احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در سیستان وبلوچستان

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعدوبرق و تندباد لحظه ای از فردا در جنوب و نواحی مرکزی استان موجب آبگرفتگی معابر می شود.

احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در سیستان وبلوچستان

علی ملاشاهی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از فردا در جنوب سیستان و بلوچستان و نواحی مرکزی استان رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعدوبرق و تندباد لحظه ای موجب آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی می شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: طی این مدت در شمال استان و دیگر مناطق سیستان و بلوچستان نیز انتظار رگبار ملایم تا متوسط گاهی همراه با رعدوبرق را داریم.

وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه در زاهدان و سایر نقاط مرکزی استان وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید به ویژه در جاده های مواصلاتی به سمت بم خواهد شد.

ملاشاهی گفت: همچنین از بعدازظهر دوشنبه تا روز چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد به شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید علاوه بر ایجاد پدیده گرد و خاک موجب کاهش ۸ تا ۱۲ درجه ای دما می شود.

وی با تاکید بر اینکه طی این مدت باید تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی براثر سرما اندیشیده شود، تصریح کرد: از اواخر وقت امروزتا اواخر وقت سه شنبه به سبب وزش باد شدید و فعالیت سامانه بارشی دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه طی این مدت ارتفاع موج دریای عمان به حدود ۱.۵ تا ۲.۵ متر خواهد رسید، بیان داشت: همچنین در روزهای یکشنبه و دوشنبه در غرب سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین باران، رعدوبرق و وزش تند باد لحظه ای خواهیم داشت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها