پیش‌بینی جدید صرافان از قیمت ارز در بازار

نرخ دلار تا چه عددی تغییر می‌کند؟

دبیرکل جامعه صرافان ایران روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار می‌داند و می‌گوید: بدون شک ما در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت ارز مواجه خواهیم بود.

نرخ دلار تا چه عددی تغییر می‌کند؟

کارشناسان حوزه ارز از ادامه روند کاهش قیمت‌ دلار خبر می‌دهند. دبیرکل جامعه صرافان ایران روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار می‌داند و به همشهری می‌گوید: بدون شک ما در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت دلار مواجه خواهیم بود.

فرهاد رمضان با تاکید بر تاثیر مثبت اقدامات بانک مرکزی بر بازار ارز بیان می‌کند: در انتهای سال گذشته ما با نوسان قیمت ارزهای پرتقاضا مواجه بودیم اما خوشبختانه بانک مرکزی با سیاست‌گذاری‌هایی که انجام داد تلاش کرد این نوسانات را به حداقل برساند که موفق هم شد و توانست از رشد قیمت‌ها جلوگیری کند.

رمضان می‌افزاید: سیاست بانک مرکزی در زمینه حراج سکه و شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در جذب نقدینگی‌های سیال جامعه موثر بوده و این موضوع تاثیر خوبی بر کاهش التهابات و انتظارات تورمی در بازار ارز داشته است.

کاهش قیمت دلار ادامه خواهد داشت

وی در مورد وضعیت بازار ارز در روزهای آینده می‌گوید: برای ماه‌های پیش رو برآورد می‌کنیم که با روندی که بانک مرکزی در پیش گرفته است بدون شک در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت دلار مواجه خواهیم بود و با کاهش قیمت دلار، قیمت سایر ارزها هم با ریزش همراه می‌شود.

رمضان در پاسخ به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد چقدر کاهش خواهد یافت؟ بیان می‌کند: در مورد بازار غیررسمی از آنجا که یک بازار متشکل و ساختارمند نیست و قیمت در آن متاثر از انتظارات فعالان و حجم معاملات است نمی‌توان عددی تعیین کرد چون ممکن است تاثیر منفی بگذارد اما با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در پیش گرفته است می‌توان با اطمینان گفت که بدون شک بازار غیررسمی نیز با کاهش قیمت مواجه خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها