صادرات کالا از گمرک خراسان شمالی ۵۸ درصد کاهش یافت

مدیرکل گمرک خراسان شمالی از کاهش ۵۸ درصدی ارزش دلاری صادرات کالا از استان در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

صادرات کالا از گمرک خراسان شمالی ۵۸ درصد کاهش یافت

جواد جعفری اظهار کرد: با توجه به مشکلات مختلف در ۶ماه نخست امسال، صادرات از خراسان شمالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی ۵۶ درصد و به لحاظ ارزش دلاری نیز ۵۸ درصد کاهش داشته است.

جعفری افزود: در این مدت، ۶۱ هزار و ۲۳۵ تن کالا به ارزش ۱۶ میلیون و ۸۴۸ هزار و ۳۹۲ دلار از طریق گمرک خراسان شمالی صادر شده است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهایی همچون کود اوره، پودر کریستال ملامین، مقاطع فولادی، انواع پلاستیک، مبلمان چوبی، رب گوجه‌فرنگی، سیمان، ماکارانی، فوم پلی استارین و غیره از خراسان شمالی به کشورهای ترکمنستان، ترکیه و افغانستان و سایر کشور صادرشده است.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی بیان کرد: همچنین طی این مدت توسط گمرک خراسان شمالی، دو هزار و ۵۸۵تن کالا به ارزش ۱۰میلیون و ۶۳ هزار و ۲۴۱ دلار وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۶ درصد کاهش و از لحاظ ارزش دلاری ۵۷ درصد رشد داشته است.

جعفری اغلب کالای وارداتی به خراسان شمالی را شامل برنج، فروم کروم، ماشین آلات، چراغ شیلنگی و سایر مصنوعات از کشورهای چین، پاکستان، ترکیه، روسیه و غیره بیان کرد.

وی گفت: خراسان شمالی با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های ریلی، صنایع تبدیلی و همچنین باوجود تحریم‌ها و شرایط موجود توانسته به بیش از ۲۸ کشور جهان، مبادلات صادرات و واردات کالا داشته باشد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها