جلسه شورای اسلامی شهرستان اهواز و مسئولان جهاد کشاورزی خوزستان

جلسه شورای اسلامی شهرستان اهواز به ریاست مهندس نادر زرگانی، رئیس شورای شهرستان اهواز و با حضور مسئولان جهاد کشاورزی خوزستان و اعضای این شورا برگزار شد.

جلسه شورای  اسلامی شهرستان اهواز و مسئولان جهاد کشاورزی خوزستان

در ابتدا جلسه مهندس نادرزرگانی با انتقاد از معضلات ایجاد شده در تاریخ نهاده های کشاورزی گفت:  طبیعتا مشکلاتی که در سال‌های گذشته بوده و آمار نواقص در اختیار  مراکز خدمات کشاورزی می‌باشد نباید در سال‌های آتی تکرارشود. 

رییس شورای شهرستان اهواز بیان داشت: مراکز جهاد کشاورزی موظف است اطلاعات صحیح  و دقیق به جهاد کشاورزی ارائه بدهد که آمار کشت در اختیار  مرکز استان ‌وکشور  قرار گیرد.

زرگانی افزود : نهادهای دامی هم در بخش ها بسیار ناچیز  توزیع  می‌شود. خاصتأ درمناطق دیمی  و در بخش غیزانیه دامداران ما به علت خشکسالی و برای خرید علوفه نصف دام‌های خود را به فروش می رسانند  و علوفه را تامین می‌کنند.

رئیس شورای شهرستان اهواز یادآور شد : برخی دامداران   هم کامل دام‌های خود رافروخته اند‌.

زرگانی اضافه کرد :  اگر واقعأ در سال‌های خشکسالی وزارت جهاد از دامداران حمایت  می‌کنند  امروز بزرگ‌ترین دامداران را در بخش غیزانیه شاهد بودیم. 

در ادامه مهندس سعید مراونه عضوشورای شهرستان ‌واستان اظهار  داشت :  تامین سوخت برای کشاورزان درفصل کشت کفاف نمی کند و نیاز به اضافه کردن دارد.

وی در پایان خواستار تعین ‌وتکلیف حق آب بها از زهکشی‌های کشاورزی طرح کوثر  شد.

مهندس الهایی نایب ریس شورای شهرستان اهواز نیز در این جلسه گفت : هزینه خسارت عدم کشت تابستانه ۱۴۰۱ تاکنون پرداخت نشده است.

مهندس جعفرمجدمی ریس شورای بخش غیزانیه هم گفت:  دربخش غیزانیه تقریبا ۳۵۰۰۰ هکتار زمین تحت کشت هست اما آمار که در مرکز خدمات اعلام کرده اند  تنها  ۷۰۰۰ هکتار می‌باشد.

 

در ادامه  حاضرین در جلسه ضمن تشکر از مهندس نادرزرگانی رئیس شورای اسلامی شهرستان اهواز بابت پیگیری های وی در راستای حل مشکلات مردم استان گفت :  تمام مشکلات مطرح شده  قابل پیگیری می باشد وهمکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی برای توزیع نهادها طبق آمار ها وقرا‌دادها در سامانه انجام  می‌شود.  

در ادامه مصوبات جلسه بدین شرح است :

۱-هر سه ماه جلسه شورای شهرستان و ‌جهاد برای پیگیری ‌هماهنگی مشکلات کشاورزی

۲-پیگیری توزیع نهادها کشاورزی کود وگندم در زمان مناسب 

۳-پیگیری توزبع نهادهای دامی به موقع وبه ویژه مناطق دیمی 

۴-پیگیری تامین سوخت بیشتر برای بهره برداران بخش کشاورزی 

۵-پیگیری هزینه  پرداخت عدم کشت تابستانه ۱۴۰۱

۶-پیگیری موضوع آب بهاء کشت های فصلی ‌و دائمی

۷-پیگیری موضوع هزینه حق آبه زهکش در طرح کوثر

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها