امام جمعه ایلام:

بسیاری از روستاهای ایلام مشکل آب شرب دارند/ رسیدن ریل قطار به ایلام سرعت بگیرد

امام جمعه ایلام گفت: نیازمند تلاش بیشتر و جهادی برای جذب اعتبارات برای تکمیل و بهره برداری از راه آهن در استان هستیم تا منجر به انتقال سریع‌تر زوار اربعین و صادرات کالا به عراق شود.

بسیاری از روستاهای ایلام مشکل آب شرب دارند/ رسیدن ریل قطار به ایلام سرعت بگیرد

حجت‌الاسلام «الله‌نور کریمی‌تبار» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت جهاد تبیین ، اظهار کرد: جهاد تبیین فریضه‌ای قطعی و فوری است و همه افراد باید نسبت به تحریف دشمن ساکت نباشند و با عمل به جهاد تبیین به عنوان یک واجب فوری جلوی حربه دشمن بایستند.

وی با بیان اینکه دشمن بسیاری از مرزهای عقاید را فتح کرده و باید از این عقاید و افکار اسلامی و در مقابل هجوم دشمن دفاع کنیم، گفت: باید در جهاد تبیین به تکلیف مشخص شده خود به درستی عمل کنیم و توفیق جهاد در این مسیر را کسب کنیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به پیروزی‌های ایران اسلامی در مقابل دشمن تاکید کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکایی ها اقرار کردند که در برابر جمهوری اسلامی شکست مفتضحانه‌ای خورد و باید این مطلب در ورودی همه شهرها نصب شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به ۲۷ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی،گفت:  ارتش مردمی جمهوری اسلامی خوب درخشید و نیروی دریای ارتش برای دستیابی به راه آبهای جهانی موفق عمل کرده و  امروز ارتش برای به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی در همه مناطق جهان در صحنه است.

کریمی‌تبار در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه استان ایلام بزرگترین مسیر رسیدن به کربلای معلی است اگر نمی‌شود آزاد راه ایجاد کرد حداقل بزرگراه احداث شود، گفت: تلاش استاندار ایلام و نمایندگان برای جذب اعتبار خوب است اما با این اعتبارات محدود سال‌ها طول می‌کشد راه آهن ایلام به سرانجام برسد.

وی تاکید کرد: نیازمند تلاش بیشتر و  جهادی برای جذب اعتبارات برای تکمیل و بهره برداری از راه آهن در استان هستیم تا منجر به انتقال سریع‌تر زوار اربعین و صادرات کالا به عراق شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه بسیاری از روستاهای ایلام از هم اکنون مشکل آب شرب دارند که نیاز است برای رفع مشکل آب آشامیدنی تلاش شود،  تکمیل سامانه گرمسیری  موجب اشتغالزایی و نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی استان دارد که بخش کمی از این طرح باقی مانده که باید تکمیل شود تا این اهداف محقق شود.ک

کریمی‌تبار با اشاره به ورود ریز گردها به استان گفت: آسیبی که ریزگردها به سلامتی و اقتصاد مردم می‌رساند به مراتب بیش از هزینه‌ای است که برای جبران آن می‌شود و باید از طریق نهادهای بین‌المللی و ملی برای رفع این مشکل ریزگردها تلاش شود.

وی از مردم روزه دار خواست که آمادگی لازم برای لیالی قدر پیدا کنند و مراسم راز و نیاز و دعا و اعمال سفارش شده این شب را به جا آورند.

امام جمعه ایلام با اشاره به ولادت امام حسن مجتبی (ع): با بیان اینکه به خاطر کریم بودن این امام بزرگوار روز میلاد ایشان به نام روز اکرام ایتام و تکریم خیرین نامگذاری شده و درسی که به ما می‌دهد این است که نباید نسبت به مسایل و مشکلات هم وطنان خود بی توجه باشیم و تا جایی که می‌توانیم از مشکلات آنان گره‌گشایی کنیم و از بخشش، خوش خلقی، شجاعت و سخاوت آن حضرت درس بگیریم.ش

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها