شورای تجاری روسیه و ایران: مسکو تهران را مجهز به فناوری استخراج نفت و گاز می‌کند

رئیس شورای تجاری روسیه و ایران در اتاق بازرگانی و صنایع روسیه اعلام کرد که مسکو، تهران را مجهز به فناوری استخراج نفت و گاز در مناطقی می‌کند که امکان استخراج سخت است.

شورای تجاری روسیه و ایران: مسکو تهران را مجهز به فناوری استخراج نفت و گاز می‌کند

به گزارش خبرگزاری «شانا» لوزچکو گفت: «در حال انتقال فناوری به ایران برای استخراج در مناطق سخت‌گذر هستیم که امکان استخراج سخت است، همچنین ما نیز از خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های ایرانی در روسیه بهره‌مند شده‌ایم.»

وی با اشاره به اینکه بیش از 2500 شرکت فناوری روسی تجربه قبلی همکاری با ایران را دارند، تصریح کرد: «تکمیل خط راه‌آهن رشت – آستارا، کریدور بین‌المللی ترانزیتی شمال – جنوب را فراهم می‌کند و باعث افزایش حجم تبادل تجاری در این کریدور می‌شود.»

تهران در 28 فوریه 2024 میزبان نشست کمیته مشترک روسیه و ایران برای همکاری تجاری و اقتصادی به ریاست الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و جواد اوجی، وزیر نفت ایران بود.

نواک گفت، دو طرف تعدادی از اسناد همکاری از جمله پروتکل اصلاح نقشه راه همکاری علمی و فنی در صنایع نفت و گاز را امضا کردند.

شرکت روسی ترانس‌نفت و وزارت نفت ایران، یادداشت تفاهم همکاری فناوری و اجرای پروژه‌های مشترک در زمینه همکاری در زمینه نگهداری و تعمیر خطوط لوله اصلی، اکتشاف چاه‌های نفت و توسعه مشترک امضا کردند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رابی
    0

    ما را به خیر تو امیدی نیست
    شر مرسان
    از اون سوخوهایی که قرار بود سال گذشته تحویل ایران بده چه خبر؟

  • ناشناس
    0

    متاسفانه ایران همیشه از روستا بی بته خداناباور همیشه بدترین آسیبهاراخورده روسیه ایران رامستعمره خود کرد وتمام شدمیلیاردهادلار درنیروگاه بوشهرتلف شد سوخوهاروندادبرجام رو اجازه ندادبه ایران احیاشود دریا ها روگرفت ومیلیاردهادلار در سوریه هدر رفت بجاش بازارسوریه روبه ترکیه وروسیه دادند به بارونیه است ایران بدبخت وبینار میشود روز به روز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها