میرعلی‌اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی، سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه و محمدابراهیم انصاری لاری مدیر عامل منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاحیه همایش به سخنرانی در خصوص راهکارهای جذب سرمایه گذاری خارجی و تشریح ظرفیت های کشور پرداختند.

انصاری لاری در ابتدای این مراسم با اشاره به نگاه دولت به موضوع جذب سرمایه گفت: دولت تدبیر و امید با امضای برجام و علیرغم شیطنت و کارشکنی‌های خارجی ها و بدفهمی ها و انتقادات داخلی توانست با حمایت مقام معظم رهبری و حمایت ملت توانست راه درست در جذب سرمایه گذاری خارجی را انتخاب کند.

وی افزود:امروز به یمن امضای برجام، کشور در مسیر تعاملی سازنده با جهان قرار دارد. این در حالی است که جهان در آستانه آفرینش دانش‌بنیان است.

در ادامه این مراسم گرهارد شولز، مدیرکل امور سیاسی وزارت حمل و نقل و زیرساخت های دیجیتال آلمان نیز گفت: بهبود و توسعه زیرساخت در هر کشور، پایه و اساس رشد اقتصادی و رفاه مردم است؛ در این میان کشور آلمان از منظر لجستیک یک مرکز بسیار توسعه یافته به شمار می آید، بنابراین ما می دانیم که فرآینده کارآمد و قابل اعتماد تا چه حد در این حوزه حائز اهمیت است.

وی افزود: سرعت فرآیندهای لجستیکی رو به افزایش است و یکی از نمونه ها آن توسعه تجارت آنلاین است که در ایران نیز رشد سریعی داشته است. بنابراین لجستیک، یک عنصر کلیدی برای رشد و رونق اقتصادی و اشتغالزایی به شمار می آید و من آن را استخوان بندی اقتصاد ملی می نامم.

گفتنی است این رویداد با حضور ۵۷ شرکت خارجی و ۲۷۰ شرکت داخلی در قالب کیش اینوکس ۲۰۱۷ تا ۱۱ آبان در جریان خواهد بود .

همچنین در حاشیه این نمایشگاه از فردا ۹ آبان، همایش تخصصی و بین المللی همسو با محتوی این رویداد با حضور مقامات عالی رتبه داخلی و ۹۰ مهمانان بلند پایه خارجی از ۲۶ کشور برگزار می شود.

41

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها