یک کارشناس اقتصادی:

کاهش سود اقساط نهضت ملی مسکن، مردم را جذب نمی‌کند!

کارشناس اقتصادی گفت: قشر قوی و متوسط جامعه، خواهان استفاده از طرح نهضت ملی مسکن نیستند و به همین خاطر توان بازپرداخت اقساط این طرح باید متناسب با قشر ضعیف در نظر گرفته شود.

کاهش سود اقساط نهضت ملی مسکن، مردم را جذب نمی‌کند!

هومن عمیدی اظهار کرد: کاهش ۵ درصد اقساط تسهیلات مزیتی به نسبت هزینه‌ها و مدت زمان بازپرداخت اقساط آن ایجاد نمی‌کند. 

وی افزود: بحتی اگر ۶ درصد هم اقساط را کاهش می‌دادند، متوسط ماهانه آن نیم درصد می‌شد که عدد خاصی نیست و به قدرت خرید امروز و وضعیت درآمد مردم و اقشار ضعیف فشار می‌آورد، در این صورت باید علاوه بر اینکه کاهش نرخ تسهیلات در دستور کار قرار بگیرد، مدت زمان بازپرداخت این طرح‌ هم طولانی‌تر شود تا این اقشار بتوانند اقساط را پرداخت کنند.

این کارشناس ادامه داد: اگر دوره مشارکت و بازپرداخت افزایش پیدا کند، متقاضیان بیشتر می‌شوند اما اگر به سمت کاهش برود متقاضی کمتر می‌شود، زیرا بسیاری از مردم توان پرداخت را ندارند و در این صورت خانه‌ها یا بلااستفاده می‌شوند و یا محل سوداگری می‌شوند، یعنی فرد به خاطر این که نمی‌تواند اقساط را پرداخت کند مجبور می‌شود امتیازاتش را واگذار کند و یک عده می‌آیند و امتیازات را می‌خرند و به وقتش گران‌تر می‌فروشند.

عمیدی بیان کرد: با توجه به نرخ‌هایی که اخیرا مصوب شده، بهای تمام شده‌ ساخت بسیار بالا رفته و به همین جهت احتمالا این خانه‌ها از کیفیت ساخت و امکانات کافی برخوردار نباشند.

وی اضافه کرد: مسکن بدون زیر ساخت هیچ معنایی ندارد، یعنی اگر در یک منطقه شروع به ساخت و ساز کنیم، اما به دسترسی به آب، برق، گاز و... آن منطقه توجه نداشته باشیم، عملا آن طرح حتی اگر اجرا هم شود، مورد استقبال مردم قرار نخواهد گرفت./ تیترتجارت

منبع: تیتر تجارت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    1

    احسنت بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله

  • AnqaGroup
    0

    خجالت هم خوب چیزی است اما افسوس مسئولین خدوم....

  • ناشناس
    1

    اگر عرضه کار را ندارید بدهید دست احمدی نژاد خداوند بهشت جنت را نسیبش بکند.جمعیت کثیری از مردم ایران را خانه دار کرد.دوتا ریس جمهور بعد از اون آمده حتا یک درصد هم از خانه های اون را نتوانستند بسازند.چقدر جاده ساخت چقدر کارخانه راه انداخت چندین کارخانه فولاد.خداوند خیرش بده

  • ناشناس
    0

    فقط دروغ تا کی این بیشرف بازی‌ها را ادامه
    میدید حرامزاده ها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها