وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

محدودیت های اینترنت در سطح بین المللی برداشته شد

وزارت ارتباطات اعلام کرد: محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روز‌های گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است.

محدودیت های اینترنت در سطح بین المللی برداشته شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گزارش روزنامه خراسان با عنوان «سرگردانی کسب و کار‌های اینترنتی» در توضیحاتی اعلام کرد:

همان طور که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شنبه گذشته ۱۶ مهرماه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور به آن تاکید کرد، ایجاد محدودیت برای دو پلتفرم خارجی براساس تصمیم وزارت ارتباطات نبوده و ادامه آن نیز منوط به تصمیم مراجع امنیتی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.

وی همچنین در روز چهارشنبه ششم مهرماه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره محدودیت‌های اعمال شده برای این دو پلتفرم آمریکایی گفت: مرجع تصمیم گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست و برخی محدودیت‌ها بنا به شرایط کشور و به تشخیص مراجع ذی صلاح در کشور ایجاد شده است و برداشته شدن این محدودیت‌ها برعهده مرجعی است که محدود شدن آن را ابلاغ کرده است.

حال با توجه به این که وزیر ارتباطات در نوبت‌های مختلف درباره وضعیت محدودیت‌های دو پلتفرم اظهارنظر واحد و صریحی داشته است، اطلاق عبارت «اظهارات متناقض و مبهم» به ایشان گزارش مذکور، کمی عجیب و غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

علی‌ای‌حال؛ خوشبختانه هم اکنون همه خدمات داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است و هیچ خدمت و سرویس داخلی مختل نشده است.

ضمن اینکه محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روز‌های گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است و تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم مذکور است که تصمیم‌گیری درباره آن‌ها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد آشوب داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    0

    دروغ است!

  • ناشناس
    2

    نیاز مردم است نمی شود نبایدشایسته نیست قطع ارتباط بد جهان واتساب و اینستا مانن اکسیژن هستند برای مردم

    نظرات شما -
    • ناشناس 2
      12

      اتفاقا خیلی با محدود شدن واتساپ میگند راحت شدیم بچه دارند نفس می کشند

  • ناشناس
    1

    Play story چرا باز نمیشه

  • ناشناس
    0

    پیر مردان زیر ساختی آتیشی می‌سوزانند!!

  • ناشناس
    2

    خدا نابودتون کنه که ملتو نابود کردین😏

  • ناشناس
    0

    قوانین حاکمیتی!!!!!این قوانین هم مصوب مجلس های فرمایشی هستند که مورد قبول ملت ایران نیستند.اگه معترضان ۱۰۰ نبرهستند،چرا اینترنت و شبکه های خارجی را ۱ ماه تعطیل کرده اید،دروغگو دشمن خداست،اگر چه شما خدا را قبول ندارید بلکه بنده قدرت و ثروت هستید

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند کسانی را که ملت را در تنگنا قرار می دهند

  • سیاوش سلطان
    0

    یکی از تخصصی ترین اپلیکیشن های کاربردی play store یا همان فروشگاه نرم افزارهای گوگل است که کلاً مسدود و به روز رسانی نمی کند .!!!!
    بقیه پیشکش ، وزیر بی سواد ، سرش رو آی اس پی ها و اپراتورها و پرسنل رگلاتوری ها کلاه می گذارند 🙈😉😅🤣🤣🤣

  • ارش
    1

    هنوز که قطع است وقتی وصل میشه سرعت بسیار پایین و مرتب قطع و وصل میشه و اینستاگرام و واتساپ کار و کاسبی با آن هست

    نظرات شما -
    • بالاخره کدومش
      0

      میگن هر وقت اعتراضات تمومبشه فیترینگ رو بر میداریم
      برعس این حرف
      یعنی
      هر وقت فیسبوک و توییترو تلگرام و اینستا واتساپ
      فعال شدن یعنی همه مردم با این مسیولین موافقن
      وگرنه همچنان مردم مخالفن

  • ناشناس
    0

    دروغ دروغه باور نکنید
    این هم‌مثل اسلافش دروغ گفتن را خوب بلغور میکنه

  • ناشناس
    0

    دروغ گو، واتس اپ و اینستاگرام قبول
    ولی هنوز خیلی از پروتکل ها کار نمی کنه.
    هنوز محدودیت ها برقراره و سایت ها باز نمیشه
    چرا دروغ می گویید.

  • سیاوش سلطان
    0

    حدود بیست ۲۰ روز است به بهانه اینترنت خارجی ، اینترنت داخلی هم کلاً قطع می کنند حدوداً روزی ۲۰ ساعت قطعی!!!!!
    یا بیسواد هستند که توان تفکیک فنی ندارند ، یا مغرض اند که هدفشان خالی کردن نظام از مردم است و سوء استفاده از آب گل آلود !!!
    بعد وزیر بی سواد عنقلابی می فرماید فقط دو پلتفرم !!!
    فاتحه نع الصلوات 🪓🗿

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که بالای ۳۵ سال خدمتان حلقه بگوش در وزارت ارتباطات حضور دارند ، دولت هم غمی ندارد

  • امیرعلی
    0

    دروغ نگین. آی پی شرکت های ارائه دهنده سرویس های ابری کلادفلر و اوراکل کلاد در ایران مسدود هستند و بسیاری از شرکت ها و موسسات دنیا از این سرویس ها استفاده می کنند و هر سایتی که از این سرویس ها استفاده می کنند در ایران قابل دسترسی نیست حتی سایت های ژورنال های علمی و پژوهشی که تعدادشون اندک هم نیست. وی پی ان ها هم که مسدود هستند و عملا یعنی سایتی باز نمیشه. البته راهش تا آینده نزدیک پیدا خواهد شد. ولی نگین سایتی فیلتر نیست. فیلتر مستقیم نیست ولی با مسدود کردن آی پی شرکت هایی مثل کلادفلر و اوراکل عملا دسترسی به سایتهای دیگر را هم مسدود کردید. خلاصه دارید مردم را هل می دید سمت اینترنت ماهواره که البته شاید وارد کننده تجهیزاتش هم خودتون باشید با رانت هایی که در اختیار دارید و می خواهید کسب و کاری برای خودتون و خانواده هاتون راه بندازید.

  • ناشناس
    1

    محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روز‌های گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون با اعمال تعرفه هاو اخذ مالیات
    و کنترل های امنیتی جدید برداشته شده است.

  • خودتی
    0

    وقتی میگی مراجع ذیصلاح،!!!یعنی شما کاملا هیچ کاره هستید ،،!!!!خاک بر سر مسئولی که هیچ اختیاری ندارد ،!!!و بایست از چند نفر فراماسونر دستور بگیرد

  • شناسایی اصول
    0

    متاسفانه دروغ آفت مملکت بوده و هست...این هم یک دروغ دیگه...گوگل پلی و اپ استور قطع هست این یعنی اینترنت بین‌المللی قطع هست.. واقعا مردم رو چی فرض کردن...بچه دو ساله که گولش بزنن؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها