مزایای خرید نهال گردو و کاشت آن؟

با کمی تحقیق خواهید فهمید که قیمت نهال گردو در مقایسه با انواع ارقام میوه بسیار مقرون به صرفه است.

مزایای خرید نهال گردو و کاشت آن؟

کشاورزی و باغبانی مانند همه مشاغل برای رفع نیازهای انسان و کسب درآمد طراحی شده است.کشاورز در بیشتر ایام سال سخت کار می کند تا محصولات باکیفیت را برای بقیه سال تولید و به فروش برساند. اما آیا کشاورز می تواند درآمد بیشتری داشته باشد؟ به عبارت دیگر برای سودآوری و بازدهی بهتر است چه نهالی را بخریم و بکاریم؟

چرا برای سودآوری بیشتر نهال گردو را انتخاب کنید؟

قیمت نهال گردو:

با کمی تحقیق خواهید فهمید که قیمت نهال گردو در مقایسه با انواع ارقام میوه بسیار مقرون به صرفه است.

نهال گردو مقاوم به سرما:

نهال گردو نیز به نوبه خود مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و کم آبی از خود نشان می دهد که به این معنی است که احتمال از بین رفتن جوانه ها و عملکرد کم در دوره یخبندان های دیررس بهاره به حداقل می رسد.

رسیدگی و مراقب نهال گردو:

رسیدگی و مراقب زیاد در نهال گردو حداقل است بدین صورت که نیاز چندانی به مراقب های زیاد ندارد ، یعنی نیازمند سمپاشی و کوددهی زیاد ندارد. نهال گردو به مقدار کمی آب نیاز دارد. آبیاری نهال ها را می توان در زمستان متوقف کرد.

بازار خوب گردو:

میوه گردو به روش های مختلفی به فروش می رسد که به این معنی است که بازار بسیار خوبی برای فروش میوه و سایر بخش ها وجود دارد.

قابل کاشت در سراسر کشور:

اکثر نقاط کشور ما دارای آب و هوای کوهستانی با زمستان های سرد است و نهال های میوه کمتر این دما را تحمل می کنند. این در حالی است که گردو مقاومت سرمایی بالایی دارد و در اکثر نقاط کشور قابل کشت است و برداشت خوبی هم دارد، بنابراین احداث باغ گردو نیاز به هزینه اضافی ندارد و بسیار اقتصادی ست.

photo_2022-02-27_20-03-33

انتخاب بهترین نهال گردو برای کاشت؟

قبل از کاشت نهال گردو باید اطلاعات لازم را در مورد باغ خود و نهالی که می خواهیم بکاریم به دست آوریم و پس از آن این موارد را با هم مقایسه کنیم.

2 نکته مهم که قبل از خرید نهال گردو باید در نظر بگیرید:

ارتفاع این نهال از سطح دریا

مقاومت نهال گردو به سرما

در ادامه تمامی موارد را بررسی خواهیم کرد.

ارتفاع این نهال از سطح دریا:

هر ارتفاع شامل اقلیم و میزان رطوبت و شرایط خاص است. و ارقام مختلف نهال گردو اغلب در ارتفاع معینی از سطح دریا به خوبی رشد می کنند و خوشبختانه این ارتفاع برای اکثر درختان تعیین شده است لذا قبل از کاشت نهال گردو ارتفاع باغ را از سطح دریا تخمین زده و با نهال های استاندارد مقایسه کنید. و از این طریق می توانید بهترین گردو را برای کاشت انتخاب کنید.

مقاومت نهال گردو به سرما:

این موقعیت باید از چند جهت بررسی شود. به طور کلی مقاومت نهال گردو به سرما به معنی درجه تحمل سرما و گرما نهال گردو است. نهال گردو مقاومت بسیار خوبی به سرما دارد اما برای افزایش تحمل سرما باید نهال ها را قبل از کاشت در یک دوره سرد مخصوص قرار داد که معمولاً توسط نهالستان (می توانید از مشاوران نهالستان بپرسید) پس از این مدت تحمل سرمای گیاه درخت به شدت افزایش می یابد، نکته بعدی زمان گلدهی نهال ها است، نهال ها دیر و زود شکوفا می شوند. نهالهای زودگل معمولاً از اوایل فروردین یا زودتر شروع به گلدهی می کنند، بنابراین اگر باغ شما دارای یخبندان دیررس بهاره باشد، همه گلها می میرند و می سوزند که این امر تأثیر زیادی در کاهش محصول درختان دارد، بنابراین اگر باغ در محل باشد به دلیل امکان در شرایط اضطراری باید از ارقام دیرگل در سرماهای بهاره استفاده شود.

لازم به ذکر است که هر چه عملکرد نهال بیشتر باشد باغدار درآمد بیشتری دارد.

معرفی 4 رقم پرفروش و پرطرفدار نهال در کشور:

نهال گردو ژنوتیپ برتر

نهال گردو چندلر

نهال گردو فرنور

نهال گردو تویسرکان.

زندگی اقتصادی گردو:

ماندگاری نهال گردو زمانی است که درخت به حداکثر عملکرد و بازدهی خود می رسد. گردو معمولاً در سال دوم یا سوم شروع به میوه دادن می کند. و با نزدیک شدن به بلوغ، بهره وری او به اوج می رسد. درختان گردو عمر طولانی دارند، اطلاعات مربوط به هر رقم گردو را می توانید در سایت نهالستان طبیعت سبز مطالعه کنید.

حرف آخر:

باید گفت که گردو میوه ای بسیار غنی است. از گردو برای تهیه غذا و شیرینی، سر سفره صبحانه یا تزئین غذاها استفاده می شود. بیشترین مصرف گردو در مغزها یافت می شود. گردو به دلیل خواص درمانی و پیشگیرانه در رژیم غذایی اکثر افراد یافت می شود. مصرف روزانه 2 تا 3 عدد گردو می تواند خطر ابتلا به بیماری را کاهش دهد، از طرفی گردو ظرفیت ذخیره سازی بسیار بالایی دارد. گردو خشک می تواند برای مدت طولانی سالم بماند.

photo_2022-02-27_20-03-34

نحوه خرید و ارسال نهال به سراسر کشور:

نهالستان طبیعت سبز با مدیریت برادران محرمی با سال ها سابقه و تجربه ، یکی از نهالستان های قدیمی و معتبر در زمینه تولید و فروش نهال گردو با استفاده از بهترین و مدرن ترین روش ها در کشور می باشد. این نهالستان دارای کلیه مجوزهای رسمی و معتبر جهاد کشاورزی و همچنین شناسنامه می باشد و قادر است انواع گردو را با کیفیت بالا و در سطح وسیع در اختیار باغداران با بهترین قیمت قرار دهد. برای خرید نهال گردو مرغوب با مشاورین ما در نهال سبز برای دریافت بهترین نهال گردو با گارانتی و تضمین سلامت و اصالت نهال تماس بگیرید.

*** قابل ذکر است این نهالستان ارقام نهال های دیگر اعم از: خرید نهال هلو ، خرید نهال انجیر ، خرید نهال خرمالو ، خرید نهال گیلاس ، خرید نهال بادام ، خرید نهال توت ، خرید نهال آلو ، خرید نهال انگور ، خرید نهال گلابی ، خرید نهال پسته ، خرید نهال آلبالو ، خرید نهال گردو ، خرید نهال به ، خرید نهال زردالو ، خرید نهال سیب ، خرید نهال شلیل و ... را نیز تولید و به صورت گسترده عرضه مینماید که میتوانید جهت خرید با ما در تماس باشید ***

شماره تماس: 09143814688 - 09143819321

واتساپ ثبت سفارش: 09330909066

برای اطلاعات بیشتر در زمینه خرید نهال گردو به سایت nahalsabz.com مراجعه کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها