استاندار سیستان و بلوچستان:

راه‌اندازی مرزهای رسمی جهت تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار طی سال‌های اخیر از ۱۴ هزار هکتار به ۸۲ هزار هکتار و راه‌ اندازی مرزهای رسمی برای مزیت ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است.

راه‌اندازی مرزهای رسمی جهت تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است

احمدعلی موهبتی در نشست مشترک با هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: اقدامات مجموعه نسل‌های مختلف دانشگاهی با یکدیگر اثرات خوبی برای حوزه کار در استان داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی را در حوزه دانشگاه آزاد شاهد هستیم افزود: این دانشگاه اثرگذاری فراوانی متناسب با نیازهای موجود سیستان و بلوچستان داشته و نیازسنجی را به موقع انجام داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اهمیت شمردن ایجاد ۲۰۰ رشته جدید در دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نیازهای استان خاطرنشان کرد: به جهت تخصصی و کاربردی شدن رشته‌های علمی، ضروریست متناسب با آن‌ها در کشور مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به وظایف ذاتی و مسوولیت اجتماعی‌اش توجه کند تصریح کرد: دانشگاه آزاد هم به پروسه قبل از ورود دانشجو به دانشگاه با راه‌اندازی مدارس تخصصی هم به بعد از دوران دانشجویی با نگاه کارآفرینی توجه کرده است.

موهبتی خاطرنشان کرد: مصوبه منطقه آزاد سیستان، افزایش محدوده منطقه آزاد چابهار طی سال‌های اخیر( از ۱۴ هزار هکتار به ۸۲ هزار هکتار) و راه‌اندازی مرزهای رسمی برای مزیت ترانزیت و تجارت سیستان و بلوچستان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های راه‌آهن در سیستان و بلوچستان شتاب فزاینده‌ای یافته است بیان کرد: حدود ۲۹۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تزریق شده که ۱۹۵۰ میلیارد تومان آن مربوط به سال گذشته بوده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۳.۵ درصد بزرگراه‌های کشور در این استان افتتاح شد بیان کرد: موضوع آب ژرف در سیستان، طرح ۴۶ هزارهکتاری و تولید برق از نیروگاه بادی آینده بسیار خوبی را برای منطقه رقم خواهد زد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها