خرید لنت ترمز چری آریزو 5 و چری تیگو 5

لنت ترمز یکی از قطعات مصرفی خودرو است که با توجه به جایگاه آن در کنترل و تامین امنیت خودرو اهمیت زیادی دارد. وظیفه این قطعه کاهش سرعت و توقف خودرو است و در صورت وجود هر گونه آسیب به این قطعه، در ترمزگیری اختلال به وجود می‌آید.

خرید لنت ترمز چری آریزو 5 و چری تیگو 5

کارایی پایین لنت ترمز، ضررهای جبران ناپذیری به همراه دارد؛ بنابراین رسیدگی و نگهداری صحیح لنت ترمز یکی از مهم‌ترین وظایف صاحبان خودرو است. علاوه بر این هنگام خرید لنت ترمز باید به عوامل موثر بر طول عمر لنت و انواع آن دقت کرد.

 

عوامل تاثیرگذار در اتمام زودهنگام لنت ترمز

طول عمر لنت ترمزها در هر خودرو متفاوت است؛ زیرا عوامل فراوانی بر فرسایش این قطعات تاثیر می‌گذارد. علاوه بر عوامل فیزیکی، عادات رانندگی هر فرد نیز می تواند باعث اتمام زودهنگام این قطعه شود. از عوامل موثر بر فرسایش لنت ترمز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مواد اولیه به‌کار رفته در تولید لنت ترمز
  • شرایط آب و هوایی مختلف
  • اتوماتیک یا دستی بودن گیربکس خودرو
  • عادات مخرب رانندگی
  • وزن خودرو

 

نشانه‌های خرابی و اتمام لنت ترمز خودرو

رانندگان وظیفه دارند با توجه به نشانه‌های مختلف در خودرو از سلامت و کارایی لنت ترمز اطمینان حاصل کنند. زمان تعویض و اتمام لنت ترمز خودروها مشخص نیست زیرا عوامل فراوانی بر روی سایش آن تاثیر می‌گذارند؛ بنابراین صاحبان خودرو باید در بازه‌های زمانی مشخص، با مراجعه به مراکز معتبر، لنت ترمز خودرو را بررسی کنند. علاوه بر این، نشانه‌هایی نیز وجود دارد که حاکی از اتمام لنت ترمز هستند. عدم توجه به این نشانه‌ها پیامدهای جبران ناپذیری به همراه دارد. از نشانه‌های فرسایش و اتمام لنت ترمز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید صداهای ناهنجار
  • استشمام بوی سوختگی
  • روشن شدن چراغ سنسور اتمام لنت ترمز
  • کاهش کارایی و قدرت ترمزگیری
  • افزایش مدت زمان عکس‌العمل
  • ضربه زدن فرمان یا پدال خودرو
  • کنترل دشوار سرعت خودرو

 

انواع لنت ترمز موجود در بازار

به واسطه پیشرفت تکنولوژی و گسترش صنعت لنت سازی، انواع مختلفی از این قطعه به بازار عرضه شده است. مواد اولیه به‌کار رفته در هر قطعه متفاوت است که باعث شده تا هر نوع لنت ترمز ویژگی بخصوص خود را داشته باشد. مواد به‌کار رفته در ساخت لنت ترمز، شامل موارد زیر می‌شود:

  • لنت ترمز سرامیکی : لنت ترمز سرامیکی از سرامیک و فیبرهای مختلف تولید می‌شوند و در مقایسه با لنت ترمزهای دیگر، عمر مفید و کارایی بیشتری دارند. تحمل دمای بالا و بی‌صدا و بدون گرده و غبار بودن از ویژگی‌های مهم این نوع لنت است.
  • لنت ترمز متالیک : در تولید این لنت ترمزها از ترکیبات فلزی مختلف استفاده شده است. از ویژگی‌های این نوع لنت ترمز می‌توان به قدرت ترمز بالا، عمر استاندارد بالا، مقاومت در برابر حرارت و انتقال خوب گرما اشاره کرد. به دلیل فلزات به‌کار رفته در این لنت ترمز، میزان فرسایش آن بیشتر است.
  • لنت ترمز ارگانیک : این لنت ترمز شامل موادی مانند رزین، فیبر و پرکننده است که برای استفاده طولانی مدت کاربردی ندارد زیرا عمر مفید آن کم است.

 

انواع برندهای لنت ترمز برای خودرو چری آریزو 5

امروزه تنوع برند لنت ترمز موجود در بازار باعث سردرگمی افراد می‌شود و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، نمی‌توانند بهترین لنت ترمز را برای خودرو خود تهیه کنند. از برندهای مناسب برای لنت ترمز چری آریزو 5 می‌توان به برندهای های‌کیو، فریکسا، های‌تک، پارس‌لنت و ام‌اچ‌کو اشاره کرد.

 

لنت ترمز های‌کیو (Hi-Q)

لنت ترمز های‌کیو توسط شرکت کره‌ای SangSin تولید و به بازار عرضه می‌شود. در ساخت این لنت ترمز، از تکنولوژی روز دنیا و بهترین مواد اولیه استفاده شده‌است. در نتیجه به دیسک ترمز آسیب نمی‌رساند. با خرید لنت ترمز های‌کیو، در هر شرایطی بهترین ترمزگیری را خواهید داشت.

 

لنت ترمز فریکسا (Frixa)

این محصول کره‌ای یکی از باکیفیت‌ترین لنت ترمزهای موجود در بازار ایران است. عملکرد فوق العاده و ترمزگیری عالی این قطعه باعث شده است که میان مردم محبوبیت زیادی را به دست آورد. از ویژگی‌های لنت ترمز چری آریزو 5 برند فریکسا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حداقل آسیب به دیسک چرخ
  • عدم استفاده از مواد سرطان‌زا مانند آزبست
  • عدم تولید صدا و لرزش در خودرو
  • عکس العمل سریع
  • دارای قدرت ترمزگیری بالا

 

لنت ترمز های تک (Hi-Tec)

برند کره‌ای های‌تک یکی از برندهای معروف است که توسط شرکت دانگ‌وو در کره جنوبی تولید می‌شود. از ویژگی‌های مثبت این لنت ترمز می توان به قدرت عالی هنگام ترمز گرفتن، سازگاری با محیط زیست، عدم تولید صداهای آزاردهنده و ناهنجار و استقامت در برابر افزایش دما اشاره کرد.

 

لنت ترمز MHCO

برند ام اچ کو یکی دیگر از برندهای معتبر در تولید لنت ترمز است. قطعات تولیدی این برند برای خودورهای چری آریزو 5 مدل‌های 1395 تاکنون مناسب است. حداقل سایش دیسک چرخ، ترمزگیری نرم و قوی و عدم استفاده از مواد سرطان‌زا از جمله عواملی هستند که باعث کارایی بیشتر این نوع لنت ترمز می‌شود.

Screenshot_20220622_122625

برندهای لنت ترمز چری تیگو 5 در بازار

از برندهای معتبر تولید کننده لنت ترمز خودرو چری تیگو 5 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

لنت ترمز بلو (Blue)

لنت ترمز blue یکی از برندهای معتبر تولیدی کشور چین بوده که دارای تاییدیه سازمان استاندارد ایران است. از ویژگی‌های بارز این لنت ترمز می توان به طول عمر استاندارد بالا، عدم تولید گرد و غبار، سازگاری با محیط زیست، عملکرد عالی در ترمزگیری و عدم تولید صدا اشاره کرد.

 

پارس لنت (Pars Lent)

لنت ترمز چری تیگو 5  تولیدی برند پارس لنت، یکی از باکیفیت‌ترین محصولات ساخت ایران است. این لنت ترمزها دارای چهار پد ترمز هستند که برای تمامی مدل‌های خودرو چری تیگو 5 کاربرد دارند. عدم خوردگی دیسک چرخ، مقاومت بالا در شرایط آب و هوایی مختلف، ترمزگیری سریع، فرمولاسیون جدید و عمر مفید زیاد از ویژگی‌های منحصر به فرد این لنت ترمز‌ها هستند.

 

خرید لنت ترمز با کیفیت از مراکز معتبر

اولین قدم در خرید و تعویض لنت ترمز خودرو، کسب اطلاعات ضروری در این زمینه است. پس از آشنایی کامل با انواع لنت ترمز و برندهای معتبر و مناسب خودرو خود، نوبت به خرید می‌رسد. برای خرید یک لنت ترمز با کیفیت، باید به مراکز معتبر مانند فروشگاه lent.ir مراجعه کنید. این فروشگاه یکی از معتبرترین مراکز در فروش و عرضه لنت ترمزهای وارداتی و ایرانی بوده که در صورت نیاز مشتریان، برای خرید بهتر به آن‌ها مشاوره‌های رایگان نیز می‌دهد. با خرید لنت ترمز از این فروشگاه، از گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی لنت ترمز خود اطمینان حاصل کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها