حداقل سود سهام عدالت، 50 هزار تومان است

حداقل سود سهام عدالت، 50 هزار تومان است

با توجه به اينکه تعدادي از مشمولان سهام عدالت در دولت نهم و دهم تا 120هزار تومان سود سهام عدالت دريافت کرده‌اند، اگر اين اشخاص مبلغي بابت افزايش ارزش سهام عدالتشان واريز نکرده باشند و جزو دو دهک درآمدي پايين هم نباشند، امسال بابت سال مالي 1395تقريبا 50تا 60هزار تومان سود دريافت خواهند کرد.

به گزارش خبر فوری به نقل از آريا، زمستان سال گذشته بود که از سامانه سهام عدالت رونمايي شد. در اين سامانه مشخص شد که شرکت‌هاي سرمايه‌پذير به ازاي هر سهامدار عدالت در طي 10سال گذشته 532هزار تومان سود به حساب سازمان خصوصي سازي واريز کرده‌اند و اين سازمان اعلام کرد که اين مبالغ را به حساب دولت ريخته است.
در دولت‌هاي نهم و دهم بعضي از مشمولان سهام عدالت در يک مرحله، بعضي‌ها در دو مرحله و بعضي ديگر در سه مرحله سود سهام عدالت را دريافت کردند که رقم آن 40، 80و 120هزار تومان بوده است. البته بعضي از مشمولان سودي دريافت نکردند؛ در نتيجه صورت حساب سهام عدالت اين افراد نشان مي‌داد که دارايي آن‌ها 532هزار تومان است و افرادي که سود دريافت کرده بودند به اندازه مبلغي که به حسابشان واريز شده بود از مبلغ 532هزار تومان کسر مي‌شد. به گزارش ايسنا، در اسفند ماه سال گذشته اعلام شد که مشمولان سهام عدالت مي‌توانند تا سقف يک ميليون تومان سهام عدالت خود را افزايش دهند. بعدها تخمين زده شد افرادي که يک ميليون تومان سهام عدالت دارند و ما به التفاوت صورت حساب خود و يک ميليون تومان را تا قبل از شروع سال 1396واريز کرده‌اند حدودا 120تا 150هزار تومان سود سال مالي 1395را دريافت خواهند کرد و افراد ديگر به تناسب مقدار سهام عدالتشان و اين مبلغ سود تخميني، سود سال 1395را دريافت خواهند کرد؛ در نتيجه اگر شخصي در گذشته سه مرحله سود ( 120هزار تومان سود ) دريافت کرده و تا پايان سال 1395نيز اقدام به افزايش حساب سهام عدالت خود نکرده باشد و جزو دو دهک پاييني درآمدي جامعه نيز نباشد، دارايي‌اش 412هزار تومان است و مي‌تواند بين 50تا 62هزار تومان سود دريافت کند؛ در نتيجه حداقل سودي که يک مشمول سهام عدالت بابت سال مالي 1395مي‌تواند دريافت کند 49هزار و 400تومان ( تقريبا 50هزار تومان) خواهد بود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رسول
    0

    خدامرگم بده برشکست نشید‌ پنجاه تمن ای خاک بر سرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها