سوغات کیش چیست؛ یادگاری هایی از یک سفر به یادماندنی

خرید سوغاتی، از بخش‌های جذاب و دوست‌داشتنی در هر سفری محسوب می‌شود. لذت خرید سوغاتی را در سفر به کیش در استان هرمزگان نیز نباید از دست بدهید و از بین صنایع دستی متنوع و خوراکی‌های مخصوص این منطقه، هدایایی را برای عزیزان خود تهیه کنید.

سوغات کیش چیست؛ یادگاری هایی از یک سفر به یادماندنی

 سوغات کیش، تنوع بسیار زیادی دارد و از محصولات کشاورزی و دریایی تا صنایع دستی را شامل می‌شود؛ همچنین امکان خرید پوشاک مد روز و از بهترین برندهای جهانی نیز در این جزیره وجود دارد. اگر به‌دنبال پاسخ سوال سوغات کیش چیست هستید، بهتر است با این مطلب همراه شوید.

 

لیست بهترین سوغات جزیره کیش

وقتی در مراکز خرید و فروشگاه‌های کیش پرسه می‌زنید، ممکن است هر محصولی را به‌عنوان سوغاتی کیش به شما پیشنهاد کنند؛ به همین دلیل باید پیش از سفر، با بهترین و معروف‌ترین سوغات مخصوص کیش آشنا شوید و هدیه‌ای را تهیه کنید که ویژه این جزیره باشد. اگر هنوز دغدغه این را دارید که سوغات کیش چیست، توصیه می‌شود موارد زیر را به خاطر بسپارید و در طول سفر یک یا چند مورد از آن‌ها را از فروشگاه‌های معتبر عرضه سوغات تهیه کنید.

خرما و محصولات جانبی آن

از آنجایی که شهرها و جزایر جنوبی ایران، آب‌وهوای گرمسیری دارند، بهترین شرایط برای رشد انواع درخت خرما فراهم شده است؛ علاوه بر این، کیفیت و مرغوبیت خرماهای جنوب ایران، شهرت جهانی دارند؛ بنابراین اگر به‌دنبال بهترین سوغات جزیره کیش هستید، می‌توانید خرما و محصولات جانبی مختلف آن، مانند شیره خرما و یا چیپس خرما را در لیست خرید خود قرار دهید. اگر فرصت کافی برای خرید خرمای تازه و بسیار مرغوب را دارید، پیشنهاد می‌شود سری به نخلستان‌های بی‌نظیر و جذاب کیش بزنید و انواع خرمای معمولی، رطب، خرمای خشک و همچنین خرما خارک را به‌طور مستقیم از کشاورزان تهیه کنید.

2

انواع قهوه و شکلات

یکی دیگر از بهترین سوغاتی‌های کیش که در ردیف پرطرفدارترین خوراکی‌های جهان قرار دارد، قهوه و شکلات است. از آنجایی که جزیره کیش، از مهم‌ترین مناطق آزاد تجاری در کشور شناخته می‌شود، شاهد کیفیت و تنوع بالا در محصولات فروشگاه‌هایی هستیم که به عرضه قهوه و شکلات می‌پردازند. توصیه می‌شود، به معروف‌ترین و بهترین فروشگاه قهوه و شکلات در جزیره کیش بروید و از بین این محصولات خاص، سوغاتی‌های خوشمزه‌ای خریداری کنید. برخی از بهترین محصولات برای سوغاتی عبارتنداز: قهوه سبز، قهوه ترک، نسکافه، اسپرسو، کافی میکس، کاپوچینو، شکلات‌های نوتلا، شکلات‌های کلاسنو، شکلات‌های نستله، شکلات‌های نسکوئیت، شکلات‌های الیت، شکلات‌های اتی، شکلات‌های پیاستن، شکلات‌های هلما، شکلات‌های تسیر، شکلات‌های گیلیان و شکلات‌های فراگاتا.

3

ادویه های مخصوص جنوب

بهترین پاسخی که می‌توان به سوال سوغات کیش چیه داد، این است که رنگ و طعم ادویه‌های خاص این منطقه را در هیچ کجای دنیا نمی‌توانید پیدا کنید؛ بنابراین هم برای خودتان و هم عزیزانتان، حتما ادویه‌های مخصوص جنوب که در طبخ انواع خورشت، کتلت، مرغ و ماهی استفاده می‌شود و طعم بی‌نظیری به غذا می‌بخشد را خریداری کنید. در کنار ادویه، پیشنهاد می‌شود که از کیفیت و طعم متفاوت عسل جنوب نیز غافل نشوید و آن را در لیست خریدهایی که باید در سفر به کیش انجام دهید، لحاظ کنید.

4

صنایع دستی کیش

علاوه بر خوراکی‌های متنوع کیش که می‌توانید برای خرید سوغاتی درنظر داشته باشید، باید بدانید که صنایع دستی این منطقه نیز خاص و منحصربه‌فرد هستند. صنایع دستی که در فروشگاه‌های عرضه سوغات در کیش به چشم می‌خورند، همگی هنر دست اهالی این منطقه بوده و در ساخت آن‌ها از مواد اولیه بومی جزیره استفاده شده است. انواع زیورآلات، جعبه جواهرات، مجسمه، آئینه و تابلوهایی که با صدف و مروارید تزئین شده‌اند، برای گردشگران جذاب و دوست‌داشتنی هستند. البته صنایع دستی کیش به همین موارد ختم نمی‌شود و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، محصولات مختلفی را مانند محصولات حصیری، گلیم سوزنی، کوزه‌های سفالی، پارچه‌های گلابتون‌دوزی و کوزه‌ها و ظروف میناکاری به‌عنوان سوغاتی انتخاب و خریداری کنید.

سوغات کیش از کجا بخریم؟

حال که با برخی از سوغاتی‌های جزیره کیش آشنا شدید، نوبت به خرید این محصولات خاص از فروشگاه‌ها و مراکز خرید رسیده است. مطمئنا به این فکر می‌کنید که سوغات کیش از کجا بخریم؛ برای پاسخ به این سوال، باید در قدم اول این موضوع را مشخص کنید که قرار است برای خرید سوغاتی در سفر به کیش، چقدر هزینه کنید؛ سپس می‌توانید، مراکز خرید مناسب با بودجه خود را تعیین کنید و در بین فروشگاه‌های متنوع آن‌ها به گشت‌وگذار بپردازید. اگر قصد دارید سوغاتی‌های خود را با قیمت پایین‌تر و ارزان تهیه کنید، این مراکز خرید به شما پیشنهاد می‌شود:

  • بازار چینی‌ها
  • بازار صفین عرب‌ها
  • مجتمع خرید پارس خلیج فارس

اما اگر به‌دنبال سوغاتی‌های مرغوب و باکیفیت هستید و نگران هزینه‌های خود نیستید، بهتر است رفتن به مراکز خرید لوکس و معروف کیش را در الویت قرار دهید، مانند:

  • مرکز خرید ونوس
  • مرکز خرید پانیذ
  • مرکز خرید مروارید
  • مرکز خرید صدف
  • مرکز خرید زیتون
  • مرکز خرید مریم

اگر می‌خواهید عسل و ادویه‌هایی مرغوب و خوش عطر و طعم بخرید، حتما این محصولات را از فروشگاه‌های بومی و محلی تهیه کنید. اگر بتوانید ادویه‌ها و عسل دست‌ساز را به‌صورت مستقیم از بومیان جزیره خریداری کنید، بدون شک، خرید باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای را تجربه خواهید کرد.

درباره قیمت تور کیش بیشتر بدانید

سفر با تورهای گردشگری و تفریحی به کیش، بسیار رایج و پرطرفدار است. استقبال زیاد گردشگران از همراهی با تورهای کیش، باعث برگزاری تورهای تفریحی متنوع و گسترده به این جزیره رویایی و زیبا شده است؛ به همین دلیل، دست شما برای انتخاب تور کیش با توجه به قیمت، امکانات و خدماتی که انتظار دارید، باز است. قیمت تور کیش با توجه به عوامل مختلف مانند زمان سفر (پیک سفر است یا خیر)، نوع بلیط هواپیما، سطح هتل محل اقامت، گشت شهری و دیگر خدمات جانبی، متفاوت و متغیر می‌شود.

یکی از روش های رزرو تور کیش قیمت مناسب، انتخاب هتل هایی است که امکانات خاص و ویژه و ساحل اختصاصی ندارند اما کیفیت و نوع خدمات، کاملا پاسخگوی انتظارات و نیاز شما خواهد بود. در میان هتل های اقتصادی و قیمت مناسب، هتل 3 ستاره پارس نیک، گاردنیا، آرامش، پارسیان، جام جم، آفتاب شرق و غیره را پیشنهاد می کنیم؛ بنابراین با اقامت در این هتل‌ها، هم تور کیش را با قیمت مناسبتری رزرو کرده اید و هم از اقامت خود لذت خواهید برد.

کلام پایانی

اگر در حال برنامه‌ریزی برای تفریح و گشت‌وگذار در طول سفر به کیش هستید، به‌هیچ عنوان خرید سوغات کیش را فراموش نکنید؛ چراکه در این جزیره زیبا، محصولات خوراکی و صنایع دستی خاص و منحصربه‌فردی وجود دارد که نباید فرصت خرید آن‌ها را از دست بدهید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به این سوال که بهترین سوغات کیش چیست، به‌عنوان رایج‌ترین دغدغه شما پیش از سفر به این جزیره شگفت‌انگیز، پاسخ دادیم.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها