تخریب مدیرعامل لوله سازی اهواز با چاشنی دروغ پردازی و سرپوش نهادن بر فاجعه مدیریتی گذشته/ احمدی اسیر غوغاسالاری اخیر نخواهد شد

در این نوشتار به برخی اقدامات سازنده مدیریت جدید شرکت می پردازیم تا افکار عمومی از عملکرد تحولی، جهادی و انقلابی برای بهبود و تغییر شرایط در عرصه صنعت و اقتصاد مطلع شوند.

تخریب مدیرعامل لوله سازی اهواز با چاشنی دروغ پردازی و سرپوش نهادن بر فاجعه مدیریتی گذشته/ احمدی اسیر غوغاسالاری اخیر نخواهد شد

شهید استاد مطهری در کتاب حق و باطل جملاتی به این مضمون نوشته است: از کودکی همیشه این سوال برایم مطرح بود که چرا قطار تا وقتی ایستاده است کسی به او سنگ نمی زند.اما وقتی قطار به راه افتاد سنگباران می شود. این معما برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم، دیدم این‌ قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هر کسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن‌ است مورد احترام است. تا ساکت است مورد تعظیم و تبجیل است.

اما همین که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمی‌ کند، بلکه‌ سنگ است که بطرف او پرتاب می شود و...

حکایت برخی از کانال های اجاره ای در تخریب اخیر  مدیر عامل لوله سازی اهواز و انتشار برخی مطالب سطحی و خلاف واقع را باید در این فراز از کتاب حق و باطل استاد شهید مطهری جستجو کرد.

حال خوش این روزها خانواده بزرگ  شر‌کت لوله سازی اهواز که بازتاب ملموس از اقدامات سازنده و مفید سه ماه اخیر در شرکت لوله سازی اهواز ارزیابی می شود بر مذاق برخی افرادی که منافع کذایی شان از جیب بیت المال و کارگران زحمتکش شرکت کوتاه شده خوش نیامده است و با انتشار مطالب خلاف واقع قصد دارند در شرایطی که خوزستان ما به آرامش و همدلی همه اقوام و اقشار آن در جهت رفع عقب ماندگی ها دارد  با گل آلود کردن آب، ماهی خود را صید کنند.

عملکرد  سه ماه اخیر مدیریت شرکت لوله سازی اهواز در راستای اصلاح ساختار مدیریتی و نجات آن از افول سازمانی و تنزل روزافزون،  چنان برخی از وابستگان به مدیریت فشل قبلی را خشمگین کرده است که بسان غریق که به هر خس و خاشاک برای نجات خود آویزان می شوند دست به دامان برخی کانال های بدون مجوز و غیرحرفه ای شده اند تا بلکه بتوانند با انتشار شبنامه های الکترونیکی از این نمد کلاهی برای خود ببافند.

تلاش در جهت تخریب سازمان یافته اقدامات سازنده و بی سابقه مدیریت شرکت لوله سازی اهواز  و وارونه جلوه دادن نقاط قوت به نقاط ضعف، حکایت از تلاشی ناکام در جهت پوشش ایرادات و مشکلات سابق و تحت الشعاع قرار دادن حرکت رو به جلوی امروز شرکت تلقی می شود.

در این نوشتار به برخی اقدامات سازنده مدیریت جدید شرکت می پردازیم تا افکار عمومی از عملکرد  تحولی، جهادی و انقلابی برای بهبود و تغییر شرایط در عرصه صنعت و اقتصاد مطلع شوند.

۱. حضور شبانه روزی مدیر عامل در شرکت و دیدار چهره به چهره و رو درو با همه سطوح کارکنان شرکت و ارتباط مستقیم با آنان از طریق شبکه های اجتماعی ، این دیدارها هر هفته روزهای ۲شنبه برقرار می‌شود و کارکنان برای نخستین بار این امکان را دارند که مسائل و دغدغه‌های خود را با  مدیرعامل به صورت مستقیم در میان بگذارند.

۲.اجرای قانون معطل شده ی تبدیل وضعیت ایثارگران و نیروهای حراست ؛ آغاز تبدیل وضعیتی پرسنلی که با بیش از ۲۰ سال سابقه هنوز نیروی پیمانکاری شرکت بوده اند در جهت عدالت و رفع تبعیض و پرداخت عادلانه حقوق و دستمزد همه کارکنان

۳.  اجرای بیمه تکمیلی با پوشش بدون سقف که به گفته معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اقدامی بی سابقه بوده و می بایست  الگوی  دیگر شرکت ها و صنایع معظم  استان قرار گیرد. معاون استاندار در مراسم رونمایی  این طرح عنوان کرده بود : این طرح را حتما در کمیسیون کارگری بررسی، مصوب و به سایر شرکت‌ها ابلاغ خواهیم کرد که از شرکت لوله سازی اهواز الگوبرداری کنند. در حوزه‌های کارگری، صنعتی و اقتصادی چنین پوشش‌هایی بسیار ضرورت دارند. این بسته‌های حمایتی باعث افزایش امید به زندگی و در آرامش روحی افراد نیز تاثیر به سزایی دارند.

حال زیر سوال بردن این اقدام بی سابقه در جهت صیانت از حقوق کارگران است یا در راستای خط دشمن در جهت ناامیدی و التهاب در میان جهادگران عرصه تولید در سال رشد تولید شمرده می شود سوالی است که باید نهادهای ذی ربط را نسبت به  راقم سطوری که سعی در سیاه نمایی از این اقدام شایسته حساس کند .

۴.مشارکت شرکت لوله سازی در تحقق وعده دولت در اجرای پروژه خط تقویت فشار گاز تربت جام.

شرکت لوله سازی اهواز با هدف  به عنوان بازوی اجرایی وزارت نفت؛ تولید و پوشش FBE  و حمل لوله های این پروژه را با تمام توان و ظرفیت خود در اولویت کاری قرارداد و بنا به شرایطِ اضطراری برایِ گازرسانی به هم‌میهنان در شمال شرق کشور، پروژه‌ی 65 کیلومتریِ لوله‌های 16 اینچ به ضخامتِ 250/. و استانداردِ IGS x52 به کار خود پایان داد، این پروژه برای گازرسانی به هموطنانمان در استان خراسان شمالی که با مشکلِ گاز در فصل زمستان مواجه بودند انجام شده که شرکت لوله سازی اهواز در راستای تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی، این پروژه را بالاتر از راندمان به اتمام رساند.

۵. تمرکز بر افزایش سبد محصول و راه‌اندازی و احیای مجددِ کارخانه‌ی تولید لوله‌های آب به روش اسپیرال بود که پس از چهار سال و نیم این خط واردِ مدار تولید شد.

از جمله پیامدهای مثبتِ راه‌اندازیِ مجددِ کارخانه‌ی اسپیرال می‌توان به افزایش تولید و سبدمحصولات و درآمدزایی برای شرکت، پایداریِ شغل و کاهشِ بیکاری، افزایش رقابت در بازار، افزایش فرصت‌های صادراتی و درآمد ارزی، توسعه صنعت و اقتصاد منطقه، و در نهایت افزایش سطح زندگی جامعه‌‌ی لوله سازی اهواز اشاره کرد.احیای کارخانه اسپیرال با هدف حفظ اشتغال و تحقق سودآوری شرکت لوله سازی اهواز در دوره جدید مدیریت این شرکت برابر با برنامه توسعه محور صندوق بازنشستگی کشوری و هلدینگ صبا انرژی در راستای استفاده بهینه از اموال بازنشستگان، پس از چهار ونیم سال وقفه انجام شده است.

۶.همزمان با راه اندازی مجدد کارخانه اسپیرال ؛ پایان پروژه شهدای اروند به منظور تولید لوله های به قطر ۶۳ اینچ و ضخامت ۱۲ میلی‌متر با گرید ST ۳۷ و استاندارد AWWAC ۲۰۰ در شرکت لوله سازی اهواز ‌رقم خورد .

۷. فراهم شدن زمینه لازم برای حضور شرکت لوله سازی اهواز در بازارهای صادراتی و توانمندی لازم برای مشارکت در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی.

۸.  برگزاری همایش  راه‌پیمایی خانوادگی و جشن و شادی با حضورِ چشمگیر  خانواده‌های کارکنان در محلِ شرکت لوله سازیِ اهواز و تجلیل از مقام شامخ شهدا و امام شهدا در ادامه سیاست های حمایتی مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز در جهت  همراه کردن خانواده در جهت ارتقای انگیزه و همدلی خانواده بزرگ لوله سازی اهواز

۹. چینش انتصابات جدید مدیران از میان همه اقوام بزرگ عرب ؛ لر و میانه استان در عین لحاظ کردن تخصص و تجربه لازم در این مدت کوتاه سه ماهه و لستفاده از ظرفیت های همه اقوام به خصوص برداران شایسته عرب و دیگر اقوام در مناصب کلیدی.

۱۰.میزبانی از زوار اربعین حسینی در موکب صندوق بازنشستگی کشوری در مسیرِ میعادگاه حسینیِ مرزِ چذابه ؛ به پیشنهاد مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز امسال سه قطعه زمین به مساحتِ 1 هزار مترمربع در قالب موکب برای اسکان آقایان و خانم‌های زائرِ حسینی باهدفِ پذیرایی و میزبانی برای اسکان، استراحت به همراه تجهیزاتِ استحمام و سرویس بهداشتی و... را راه‌اندازی کرد.

به نظر می رسد  انتشار اینگونه مطالب شائبه‌ برانگیز و شتابزده  نمی تواند در عزم جدی و همدلی بی مثال مجموعه خانواده بزرگ لوله سازی اهواز برای رسیدن به قله پیشرفت؛ توسعه متوازن و رشد تولید و لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور انقلابی به عنوان یک تکلیف الهی خللی ایجاد کند. 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها