تفاوت آلودگی هوا در اهواز و دیگر کلانشهرها

در هفته های اخیر برخی کلانشهرهای کشور با مساله آلودگی هوا مواجه شدند.

تفاوت آلودگی هوا در اهواز و دیگر کلانشهرها

بنا به اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، جنس آلودگی هوای کلانشهر اهواز در مقایسه با شهرهایی مانند اصفهان تاحدودی متفاوت بوده است.

گرچه عمده ترین دلیل آلودگی هوا در اصفهان، فعالیت صنایع آلاینده اعلام شده اما بررسی های سازمان حفاظت محیط زیست نشان می دهد در شهر اهواز از میان صنایع، فقط مجموعه نفت بواسطه فلرهای نفتی در آلودگی هوا تاثیر داشته و شرکت هایی چون فولاد خوزستان در سالهای اخیر با اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مستمر، گامهایی خوبی در زمینه کاهش آلودگی هوا برداشته اند.

بجز فلرهای نفتی، عمده ترین عوامل دیگر روزهای ناسالم اهواز را عوامل غیرصنعتی رقم زده است که بطور مشخص آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم و آتش زدن مزارع کشاورزی توسط کشاورزان برای آماده سازی اراضی و... از آن جمله اند.

از همین روی توجه سازمان حفاظت محیط زیست و متولیان امر در دولت می بایست به رفع این مشکلات معطوف شود و همزمان با اقدامات موثر برای کاهش آلاینده های هوا، با افزایش سرانه فضای سبز، درختکاری و ایفای مسئولیت های اجتماعی توسط شرکتها و صنایع و پیش بینی اعتبارات مشخص در بودجه های سنواتی دولت، تقویت حمل و نقل عمومی و... پیامدهای آلودگی هوا کاهش یابند.

همچنین لازم است تا آندسته از شرکتها و صنایعی که با اقدامات لازم، روند کاهش آلایندگی را بطور موثری به پیش برده اند از سوی دستگاههای مسئول مورد تقدیر قرار گیرند و دیگر صنایع ملزم به انجام مسئولیت‌های قانونی خود در این زمینه ها بشوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • شاکر
    0

    اول زمینها کشاورزی خیلی وقته ک زیر کشت رفتن واین الودگی همشاز شرکت های نفتی هست ولاغیر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها