استاندار مرکزی:

تجهیزات icu کودکان استان مرکزی سه برابر شد/ لزوم واکسیناسیون کامل اتباع خارجی

استاندار مرکزی گفت: با همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی اراک، تجهیزات icu کودکان با هزینه ۵۰ میلیارد ریال سه برابر شد.

تجهیزات icu کودکان استان مرکزی سه برابر شد/ لزوم واکسیناسیون کامل اتباع خارجی

دکتر فرزاد مخلص الائمه هفتم اسفندماه ۱۴۰۰ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به اینکه موج ششم کرونا را با وجود سرعت تکثیر بالا با شرایط به مراتب بهتری نسبت به گذشته تجربه کردیم، اظهار کرد: همچنان تقاضا داریم که مردم تصور نکنند، با عبور از این موج شرایط پایدار و بی مخاطره ای خواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت اتباع خارجی در استان بویژه در ساوه و دلیجان، گفت: این اتباع باید به صورت کامل تحت پوشش عملیات واکسیناسیون باشند و رسانه ها و تشکل های مردمی همچنان با آگاهی بخشی به مردم و نظارت بر رفتار اجتماعی فعال باشند تا در آستانه نوروز شرایط پایداری را داشته باشیم.

وی گفت: طی هفته های اخیر ۹۰ درصد متوفیان زیر ۷۰ سال ناشی از کرونا در استان مرکزی واکسن نزده بودند در حالی که انواع واکسن ها به راحتی در اختیار و دسترس مردم بوده است. مردم نباید به خود و خانواده خود ظلم کنند و لازم است به توصیه مراجع علمی توجه بسیاری شود و نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

استاندار مرکزی درخصوص رنگ بندی شهرها، بیان کرد: در ستاد ملی تاکید شد که رنگ بندی ها تغییر نخواهد کرد، اما محدودیت های ناظر به این رنگ بندی ها اعمال می شود.

وی اضافه کرد: در هفته جاری آموزش مدارس در شهرهای قرمز غیرحضوری خواهد بود. با توجه به روند موجود به نظر می رسد که از شرایط قرمز خارج می شویم و احتمالا آموزش مدارس حضوری خواهد شد و مدارس و خانواده ها نیز آماده آموزش حضوری باشند. در مقاطع مختلف آموزش تحصیلات عالی و دانشگاه ها نیز آموزش حضوری خواهد شد.

مخلص الائمه افزود: اگر نمایشگاه های بهاره در محیط های باز باشد و بتوان جمعیت را تحت کنترل داشت، منعی برای برگزاری وجود ندارد، اما به هر حال هفته آینده تصمیم نهایی اتخاذ می شود.

استاندار مرکزی در خصوص راه اندازی سامانه دریافت هزینه الکترونیکی ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک و تعلل صورت گرفته در این راستا گفت: سلامت عمومی و اعتراضات مردمی مطرح است و باید مدعی العموم به مسئله شرکت ورود کند و مانع زیاده خواهی و رفتار ناخوشایند پیمانکار شود.

در این جلسه دکتر علیرضا کریمی شهردار اراک در خصوص فعالیت سامانه دریافت الکترونیکی هزینه ناوگان اتوبوسرانی شهر اراک اظهار کرد: به سازمان حمل و نقل دستورات لازم داده شده است، اما در خصوص این سامانه باید گفت، سال گذشته قرارداد منعقد شده با شرکت خدمات رسان کاملا منقضی شد، این شرکت به تعهدات خود عمل نمی کند و ادعا دارد که ۴ میلیارد تومان از شهرداری اراک مطالبه دارد. آنها قول دادند در ازای اخذ یک میلیارد تومان پروسه مجدد راه اندازی شود ولی علیرغم اصرارهای فراوان و قول شرکت، همکاری صورت نگرفته است. البته به موازات این کار هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اراک است که فردا اجرای این طرح در یک منطقه آغاز می شود و سپس در همه نقاط شهر تسری می یابد.

 

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها