ماندگاری قو‌های مهاجر با کمک جهاد کشاورزی

جهاد کشاورزی مازندران برای تغذیه قو‌های مهاجر ۴۰ تن ذرت یارانه‌ای اختصاص داده است.

ماندگاری قو‌های مهاجر با کمک جهاد کشاورزی

مسعود احمدی حاجی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تخصیص ۴۰ تن ذرت یارانه‌ای برای تغذیه قو‌های مهاجر استان خبر داد و گفت: این ذرت‌ها یا قیمت مصوب دولتی و با رعایت ضوابط و مقررات دامپزشکی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان است و محیط زیست استان می‌تواند آن را تحویل بگیرد.

قو‌های مهاجر اواخر آبان ماه وارد تالاب‌های مازندران شده بودند، اما کمبود مواد غذایی در این تالاب‌ها و دانه پاشی صیادان در دامگاه‌ها سبب شد تعدادی از آن‌ها به این دامگاه‌ها وارد و شکار صیادان شوند.

محیط زیست مازندران برای ماندگاری بیش از دو هزار قو در تالاب سرخرود تغذیه آن‌ها با ذرت را در دستور کار قرار داد و دوستداران محیط زیست ۱۱ دی ماه امسال یک تن ذرت را تحویل محیط زیست محمودآباد دادند تا برای تغذیه قو‌ها استفاده شود.

ماندگاری قو‌ها در تالاب علاوه بر جلوگیری از شکار شدن آن‌ها توسط صیادان به جلوگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نیز کمک می‌کند.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران چنانچه محیط زیست ۴۰ تن ذرت را تحویل بگیرد برای اختصاص ذرت‌های بیشتر با قیمت مصوب دولتی با شرکت پشتیبانی امور دام مکاتبه خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها