افزایش ۳۳درصدی قیمت کتاب در یک سال

میانگین قیمت کتاب‌ها در آذرماه امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۳۳درصد رشد داشته است.

افزایش ۳۳درصدی قیمت کتاب در یک سال

بنابر آمار منتشرشده خانه کتاب و ادبیات ایران، میانگین بهای کتاب امسال یک‌میلیون و ۴۷۵هزار ریال محاسبه شده است در‌حالی‌که بهای آن سال گذشته یک‌میلیون و ۱۰۶هزار ریال بوده است.

بر اساس این گزارش، میانگین شمارگان کتاب در آذرماه سال جاری ۹۹۹ نسخه بوده و این عدد در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود یک‌هزار و ۱۰۸ عنوان بوده است که حدود ۱۰درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین آمار و درصد تغییر تعداد کتاب‌های ماه آذر ۱۴۰۲ نسبت به زمان مشابه در سال ۱۴۰۱ نیز نشان می‌دهد که بیشترین افزایش در رده‌های فلسفه و روان‌شناسی به میزان ۳۹درصد، کودک و نوجوان به میزان ۳۰درصد و بعد موضوعات کمک‌درسی و آموزشی ۱۶درصد است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسین
    0

    قابل توجه وزیر کار بیسواد
    کسی که سواد ندارد و کیلویی مدرک می‌گیرد نمیفهمد تورم ۱۰۰ درصدی را نمی‌شود بعنوان۲۰ درصد قالب کرد درضمن نویسنده محترم گرانی کتاب نسبت به سال گذشته صددرصد است نه ۳۳

  • J
    0

    اصلا مهم نیست چون شکم واجب تر از مغز است و فعلا تلاش میکنیم تا شکممان را سیر کنیم . ضمنا یک نگاه به اطراف دانشگاهها بیاندازید . اکثر کتابفروشی ها تبدیل به کافی شاپ و فست فود و ... شده اند . یعنی برای دانشجویان و آینده سازان کشور هم دیگر کتابفروشی و کتابخوانی اهمیتی ندارد . علی برکت الله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها