پروژه‌های منابع طبیعی همدان به ارزش ۳ هزار و ۷۹۴ میلیون ریال افتتاح می‌شود

پروژه‌های منابع طبیعی همدان به ارزش ۳ هزار و ۷۹۴ میلیون ریال افتتاح می‌شود

محمدرضا همتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از افتتاح چند پروژه عمرانی در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: بیش از چندین پروژه عمرانی که در حفظ منابع طبیعی و توسعه پایدار تأثیرگذار هستند توسط این اداره کل در حال اجراست که عمده این پروژه‌ها شامل عملیات بیولوژیکی، عملیات مکانیکی و مدیریتی است.

همتی عملیات مکانیکی قابل افتتاح این اداره کل را شامل 749 مترمکعب عملیات سنگی گابیونی، 1150متر مکعب عملیات سنگی ملاتی و 428مترمکعب عملیات بندخشکه چین برشمرد و افزود: اجرای عملیات بیولوژیکی نیز شامل 31 هکتار بذرکاری، 111هکتار کپه‌کاری111هکتار و 35 هکتار علوفه کاری است.

وی همچنین افزود: عملیات مدیریتی حفاظت و قرق مراتع قابل افتتاح در دهه فجر 216 هکتار و گشت و مراقبت از عرصه‌های منابع طبیعی بیش از 900هزارهکتار و انجام پروژه بیابان‌زدایی بیش از 85 هکتار است.

مدیرکل منابع طبیعی استان بیان کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه‌ها بیش 3 هزار و 794 میلیون ریال است که از محل بودجه ملی و استانی و جلب مشارکت‌های مردمی (خیرین آبخیزداری) تأمین و هزینه شده است.

همتی هدف از اجرای این طرح‌ها و پروژه‌ها را حفظ منابع پایه آب‌وخاک، توسعه اقتصادی، اجتماعی و رونق‌بخش کشاورزی استان عنوان کرد و افزود: پروژه‌های مذکور در شهرستان‌های همدان، رزن، نهاوند و فامنین اجرا شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها